  • 11. Data: 2005-06-14 16:13:15
    Temat: Re: Kominy w blokach mieszkalnych
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Nex@pl wrote:

    > czyli np wstawic jakas kratke wentylacyjna, tak?
    zapewne tak było właśnie przed przeróbkami

    > no to rozumiem ze czeka mnie wymiana okapu na "pochlaniacz" z filtrami
    > weglowymi... zegnajcie czyste sciany i sufit...

    raczej tak.

    > takie male pytanko p[rzy okazji, czy np stawianie auta na chodzniku moze
    > grozic blokada od strazy miejskiej? przeciez jak stoi taki co wazy 1
    > tone to niszczy chodnik (zapadanie sie, itd.)

    jeżeli to jest samochód osobowy, to generalnie nie, jak nie ma zakazu
    zatrzymywania. Dla pieszysz z chodnika ma pozostać zdaje się 1.5 m.

  • 12. Data: 2005-06-14 16:17:59
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    witek napisał(a):

    > zapewne tak było właśnie przed przeróbkami

    > raczej tak.

    a jak bym sobie inteligentnie :> zrobil kominek (z blachy rura poza
    budynkiem) idacy na dach i tam ujscie?

  • 13. Data: 2005-06-14 16:27:04
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Nex@pl wrote:

    > a jak bym sobie inteligentnie :> zrobil kominek (z blachy rura poza
    > budynkiem) idacy na dach i tam ujscie?

    Nie da się.
    Naruszenie elewacji zewnętrznej.

  • 14. Data: 2005-06-14 16:35:33
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    witek napisał(a):

    > Nie da się.
    > Naruszenie elewacji zewnętrznej.
    zadna zgoda itd. nic nie pomoze? elewacja nie byla odnawiana ani nic z
    tych rzeczy, odkad stoi budynek.

  • 15. Data: 2005-06-14 18:02:25
    Od: gogo <g...@i...pl>

    > zadna zgoda itd. nic nie pomoze? elewacja nie byla odnawiana ani nic z
    > tych rzeczy, odkad stoi budynek.

    Można teoretycznie zrobić wszystko. Dobudować sobie np. balkon,
    dobudować piętro, wybic okno, i też poprowadzić własny kanał
    wentylacyjny na zewnątrz. Oczywiście, jeżeli jest to technicznie
    możliwe. Warunkiem jest zgoda wspólnoty (lub spółdzielni) oraz
    pozwolenie budowlane z urzędu gminy. Podejrzewam , że poprowadzenie
    własnej rury, będzie kosztowało znacznie więcej niż najdroższy okap z
    pochłaniaczem i coroczne malowanie pomieszczenia.

    pozdrawiam

  • 16. Data: 2005-06-14 20:58:36
    Od: zet <z...@z...pl>

    Problem powstał na skutek wadliwej instalacji wentylacyjnej w blokach.
    Powinien być osobny przewód dymny i wentylacyjny dla każdego mieszkańca.
    Wspólne przewody wentylacyjne powodują to że kontrola zabrania
    instalowania wentylatorów w kuchniach i łazienkach.

  • 17. Data: 2005-06-14 21:12:41
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    zet wrote:
> [...]
    > Wspólne przewody wentylacyjne powodują to że kontrola zabrania
    > instalowania wentylatorów w kuchniach i łazienkach.

    W starych blokach niestety wentylacyjne są wspólne, a dymnych może nie
    być w ogóle jak tam jest centralne.

  • 18. Data: 2005-06-15 21:36:02
    Od: "Adam" <a...@p...bg.pl>

    Użytkownik "zet" <z...@z...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wspólne przewody wentylacyjne powodują to że kontrola zabrania
    > instalowania wentylatorów w kuchniach i łazienkach.

    Jezeli nie ma sie gazu w kuchni, to czy tez nie mozna podlaczyc okapu do
    kanalu wentylacyjnego?

  • 19. Data: 2005-06-15 21:49:35
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    zet napisał(a):
> [...]
    > Wspólne przewody wentylacyjne powodują to że kontrola zabrania
    > instalowania wentylatorów w kuchniach i łazienkach.

    a co najlepsze uprzednio jak kontrole byly to kominiarze stwierdzali ze
    tak moze byc.

  • 20. Data: 2005-06-15 21:51:23
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    Adam wrote:
    > Użytkownik "zet" <z...@z...pl> napisał w wiadomości

    > Jezeli nie ma sie gazu w kuchni, to czy tez nie mozna podlaczyc okapu do
    > kanalu wentylacyjnego?

    prawdopodobnie nie,
    bo problem jest taki, iż to przewód wentylacyjny "grawitacyjny",
    zaś każdy "wentylator" powoduje zmianę takiego kanału z jednym wylotem
    (na dachu) na kanał z wylotami u każdego z sąsiadów w "pionie" i...
    jednym _wlotem_ ;)

    --
    regent...
    (...)