  • 11. Data: 2010-04-03 07:53:40
    Temat: Re: Kilka radarow po kolei
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 03-04-2010 09:43, miodu pisze:
    > Rany boskie.
    >
    > Szkoda że rozminąłeś się czasowo z Monty Pythonem, dostarczyłbyś im
    > absurdalnych pomysłów na kilka sezonów

    Masz jakiś argument prawny czy tylko odwołanie do Monty Pythona?

    --
    .B:artek.

  • 12. Data: 2010-04-03 07:54:26
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    > Jak 2 zdjęcia na odcinku 2 km to złamałeś ograniczenie dwa razy - raz na
    > pierwszym pomiarze, a drugi raz na drugim.

    No właśnie raczej nie. Musiałyby być po drodze jakieś znaki lub inne
    uwarunkowania zmieniające ograniczenie.

  • 13. Data: 2010-04-03 07:55:13
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-04-03 09:53, .B:artek. pisze:

    > Masz jakiś argument prawny czy tylko odwołanie do Monty Pythona?

    Wyjątkowo trafne odwołanie. :)

    --
    SPP

  • 14. Data: 2010-04-03 07:58:41
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "spp" <s...@o...pl>

    > Zaś Twój tok rozumowania sugeruje, że na pierwszym fotoradarze wykupiłeś
    > abonament na dalsze łamanie przepisów.

    To może tak jest ?

  • 15. Data: 2010-04-03 08:04:01
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sat, 3 Apr 2010 09:54:26 +0200, niusy.pl napisał(a):

    > No właśnie raczej nie. Musiałyby być po drodze jakieś znaki lub inne
    > uwarunkowania zmieniające ograniczenie.

    Wystarczy skrzyżowanie odwołujące ograniczenie i następne ograniczenie
    przed następnym skrzyżowaniem.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 16. Data: 2010-04-03 08:19:04
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 03-04-2010 09:54, niusy.pl pisze:
    > No właśnie raczej nie. Musiałyby być po drodze jakieś znaki lub inne
    > uwarunkowania zmieniające ograniczenie.

    Czyli na autostradzie (przyjmijmy, że odcinek bez ograniczeń), radiowóz
    z kamerą i fotoradar może nas złapać tylko raz? Bo za drugim razem
    pokazujemy policjantom pierwszy mandat wypisany przez załogę
    poprzedniego radiowozu, a drugie zdjęcie z fotoradaru pokazuje właściwie
    to samo co pierwsze. Jakieś tłumaczenie to jest, pytanie tylko czy do
    zaakceptowania przez sąd.

    --
    .B:artek.

  • 17. Data: 2010-04-03 08:43:03
    Od: <s...@a...pl>

    > No właśnie chyba nie, bo za jedno wykroczenie, jeden mandat. A tu jest jedno
    > wykroczenie w postaci przekroczenia prędkości i wiele mandatów.

    A kiedy nie będzie to jedno wykroczenie? Czy następnego dnia, następnęgo
    tygodnia, a może w kolejny zyciu? Czy też dopiero po zatrzymaniu pojazdu i
    ruszeniu z miejsca? A moze jak prędkość spadnie do dozwolonej i znowu ją
    przekroczysz? Sam już zapewne widzisz, że to wszystko byłoby bez sensu.

  • 18. Data: 2010-04-03 08:49:20
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > - skrzyżowania (skrzyżowanie uchyla poprzednie ograniczenie, od każdego
    > skrzyżowania obowiązuje "nowy limit" - nawet jeśli jest ten sam
    > co przy poprzednim)

    Nawet jesli nie ma znakow regukujacych predkosc, a ten "nowy limit" w takiej
    samej wysokosci jak poprzedni jest limitem wynikajacym z ogolnych przepisow
    (czyli np. skrzyzowanie poza obszarem zabudowanym, przed 90 mn/h i za 90
    km/h).
    IMHO teza dosc odwazna, bo rola skrzyzowan jest szczegolna tylko wobec
    ognaiczen wyrazonych znakami zakazu (par 32 ust. 2 rozporzadzenia w sprawie
    znakow i sygnalow drogowych).
    Ekstrapolowanie tej roli na limity predkosci wynikajace z innych przepisow
    jest IMHO nieuprawnione

    Pozdrawiam
    SDD

    Pozdrawiam
    SDD

  • 19. Data: 2010-04-03 09:01:37
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik ".B:artek." napisał w wiadomości

> [...]
    > radiowozu, a drugie zdjęcie z fotoradaru pokazuje właściwie to samo co
    > pierwsze. Jakieś tłumaczenie to jest, pytanie tylko czy do zaakceptowania

    Na logikę, jak już DOSTAŁEŚ do ręki jeden mandat, to następne przekroczenie
    już jest.. następne.
    Za poprzednie już zostałeś ukarany.
    A jeśli nikt Cię nie zatrzymał, jedziesz całyczas na przykład 150km/h to
    cały czas jest to samo jedno przekroczenie.
    Analogicznie - jak złapią złodzieja, który dokonał 20 włamań, to czy za
    każde włamanie dostaje osobną karę?
    to by dostał na przykład 20 x 2 lata - razem 40 lat do odsiadki?

  • 20. Data: 2010-04-03 09:03:28
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości

    > A między tymi radarami są jakieś miejsca, z których wynika *nowe*
    > ograniczenie prędkości?
    > Dajmy na to:
    > - skrzyżowania (skrzyżowanie uchyla poprzednie ograniczenie, od każdego
    > skrzyżowania obowiązuje "nowy limit" - nawet jeśli jest ten sam
    > co przy poprzednim)
    > - znaki ograniczenia prędkości, w tym podwyższające prędkość oraz
    > oznaczające koniec strefy ograniczenia
    > - inne znaki, których skutkiem ubocznym jest zmiana maksymalnej
    > dopuszczalnej prędkości

    Nie ma nic. Nie ma ograniczeń (oprócz wynikających z przepisów na tej
    drodze). Ciągła droga bez zjazdów.
    Po prostu jedziesz, i co chwila mijasz radar.