  • 1. Data: 2004-10-25 12:03:03
    Temat: lokal mieszkalny z licytacji
    Od: "Hesia" <h...@i...pl>

    zastanawiam sie nad kupnem mieszkania z licytacji
    znalazlam oferte, licytacja wkrotce ...
    co powinnam wiedziec na ten temat ?
    jakie pytania zadac komornikowi sadowemu ? co powinnam sie dowiedziec na
    temat takiego zadluzonego mieszkania ?
    mieszkanie jest jeszcze zaludnione, jaka jest szansa, ze uwiklam sie w
    historie pt. mam mieszkanie i lokatora na gape?
    jak wyegzekwowac wyprowadzke ?

    czy cena do licytacji powinna sie zmiejszyc o ile nie ma chetnych do zakupu
    po cenie proponowanej (czy 3/4 wartosci winno w takiej sytuacji spac do 2/3?
    czy licytacja moze zkonczyc sie?)

    generalnie interesuja mnie wszelkie pulapki i niuansy

    --
    Hesia

  • 2. Data: 2004-10-25 12:54:21
    Temat: Re: lokal mieszkalny z licytacji
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Oct 2004, Hesia wrote:
    [...]

    Może poczytać kilka wątków ?
    Na przykład ten:

    groups.google.pl -> zaawansowane i powypełniać sobie pytaniami...
    czyli ;)
    http://www.stare-cmentarze.ag.bocznica.org/

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-10-26 07:26:46
    Od: "Hesia" <h...@i...pl>

    wiadomości news:

    > groups.google.pl -> zaawansowane i powypełniać sobie pytaniami...
    > czyli ;)
    > http://www.stare-cmentarze.ag.bocznica.org/

    potrafie korzystac z google i gdybym znalazla info, ktore mnie interesuja to
    by tego posta nie bylo, panie madralo !

    Hesia

  • 4. Data: 2004-10-26 10:41:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Oct 2004, Hesia wrote:
    [...]
    >+ potrafie korzystac z google i gdybym znalazla info, ktore mnie interesuja to
    >+ by tego posta nie bylo, panie madralo !

    No dobra dobra... a zapodany wątek z zażartą dyskusją (może i trochę
    offtopiców leci, ale jakieś wnioski wyciągnąć pozwala) groups.google
    ci zapodał - czy przeoczył ? :)
    Nikt nie pofatygował się podaniem podstaw prawnych, prawda.
    Ale co najmniej jeden z uczestników powoływał się na testy "życiowe".
    Nadto... jakbym popełnił błąd w rozumowaniu:
    - jest właściciel lub najemca w lokalu
    - "wylatuje z prawa" np. "za niepłacenie albo inne długi" via komornik
    - ale *mieszka*, czyli jest "dzikim lokatorem"
    - dziki lokator jest "użytkownikiem bezumownym" niemniej najwyraźniej
    lokatorem JEST czyli... pod ustawy "lokalowe" podlega...
    ...to by mnie zakrzyczano ;)
    Zastrzegam że NIE ZNAM ew. wyroków (czyli "urzędowej interpretacji")
    na takie przypadki :(

    BTW:... z googla mi wyszlo:
    http://www.kamienica.pl/adam.htm#sukces
    Sukces jest sukcesem wymiaru sprawiedliwosci z 2002r.
    W 11 dni.
    Nakaz przywrocenia instalacji gazowej... ktora jest samowola budowlana !
    Oczywiscie przywrocic mial wlasciciel - nieplacacym lokatorom.
    Odpowiedz prokuratora na pytanie "medialne": "przeciez wlasciciel nie
    musi byc wlascicielem".
    Prawda, w sasiednim watku wyszlo... moze sie zrzec :]

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2004-10-27 07:26:36
    Od: "Hesia" <h...@i...pl>

    żytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    [ciach]

    nic nie zrozumialam z twojej wypowiedzi !

    Hesia

  • 6. Data: 2004-10-27 09:52:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Oct 2004, Hesia wrote:
    [...]
    >+ nic nie zrozumialam z twojej wypowiedzi !

    A co tam było do zrozumienia... nabywasz lokal zasiedlony to
    w obecnym stanie prawnym najwyraźniej masz szanse że lokal
    będzie twój a i kłopoty lokatorów twoimi...
    Pytanie komornika to jest koncept w rodzaju pytanie wilka
    czy głodny lub niedźwiedzia czy zły :) - a co on ma za interes
    żeby ci wyłuszczać w co się pakujesz ?
    Nadto...
    Na grupie poruszano kwestię praw "nieusuwalnych" - w stylu:
    - dożywocie
    - notarialna umowa najmu płatna z góry
    ...ale te to można w KW (hipoteka, rozumiem że trzeba dostać jakiś
    "świch świadczący o posiadaniu interesu" od komornika) sprawdzić.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2004-10-29 22:13:40
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:Pine.WNT.4.61.0410271146160.1768@athlon,
    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał/a:

> [...]
    > ...ale te to można w KW (hipoteka, rozumiem że trzeba dostać jakiś
    > "świch świadczący o posiadaniu interesu" od komornika) sprawdzić.

    Księgi Wieczyste sa jawne. Może przeglądac je każdy.

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Dusz obojętnych nie chce ani niebo, ani piekło
    /Dante Alighieri/

  • 8. Data: 2004-10-30 20:40:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 30 Oct 2004, Xena wrote:

> [...]
    >+
    >+ Księgi Wieczyste sa jawne. Może przeglądac je każdy.

    Hm... powiadasz... jawne... a ten "dział III" czy jak mu tam (tam
    gdzie są hipoteki) to *TEŻ* ?? :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2004-10-30 21:41:31
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:Pine.WNT.4.61.0410302238050.1668@athlon,
    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał/a:

    > [...]
    >
    > Hm... powiadasz... jawne... a ten "dział III" czy jak mu tam (tam
    > gdzie są hipoteki) to *TEŻ* ?? :)

    jawna jest cała księga, niejawne sa tylko akta księgi. Możesz przyjśc do
    dowolnego Sądu Rejonowego i zażyczyć sobie przejrzenia zawartości księgi i
    musza Ci udostepnić. Nie możesz dostać akt księgi jeśli nie jestes
    komornikiem, notariuszem, biegłym sądowym powołonanym w sprawie oszacowania
    tej konkretnej nieruchomości itp.
    Nawet zalecane jest sprawdzenie działu III - ciężary i obciążenia - tu
    własnie wpisane jest np. dożywocie itp oraz działu IV - hipoteki.

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Dziwne, że ludzie mogą myśleć o śmierci,
    kiedy jest tyle do zrobienia w życiu

  • 10. Data: 2004-10-30 21:48:33
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

> [...]
    > [...]
    >
    > Hm... powiadasz... jawne... a ten "dział III" czy jak mu tam (tam

    USTAWA z dnia 6 lipca 1982 r. o księgach wieczystych i hipotece. (Dz. U.
    124/2001 poz. 1361)
    mówi jasno:
    Art. 2. Księgi wieczyste są jawne. Nie można zasłaniać się nieznajomością
    wpisów w księdze wieczystej ani wniosków, o których uczyniono w niej
    wzmiankę.

    Art. 36 z jedynką. 1. Księgi wieczyste i akta ksiąg wieczystych przechowuje
    się w sądzie.
    2. Księgi wieczyste nie mogą być wydawane poza budynek sądu rejonowego.
    3. Każdy może przeglądać księgi wieczyste w obecności pracownika sądu.
    4. Akta księgi wieczystej może przeglądać, w sposób określony w ust. 3,
    osoba mająca interes prawny oraz notariusz.

    Art. 36 z dwójką. 1. Odpisy ksiąg wieczystych według ostatniego stanu wpisów
    wydaje się na żądanie osób zainteresowanych lub na żądanie sądu,
    prokuratora, notariusza, organu administracji rządowej oraz jednostki
    samorządu terytorialnego.

    to tak na potwierdzenie słow z poprzedniego maila.

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    W grupie nawet bać się raźniej.