  • 1. Data: 2004-10-25 11:16:30
    Temat: Rękojmia
    Od: "Mikołaj" <l...@s...com>

    Witam

    Ile czasu obowiązuje mnie, jako sprzedawcę, rękojmia?
    Sprzedałem 11 miesięcy temu towar (tusz do drukarki), a teraz pani dzwoni i
    mówi, że ten tusz dopiero teraz włożyła do drukarki i nie ma jednego koloru.
    Czy to przypadkiem trochę nie za długo?
    Pozdr i dzięki z góry za odpowiedź.

  • 2. Data: 2004-10-25 12:42:11
    Temat: Re: Rękojmia
    Od: Alex747 <a...@o...pl>

    Użytkownik Mikołaj napisał:
> [...]
    > mówi, że ten tusz dopiero teraz włożyła do drukarki i nie ma jednego koloru.

    Okres rękojmi wynosi 12 miesięcy od daty wydania towaru. Oprócz tego
    sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru z umową, roszczenia z tego
    tytułu przedawniają się dopiero po 2 latach.

    pozdrawiam,
    a'lex

  • 3. Data: 2004-10-25 13:03:33
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Alex747 napisał(a):
    > Okres rękojmi wynosi 12 miesięcy od daty wydania towaru. Oprócz tego
    > sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru z umową, roszczenia z tego
    > tytułu przedawniają się dopiero po 2 latach.

    Aczkolwiek, IIRC, do 6 miesiecy uznaje się, że wada istniała w momencie
    zakupu - powyżej tego czasu to na kupującym ciąży obowiązek
    udowodnienia, że takowa wada istniała już wtedy.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 4. Data: 2004-10-25 13:11:46
    Od: "Mikołaj" <l...@s...com>

    Użytkownik "Czarek Gorzeński" <c...@p...org> napisał w wiadomości

    > Aczkolwiek, IIRC, do 6 miesiecy uznaje się, że wada istniała w momencie
    > zakupu - powyżej tego czasu to na kupującym ciąży obowiązek
    > udowodnienia, że takowa wada istniała już wtedy.

    Można prosić podstawę prawną?
    Pozdr

  • 5. Data: 2004-10-25 13:14:49
    Od: Van Gogush <g...@p...onet.pl>

    > Można prosić podstawę prawną?

    Czy to czasem nie ustawa o sprzedaży konsumenckiej ?

    Odpowiedzialność sprzedawcy dotyczy jedynie tych niezgodności towaru z
    umową, które występowały w momencie wydania. Ustawa wprowadziła
    domniemanie, zgodnie z którym w przypadku ujawnienia niezgodności towaru
    z umową w terminie sześciu miesięcy od wydania, wada istniała w chwili
    wydania. Po upływie tego terminu obowiązek udowodnienia, że niezgodność
    towaru z umową nie powstała w okresie po wydaniu towaru, spoczywa na
    kupującym, np. poprzez zlecenie ekspertyz.

    VG

  • 6. Data: 2004-10-25 13:18:32
    Od: Van Gogush <g...@p...onet.pl>

    Art. 4. 1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar
    konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku
    stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania
    towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.

    VG