  • 1. Data: 2010-04-02 20:54:00
    Temat: zachowek do mieszkania wykupionego ze spółdzielni
    Od: Dominik <"dominikz1983[usun_to]"@interia.pl>

    Witajcie
    Mam pytanie do następującej sytuacji:
    moja babcia mieszkała w mieszkaniu które było spółdzielcze lokatorskie,
    zameldowany w tym mieszkaniu był jej syn który za zgodą babci (czyli
    swojej matki) wykupił je do stanu spółdzielcze własnościowe. Babcia
    która tam mieszkała przez x lat zmarła. Czy teraz po śmierci babci
    pozostałemu rodzeństwu (trójce) należy się zachowek z tego tytułu??? czy
    tylko takie prawo przysługiwałoby im (tej trójce) jeśli babcia byłaby
    miła tytuł do mieszkania spółdzielcze własnościowe

    z góry dziękuje za informacje

  • 2. Data: 2010-04-03 04:21:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Dominik wrote:
> [...]
    > zameldowany w tym mieszkaniu był jej syn który za zgodą babci (czyli
    > swojej matki) wykupił je do stanu spółdzielcze własnościowe.

    co to znaczy wykupile je?

> [...]
    > tylko takie prawo przysługiwałoby im (tej trójce) jeśli babcia byłaby
    > miła tytuł do mieszkania spółdzielcze własnościowe

    to zalezy czy wykupil je oznacza, ze dostal "przydzial" na siebie, czy
    tylko tyle, ze babci dal kase, a wszystkie papiery byly na nia.

  • 3. Data: 2010-04-03 07:41:48
    Od: Dominik <"dominikz1983[usun_to]"@interia.pl>

    witek pisze:

    > co to znaczy wykupile je?
    wykupił czyli spółdzielcze lokatorskie zostało zamienione prawo na
    spółdzielcze własnościowe

    > Babcia
    >>
    > to zalezy czy wykupil je oznacza, ze dostal "przydzial" na siebie, czy
    > tylko tyle, ze babci dal kase, a wszystkie papiery byly na nia.

    on był tam zameldowany jako lokator więc przydziału nie musiał dostawać,
    wykupił na siebie za pismą zgodą babci w spółdzielni

  • 4. Data: 2010-04-04 05:05:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Dominik wrote:

    > on był tam zameldowany jako lokator więc przydziału nie musiał dostawać,
    > wykupił na siebie za pismą zgodą babci w spółdzielni

    jesli papiery ze spoldzielni od poczatku byly na niego, a nie na babcie,
    to nie ma mowy o zadnych zachowku. To mieszkanie nigdy nie bylo
    majatkiem babci. Mieszkanie lokatorskie nie jest "majatkiem", ktory sie
    dziedziczy.

  • 5. Data: 2010-04-04 15:02:14
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

> [...]
    > babcie, to nie ma mowy o zadnych zachowku. To mieszkanie nigdy nie
    > bylo majatkiem babci. Mieszkanie lokatorskie nie jest "majatkiem",

    Jednakowoz istnieje pojecie "wkladu budowlanego", ktory babcia musiala
    wniesc, zeby mieszkanie lokatorskie "dostac". I chyba z tego wynika,
    ze ow wklad dala wnukowi w darowiznie, i zachowek od tego wkladu _byc
    moze_ sie nalezy (z cala pewnoscia wklad budowlany w mieszkanie
    lokatorskie podlega dziedziczeniu).

    MJ

  • 6. Data: 2010-04-05 01:25:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michal Jankowski wrote:

> [...]
    > ze ow wklad dala wnukowi w darowiznie, i zachowek od tego wkladu _byc
    > moze_ sie nalezy (z cala pewnoscia wklad budowlany w mieszkanie

    calkiem mozliwe