  • Data: 2004-11-13 13:21:02
    Temat: Re: Kim jest pan Dr. G.K. Ph.D.?
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "topek" <o...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:cn4u28$o20$1@83.238.82.5...

    > hahaha TCP/IP w wersji 1
    > czlowieku - w jakim swiecie zyjesz -> aktualnie uzywamy TCP/IP v4 ( oraz
    v6
    > z inna adresacja IP )

    Właśnie chodziło o TCP/IP v.4 (wersja podstawowa powszechnie używana zwana
    czasami pierwszą generacją),
    v. 4 chyba niewiele różni się od poprzednich wersji i nadal traktowany jest
    jako protokół pierwszej generacji.
    Jako wersję wyższą (drugiej generacji) miałem na myśli v.6.

    Czemu to pana tak bawi? Jako ?chyba informatyk NETII? powinien Pan zrozumieć
    o co chodzi zanim spróbował pan mnie ośmieszyć.

    Chodzi o fakt, iż ten v.4 nie jest doskonały i umożliwia podszywanie się,
    zmianę adresów email, luki w systemach umożliwiają zakładanie własnych
    serwerów SMPT na zainfekowanych komputerach, zatem zmiany adresów IP
    wysyłanych pakietów itp.

    Ze strony:
    http://www.laynetworks.com/IPv6.htm
    "IPv6 fixes a number of problems in IPv4, such as the limited number of
    available IPv4 addresses. It also adds many improvements to IPv4 in areas
    such as routing and network autoconfiguration. IPv6 is expected to gradually
    replace IPv4, with the two coexisting for a number of years during a
    transition period. [...]"
    życzę miłej lektury

    Pozdrawiam,
    Grzegorz Kruk, Ph.D.