  • 1. Data: 2005-06-14 14:54:39
    Temat: Kominy w blokach mieszkalnych
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Witam. Niedawno odwiedził mnie kominiarz i stwerdził, że nie powinienem
    podłączać okapu pod komin bo sąsiafd się skarży, że to mu leci do
    kuchni, co w tym przypadku mam zrobić? Ponoć dostanę pismo o rozłączenie
    okapu. Zastanawiałem się czy np. wtedy spółdzielnia czy ktokolwiek każe
    mi odłączyć okap zrobi mi następny kosztorys, plan, podłączenie i
    zapłaci za wszystko? Bo czemu ja mam płacić skoro przez jakieś 5 lat
    nikt się nie skarżył i wszystko było dobrze tylko teraz nagle coś komuś
    nie pasi a ja mam być na tym wszystkim stratny. Z góry dziękuje za
    informacje.

  • 2. Data: 2005-06-14 15:05:29
    Temat: Re: Kominy w blokach mieszkalnych
    Od: "axell" <a...@w...op.pl>

> [...]
    > jakieś 5 lat nikt się nie skarżył i wszystko było dobrze tylko teraz
    > nagle coś komuś nie pasi a ja mam być na tym wszystkim stratny. Z góry

    To i tak dobrze, bo sąsiad podłączył sobie okap do komina w bloku i
    podczas
    rutynowej kontroli gazowej, specjalista stwierdził, że taki okap jest
    nielegalny ponieważ
    wszyscy są podpięci do jednego komina i w razie awarii cały pion byłby
    zagazowany.
    Jedyny możliwy okap to pracujący w obiegu zamkniętym (czyli tylko filtr
    powietrza),
    po 2 tygodniach przyszła ponownie kontrola sprawdzić czy jest już
    rozmontowany,
    w przeciwnym razie jakaś grzywna byłaby nałożona.
    Nie wiem jakim prawem, za dużo nie wnikałem bo mnie nie dotyczyło jednak
    takie rzeczy
    się zdarzają. Podobno każde podłączenie do komina wymaga zgody
    kominiarza...

    pozdr axell

  • 3. Data: 2005-06-14 15:13:40
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    Nex@pl wrote:
> [...]
    > nikt się nie skarżył i wszystko było dobrze tylko teraz nagle coś komuś
    > nie pasi a ja mam być na tym wszystkim stratny. Z góry dziękuje za

    nie wolno podłączać wyciągu do komina z wentylacją grawitacyjną,
    i czemu spółdzielnia ma Ci płacić?
    że złamałeś prawo/przepisy budowlane???
    stratny jesteś za nieznajomość prawa,
    mogłeś się dowiedzieć, czy można go wpiąć w Twojej lokalizacji...

    --
    regent...
    (...)

  • 4. Data: 2005-06-14 15:20:31
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    regent... wrote:

> [...]
    > że złamałeś prawo/przepisy budowlane???
    > stratny jesteś za nieznajomość prawa,
    > mogłeś się dowiedzieć, czy można go wpiąć w Twojej lokalizacji...

    i to jest właściwa odpowiedź.

  • 5. Data: 2005-06-14 15:34:02
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    regent... napisał(a):
> [...]
    > że złamałeś prawo/przepisy budowlane???
    > stratny jesteś za nieznajomość prawa,
    > mogłeś się dowiedzieć, czy można go wpiąć w Twojej lokalizacji...

    z tego co mi teraz wiadomo to nie mam obowiazku tego wiedziec,a co do
    placenia to skoro kaza mi to rozmontowac to ok, rozmontuje ale gdzie mam
    to wpiac? rozumiem ze otwor prosto na podworko im wystarczy, co? chodzi
    mi o to co mam wtedy zrobic po roxzmontowaniu, poza tym, co jezeli np
    zamontuje filtr ktory zablokuje przeplyw powietrza do komina?

  • 6. Data: 2005-06-14 15:38:19
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Nex@pl wrote:

    > z tego co mi teraz wiadomo to nie mam obowiazku tego wiedziec,
    obowiązku wiedzieć nie masz.
    Masz obowiązek się dowiedzieć.
    A jak już zrobiłeś coś niezgodnie z przepisami, bo nie wiedziałeś, to
    niestety musisz to rozebrać.

    a co do
    > placenia to skoro kaza mi to rozmontowac to ok, rozmontuje ale gdzie mam
    > to wpiac?

    nigdzie, nie da się tego wpiąć, bo konstrukcja budynku tego nie przewiduje.

  • 7. Data: 2005-06-14 15:43:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Nex@pl wrote:

    > z tego co mi teraz wiadomo to nie mam obowiazku tego wiedziec,

    Masz. Nie znając przepisów - sam sobie szkodzisz.

    [ciach]

    > mi o to co mam wtedy zrobic po roxzmontowaniu, poza tym, co jezeli np

    Sprzedaj na allegro.

    > zamontuje filtr ktory zablokuje przeplyw powietrza do komina?

    Nie możesz blokować otworów wentylacyjnych.

  • 8. Data: 2005-06-14 15:55:38
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Nie możesz blokować otworów wentylacyjnych.

    mi chodzi o zablokowanie drogi z okapu do komina, nie mam bezposrednio
    podlaczonego okapu tylko przez prezewod o dlugosci okolo 1,5 metra

  • 9. Data: 2005-06-14 16:00:54
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Nex@pl wrote:

    > mi chodzi o zablokowanie drogi z okapu do komina, nie mam bezposrednio
    > podlaczonego okapu tylko przez prezewod o dlugosci okolo 1,5 metra

    Musisz odsłonić wlot do przewodu wentylacyjnego, czyli rozebrać ten
    przewód łączący okap (przynjamniej kawałek).
    A do okapu wstaw jakiś pochłaniacz, o ile da się go zamontować w tym typie.

  • 10. Data: 2005-06-14 16:10:10
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    witek napisał(a):

    > Musisz odsłonić wlot do przewodu wentylacyjnego, czyli rozebrać ten
    > przewód łączący okap (przynjamniej kawałek).
    > A do okapu wstaw jakiś pochłaniacz, o ile da się go zamontować w tym typie.

    czyli np wstawic jakas kratke wentylacyjna, tak?

    no to rozumiem ze czeka mnie wymiana okapu na "pochlaniacz" z filtrami
    weglowymi... zegnajcie czyste sciany i sufit...

    takie male pytanko p[rzy okazji, czy np stawianie auta na chodzniku moze
    grozic blokada od strazy miejskiej? przeciez jak stoi taki co wazy 1
    tone to niszczy chodnik (zapadanie sie, itd.)