  • 1. Data: 2008-06-26 12:55:19
    Temat: Kilka pytań o KRS
    Od: Michał Grzechowiak <m...@w...pl>

    Witam,

    Nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi na poniższe pytania. Może ktoś z Was
    pomoże?

    1. Z tego co wiem, każda jednostka objęta wpisem do Krajowego Rejestru
    Sądowego musi złożyć do sądu rejestrowego roczne sprawozdanie finansowe.
    Czy w przypadku każdej spółki sprawozdania włączane są do akt
    rejestrowych, które można przeglądać w czytelni akt KRS? Inaczej mówiąc:
    czy można dotrzeć do sprawozdań finansowych dowolnej spółki
    zarejestrowanej w KRSie?

    2. Czy złamię prawo, jeśli wybrane fragmenty sprawozdania finansowego
    spółki X wyciągnięte z akt rejestrowych KRS opublikuję np. na swojej
    stronie internetowej?

    3. Co się może dziać z aktami, których "chwilowo" nie ma w czytelni KRS?

    Z góry dzięki za pomoc!

    Pozdr.
    Michał

  • 2. Data: 2008-06-26 13:03:21
    Temat: Re: Kilka pytań o KRS
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 26 Jun 2008 14:55:19 +0200, Michał Grzechowiak napisał(a):

> [...]
    > rejestrowych, które można przeglądać w czytelni akt KRS? Inaczej mówiąc:
    > czy można dotrzeć do sprawozdań finansowych dowolnej spółki

    Tak, oczywiście, taki jest cel tej informacji.

    > 2. Czy złamię prawo, jeśli wybrane fragmenty sprawozdania finansowego
    > spółki X wyciągnięte z akt rejestrowych KRS opublikuję np. na swojej
    > stronie internetowej?

    Nie. Nawet gdyby ktoś napisał to wierszem.

    > 3. Co się może dziać z aktami, których "chwilowo" nie ma w czytelni KRS?

    "U sędziego".

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytej Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 3. Data: 2008-06-26 13:51:59
    Od: Michał Grzechowiak <m...@w...pl>

    Olgierd pisze:
    > Tak, oczywiście, taki jest cel tej informacji.

    Kiedy w takim razie w aktach rejestrowych spółek powinny się znaleźć
    sprawozdania finansowe za 2007 r.? Czy zgodnie z Ustawą o rachunkowości
    15 dni po zatwierdzeniu sprawozdania, tj. najpóźniej 15 lipca br.?

    Pozdr.
    Michał

  • 4. Data: 2008-06-26 13:56:07
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Michał Grzechowiak pisze:

    > Kiedy w takim razie w aktach rejestrowych spółek powinny się znaleźć
    > sprawozdania finansowe za 2007 r.? Czy zgodnie z Ustawą o rachunkowości
    > 15 dni po zatwierdzeniu sprawozdania, tj. najpóźniej 15 lipca br.?

    W tym terminie to ono ma trafić do sądu. Zanim fizycznie trafi do akt to
    trochę trwa, szczególnie jak spłynie takich sprawozdań wiele na raz.

    No i jeżeli spółka ma przesunięty rok obrachunkowy w stosunku do
    kalendarzowego to ten termin liczy sie od końca jej roku obrachunkowego.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2008-06-26 14:05:37
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 26 Jun 2008 15:56:07 +0200, Maddy napisał(a):

> [...]
    >
    > No i jeżeli spółka ma przesunięty rok obrachunkowy w stosunku do
    > kalendarzowego to ten termin liczy sie od końca jej roku obrachunkowego.

    No i jest jeszcze przypadek, kiedy spółka dopełni obowiązku, ale sąd się
    gdzieś tam pomyli, wskutek czego papiery będą leżały zamknięte w
    kopertach, w aktach -- bez wzmianki w rejestrze.
    Ćwiczę taki wariant na własnej skórze ;->

  • 6. Data: 2008-06-26 14:06:17
    Od: Michał Grzechowiak <m...@w...pl>

    Maddy pisze:
    > W tym terminie to ono ma trafić do sądu. Zanim fizycznie trafi do akt to
    > trochę trwa, szczególnie jak spłynie takich sprawozdań wiele na raz.

    "Trochę trwa" - mógłbyś doprecyzować? :) Tydzień, dwa tygodnie, miesiąc,
    pół roku?

    Pozdr.
    Michał

  • 7. Data: 2008-06-26 15:50:34
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Michał Grzechowiak pisze:

    > "Trochę trwa" - mógłbyś doprecyzować?

    Nie mÓGŁbym
    Dysleksja czy lenistwo?

    :) Tydzień, dwa tygodnie, miesiąc,
    > pół roku?

    Aż referendarz na którego biurko to trafiło wróci z urlopu i sobie
    przypomni.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 8. Data: 2008-06-26 16:37:50
    Od: Michał Grzechowiak <m...@w...pl>

    Maddy pisze:

    > Nie mÓGŁbym
    > Dysleksja czy lenistwo?

    Ale ossoochozi?

    Pozdr.
    Michał

  • 9. Data: 2008-06-26 16:48:47
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Michał Grzechowiak pisze:

    > Ale ossoochozi?

    Nie pal tego więcej

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 10. Data: 2008-06-26 21:25:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Jun 2008, Michał Grzechowiak wrote:

    > Ale ossoochozi?

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Czasownik
    "Według tradycyjnego ujęcia czasowniki odmieniają się (koniugują) przez
    czasy, tryby, aspekty, strony, liczby, osoby i rodzaje"

    Chodzi o ostatnie słowo z cytatu ;>

    pzdr, Gotfryd