  • 81. Data: 2006-04-13 12:49:36
    Temat: Re: Klient wypowiedział umowę i nic...
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    wiadomości news:e1krpe$8h5$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > No właśnie. A jakieś przepisy może są? Nie przypominam sobie właściwego
    > rozdziału w KC.

    usługę, wyczerpujesz znamiona przestępstwa z art. 286 par. 1:

    Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do
    niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą
    wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego
    pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia wolności od
    6 miesięcy do lat 8.

  • 82. Data: 2006-04-13 12:52:07
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    > A wiesz co to takiego wyłudzenie ?

    Ależ oczywiście. Korzystając z usługi (w tym przypadku telefonu)
    i za nią nie płacąc, dokonujesz wyłudzenia tej usługi.

    > A kto bedzie pozwanym ? Zmarły ?

    Współzameldowani w mieszkaniu zmarłego.

  • 83. Data: 2006-04-13 13:21:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 13.04.2006 Marcin Wasilewski <j...@a...pl> napisał/a:
> [...]
    > pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia wolności od

    Chyba się trochę zgubiłem. Czy dobrze rozumiem: Ja doprowadzam do Twojego
    gniazdka Internet, Ty sobie z tego korzystasz a jeśli ja zażądam zapłaty
    to doprowadzam Cię (no, usiłuję) do niekorzystnego rozporządzenia własnym
    majątkiem?

    --
    Marcin

  • 84. Data: 2006-04-13 16:17:03
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    > Ależ oczywiście.
    Obawiam się, że jednak nie wiesz.
    (Wyłudzać - podstępnie, chytrze, otrzymywać, zdobywać podstępem co od
    kogo). A także z KK "art. 272. Kto wyłudza poświadczenie nieprawdy
    przez podstępne wprowadzenie w błąd funkcjonariusza publicznego lub
    innej osoby upoważnionej do wystawienia dokumentu.."

    >Korzystając z usługi (w tym przypadku telefonu)
    >i za nią nie płacąc, dokonujesz wyłudzenia tej usługi.
    Nie, ponieważ w moim działaniu brak jest podstępu czy wprowadzenia
    w błąd usługodawcy.

    > Współzameldowani w mieszkaniu zmarłego.
    Czyli odpowiedzialność zbiorowa za to tylko, że ktoś jest zameldowany.
    A gdzie jest ten, który naprawdę korzystał z telefonu ? Jak to
    udowodnisz ?

    --
    Artur Golański

  • 85. Data: 2006-04-13 16:17:21
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości

> [...]
    > to doprowadzam Cię (no, usiłuję) do niekorzystnego rozporządzenia własnym

    Tak - bo żądasz zapłaty za usługę, której nie zamawiałem - takie
    wymuszenie.

    To tak samo, jakbyś w nocy umył mi samochód, a z rana przywitał mnnie
    tekstem "płać za umycie, albo Ci jutro szyby powybijam".

  • 86. Data: 2006-04-13 16:23:29
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

    > Tak.

    Pod jaką konsekwencją?

  • 87. Data: 2006-04-13 16:24:39
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Asmodeusz" <c...@n...asmodeusz.prv.pl> napisał w wiadomości

    > W jakiej umowie? Przecież umowę rozwiązał.

    Co nie znaczy że nie obowiązują zapisy regulujące tryb rozwiązania i
    konsekwencje takiego a nie innego postępowania post factum.

  • 88. Data: 2006-04-13 17:48:09
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał w
    > wiadomości news:

    > Pod jaką konsekwencją?

    Tu mnie masz...

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 89. Data: 2006-04-13 19:14:54
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Marcin Wasilewski napisał:
> [...]
    > niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą
    > wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego

    To wskaż jeszcze z listy co Twoim zdaniem zachodzi:
    - wprowadzenie w błąd,
    - wyzyskanie błędu,
    - wyzyskanie niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego
    działania?

    -------------------+
    -------------------+

  • 90. Data: 2006-04-13 19:16:23
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Marcin Wasilewski napisał:
    > To jest twoja teoria. Ale są na to paragrafy. Najpierw możesz
    > beknąć na
    > sprawie karnej o wyłudzenie usługi, a później w procesie cywilnym o
    > odszkodowanie z tego tytułu.

    W sprawie karnej brak znamion, w obu sprawach brak możliwości
    dowiedzenia kto uczynił.