  • 11. Data: 2010-05-07 09:13:00
    Temat: Re: Koleżanka zgubiła weksel
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Arek pisze:

    > Nie rozśmieszaj mnie.
    > Sądy - przynajmniej wrocławskie - podchodzą do weksla jak do banknotu.
    > Jest tam Twój podpis czy podrobiony? Twój?
    > To masz płacić i nic innego ich nie obchodzi.

    Ponadto weksel in blanco to ostateczność. Weksel powinien pełnić
    głównie rolę płatniczą, a nie kaucyjną. A już żądanie weksli przy umowie
    o pracę to już zupełnie kuriozum - imho.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2010-05-07 09:13:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    MadMan pisze:

    > Słusznie.

    Niesłusznie, jeśli weksel in blanco został wypełniony niezgodnie z
    porozumieniem.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2010-05-07 09:14:47
    Od: Arek <a...@e...net>

    Liwiusz pisze:
    > Jeśli tak jest, to już jakaś patologia, z prawem niewiele mająca
    > wspólnego. Ale ile w tym prawdy? Trzeba by zapoznać się dokładnie ze
    > sprawą.

    Ano patologia.
    Ostatnie kurioza to
    - nakaz zapłaty weksla wystawionego ponad 20 lat temu
    z kwotą sprzed denominacji, ale nakaz już na dzisiejsze złote :)
    - nakaz zapłaty weksla podpisanego przez członka zarządu jako
    (zabezpieczenie najmu) wydany nie na firmę, lecz... tegoż członka
    zarządu :)

    Witaj w Polsce!

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.arnoldbuzdygan.com

  • 14. Data: 2010-05-07 09:16:10
    Od: Arek <a...@e...net>

    Liwiusz pisze:
    >Niesłusznie, jeśli weksel in blanco został wypełniony niezgodnie z
    > porozumieniem.

    Tyle, że sądy uniemożliwiają przeprowadzenie Ci dowodu tegoż, a
    prokuratury odmawiają zajęcia się sprawą z artykułu Art. 270. § 2
    kodeksu karnego.

    Witaj w Buraczanej! ;)

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.arnoldbuzdygan.com

  • 15. Data: 2010-05-07 09:17:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Arek pisze:

    > Ano patologia.
    > Ostatnie kurioza to
    > - nakaz zapłaty weksla wystawionego ponad 20 lat temu

    Żadna patologia, przedawnienie to przywilej dłużnika.

    > z kwotą sprzed denominacji, ale nakaz już na dzisiejsze złote :)

    Pewnie jakaś młoda sędzia była, co w '95 pisać się dopiero uczyła ;)

    > - nakaz zapłaty weksla podpisanego przez członka zarządu jako
    > (zabezpieczenie najmu) wydany nie na firmę, lecz... tegoż członka
    > zarządu :)

    A jak było w pozwie?

    > Witaj w Polsce!

    To są jakieś podstawowe braki wiedzy, raczej nie do utrzymania po
    zarzutach, a już na pewno nie w II instancji ;)

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2010-05-07 09:18:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Arek pisze:

    > Tyle, że sądy uniemożliwiają przeprowadzenie Ci dowodu tegoż, a
    > prokuratury odmawiają zajęcia się sprawą z artykułu Art. 270. § 2
    > kodeksu karnego.

    Skoro zdarzają się "mordy sądowe" to i pewnie brak możliwości obrony
    przy wekslu się zdarza, ale nie wyciągajmy patologicznych sytuacji i nie
    mówmy, że tak jest wszędzie i zawsze.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2010-05-07 09:21:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Podatnik pisze:
    > Koleżanka pracowała w firmie, gdzie podpisała weksel in blanko. Po
    > zakończeniu pracy nie chcą jej oddać weksla i mówią, że się zgubił. Co robić?

    No to może tak - weksel to dokument. Były pracodawca nie ma już prawa
    nim rozporządzać - tylko ta koleżanka. Nie chcą oddać. Twierdzą, że się
    zgubił - ale ona może im nie wierzyć. Więc można próbować przez kodeks
    karny - art. 276 - czyli przez policję. Jak policja zrobi rewizję - może
    się znajdzie. Albo znajdzie się zanim zaczną robić rewizję.

  • 18. Data: 2010-05-07 09:23:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    > karny - art. 276 - czyli przez policję. Jak policja zrobi rewizję - może
    > się znajdzie. Albo znajdzie się zanim zaczną robić rewizję.

    Wierzysz w to, że policja zacznie od rewizji? Ja nie.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2010-05-07 09:24:13
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Czy mogę podpiąć się z prośba o łopatologiczne wytłumaczenie.

    Jak wypisać weksel żeby przy jego realizacji była jak najmniej
    możliwości blokowania egzekucji?

    Konkretna sytuacja klient nie miał gotówki, podpisuje nam weksel. We
    własnym imieniu, na konkretną kwotę 1500zł, płatny w terminie 7 dni.

    Jakie sformułowania muszą być a jakie nie powinny być na tym wekslu.
    Zaznaczam że chcielibyśmy żeby weksel dało się "odsprzedać".

    Nie do końca jestem pewna co znaczą te "bez protestu", "nie na zlecenie"
    i inne zaklęcia.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 20. Data: 2010-05-07 09:27:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Maddy pisze:
> [...]
    > Zaznaczam że chcielibyśmy żeby weksel dało się "odsprzedać".
    >
    > Nie do końca jestem pewna co znaczą te "bez protestu", "nie na zlecenie"

    Najlepiej, aby był to weksel zupełny, czyli zawierał wszystkie
    wymagane elementy. Jak będzie napisany odręcznie przez dłużnika, to
    odpadnie wątpliwość, że dłużnik potem będzie twierdził, że pod czymś
    innym się podpisywał:

    Kraków, dnia 7 maja 2010.
    Dnia 14 maja 2010r. zapłacę za ten weksel na zlecenie Maddy sumę tysiąc
    złotych. Płatny w Krakowie.
    Podpis.

    Jeśli chcesz sprzedać (indosować) weksel, to zrozumiałe jest, że nie
    może być klauzuli "nie na zlecenie", która tego zabrania.

    Klauzula bez protestu jest niekonieczna.

    http://www.remitent.pl/czym-naprawde-jest-protest-we
    kslowy/57
    http://www.remitent.pl/po-co-wierzyciele-chca-klauzu
    li-bez-protestu/82