  • 1. Data: 2004-03-12 20:21:05
    Temat: Kodeks Pracy - 11 godzin nieprzerwanego odpoczynku.
    Od: "Adam L." <n...@d...pl>

    Witam!
    Przez głupie (<-tu powinno być brzydkie słowo) zmiany w KP nie moża
    swobodnie zmieniać w ciągu tygodnia zmiany na którą się idzie się do pracy.

    Mam pytanie:
    Art. 132.
    § 1. Pracownikowi przysługuje w każdej dobie prawo do co najmniej 11 godzin
    nieprzerwanego odpoczynku, z zastrzeżeniem § 3 oraz art. 136 § 2 i art.
    137.

    Ja (pracownik) ma prawo do ...itd
    Czy to _prawo_ oznacza, że ja (pracownik) mam obowiązek, _muszę_ odpoczywać
    nieprzerwanie 11 godzin,
    czy jest to mój przwilej z którego mogę zrezygnować lub ograniczyć.

    Jeśli mogę zrezygnować (lub okroić liczbę godzin do 8) to jak powinno
    wyglądać pismo do dyrekcji (i na co się powołać),
    aby nie miała cykora, że PIP ukarze firmę.

    Adam

  • 2. Data: 2004-03-12 22:01:06
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) Adam L. w wiadomości <news:c2t63i$4l0$1@news.onet.pl>
    powiedział(a) co następuje:

    > Czy to _prawo_ oznacza, że ja (pracownik) mam obowiązek, _muszę_ odpoczywać
    > nieprzerwanie 11 godzin,
    > czy jest to mój przwilej z którego mogę zrezygnować lub ograniczyć.

    Tak, to jest prawo, z którego masz psi obowiązek skorzystać. Albowiem
    takie jest słowo naszej legislatywy.

    --
    Olgierd
    King's X, "Dogman"

  • 3. Data: 2004-04-23 15:52:59
    Od: "koyot" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Olgierd" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Niejaki(a) Adam L. w wiadomości <news:c2t63i$4l0$1@news.onet.pl>
    > powiedział(a) co następuje:

    > Tak, to jest prawo, z którego masz psi obowiązek skorzystać. Albowiem
    > takie jest słowo naszej legislatywy.

    nie tylko naszej - tak stanowi dyrektywa