  • 21. Data: 2006-11-22 10:52:36
    Temat: Re: Katastrofa w "Halembie" a wypowiedż premiera
    Od: "jalboss" <j...@p...onet.pl>

    ----- Original Message -----
    From: "szerszen" <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Sent: Wednesday, November 22, 2006 11:37 AM

    > jakby polowa gornikow zrezygnowala z tradycji, to by sie okazalo ze reszta
    > moze niezle zarobic a wegla jest tyle ile potrzeba, tymczasem
    > przyzwyczaili sie za komuny ze mieli wszystko, i nadal chca miec wszystko,
    > pobrali dziesiatki tysiecy odpraw, przeputali kase i powracali do kopaln
    > jak chca tak maja

    Pierdoły piszesz i tyle.
    Podej synku twój adres, jo jutro zamiast zjechac na dół przyjada do ciebie,
    jak pójdziesz do roboty to wleza ci do dom, "pozycza" sie twój komputer,
    telewizor i co tam jeszcze mosz w tej dziupli. Potym sprzedom to na Wirku i
    byda mioł co dac dzieciakom do maszkecenio. Pojutrze odwiedza twoch kumpli,
    tyz sie cos tam od nich "pozycza" i bydzie recht.

    A tak serio to są jeszcze tacy co wola iśc cięzko robić, chociaz mało płaca,
    a nie lekko kraść.

    Pyrsk
    Górnik

  • 22. Data: 2006-11-22 10:53:37
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 22 lis o godzinie 11:37, na pl.soc.prawo, szerszen napisał(a):

    > tymczasem przyzwyczaili sie za komuny ze mieli wszystko, i nadal chca miec
    wszystko,

    Wiesz co się stało w latach 70 ze śląskiem?
    Ekipy rządzące, wysyłały na wioski, zadupia agitatorów by naściągali z
    wielodzietnych rodzin rolniczych (i zwykłych) na Śląsk siłę roboczą.
    Obiecywali mieszkania, prestiż, lukratywne zarobki, miód cód malinę.
    I dziesiątki jak nie setki tysięcy ludzi przyjechało na ten śląsk
    wyszukiwaniu "swojego szczęścia" - w czasie "redukcji zatrudnienia" -
    ludzie Ci (ludność napływowa) zostali na tym śląsku nadal - nie wracali już
    do "swoich wiosek" - z czegoś muszą tutaj żyć i utrzymać rodziny.

    Wasze pokolenie o tym nei ma pojęcia - ale tym ludziom obiecywano wiele -
    dlaczego mają teraz sobie "pogarszać"?

    > pobrali dziesiatki tysiecy odpraw, przeputali kase i powracali do
    > kopaln jak chca tak maja

    Pierdolisz - nei masz pojęcia o czym - albo tylko tyle co ci napiszą we
    fakcie, czy w innym brukowcu - a co nie wiele ma wspólnego z prawdą.

    Z tych "dziesiątek tysięcy" to zwalanianym górnikom zostawało kilkanaście
    tysięcy (w zależności w jakim okresie wziął odprawę) - niejednokrotnie
    załapywali się na 40% podatek - to gwoli merytorycznego wyjaśnienia.
    Oczywiście że wśród takiej armii ludzi pojawili się "lekkoduchy" i kasę
    "przejedli".

    Ale powiedz tak szczerze - ile czasu jesteś w stanie utrzymać się z ~20tys
    złotych wraz z rodziną? Dwa lata? Trzy lata?

    Przy podpisywaniu umów i odbieraniu odpraw, górnicy ci podpisywali umowy że
    nie wrócą do pracy na kopalni.
    Te spółki są li tylko do dojenia kopalń i "wyjazdu na ich grzbiecie" grupki
    określonych osób. Dowiedz się kto jest właścicielem takich spółek - a
    więcej tych pierdół pisał nie będziesz.

  • 23. Data: 2006-11-22 11:13:17
    Od: "Viking" <jonnyb@no_spam_poczta.onet.pl>

    > a powiec co mnie to kur... obchodzi

    jestes modelowym przykladem czlowieka nowych czasow, takim ktory stoi na
    przystanku gdzie 2 malolatow okrada babcie i udaje ze nie widzi... chu...
    cie to obchodzi pewnie ale szacunek trzeba umiec wykazac innym ludizom i
    zawodom, wystarczy ze bys raz zjechal i juz bys go nabral ale ciebie
    przeciez wszystko chu... obchodzi poza koncowkatwojego egoitycznego nosa,
    grunt ze ty masz dobrze...

> [...]
    > pobrali dziesiatki tysiecy odpraw, przeputali kase i powracali do kopaln

    jakbys sie orientowal w temacie to bys byl swiadom ze ilosc gornikow
    drastycznie sie zmniejszyla w stosunku do "lepszych" czasow, swiadczenia
    socjalne i rozne gratyfikacje tak samo.. ale ciebie to rpzeciez chu..
    obchodzi, ty wolisz powtarzac zaslyszane, niesprawdzone tezy... zal mi
    ciebie, zal mi tego kraju ktory na takich wlasnie emocjonalnie wypranych
    ludziach dzisiaj stoi i sprowdza wszystko do pieniadza...

  • 24. Data: 2006-11-22 11:14:15
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    szerszen napisał(a):

    > a powiec co mnie to kur... obchodzi
    > jak chce sobie "uprawiac"tradycje, to niech nie placze ze malo placa, ze
    > mzna zginac, itd
    > jak sie cos robi dla idei to sie robi to dla idei i nie ma znaczenia ile
    > sie za to dostanie

    Aha, czyli rozumiem, że wszyscy którzy pracują dobrze, robią swoje a
    chcieliby dostać więcej wynagrodzenia to idioci, którzy harują dla idei.
    OK, to niech wyginą idealiści tacy jak górnicy, rolnicy, policjanci,
    żołnierze, nauczyciele.
    Będziesz samowystarczalny za twoje (nie wiem jakie dochody) wynajmiesz
    sobie ochronę, zbudujesz twierdzę, nauczysz się wszystkiego sam (tylko,
    teraz to możesz cwaniakować jak już nauczyłeś się pisać, czytać i
    liczyć), energię też zapewnisz sobie sam.

    --
    M.
    GG: 1119311

  • 25. Data: 2006-11-22 11:29:02
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Shreek" <p...@M...onet.pl> napisał w wiadomości

    > OK, to niech wyginą idealiści tacy jak górnicy, rolnicy, policjanci,
    > żołnierze, nauczyciele.

    idealisci, dobre sobie, pracuja w zawodach jakie sobie wybrali, wiedzieli
    na co sie pisza, ja jakos pracujac w duzym miescie musze sobie radzic,
    jesli nie ma pracy w jednym zawodzie, nauczyc sie czegos innego i pracowac
    w innym, w zyciu mi nawet we lbie mysl taka nie powstala, aby od szkoly do
    emerytury pracowac w jednym zawodzie i marudzic ze malo placa, malo placa
    to zmieniam zawod, albo firme

  • 26. Data: 2006-11-22 11:30:06
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "jalboss" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Pierdoły piszesz i tyle.
    > Podej synku twój adres, jo jutro zamiast zjechac na dół przyjada do
    > ciebie,

    przyjechac to mozes synku do matki na obiad, narazie jak ci zle szukaj
    inner roboty, wyjedz ze slaska a nie marudz ze ci zle, bo potem wszyscy
    musza ze swoich dokladac do twojego gara

  • 27. Data: 2006-11-22 11:34:38
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 22 lis o godzinie 12:30, na pl.soc.prawo, szerszen napisał(a):

    > przyjechac to mozes synku do matki na obiad, narazie jak ci zle szukaj
    > inner roboty, wyjedz ze slaska a nie marudz ze ci zle, bo potem wszyscy
    > musza ze swoich dokladac do twojego gara

    Jedyne co dokładasz ty lebrze to swoje wysrane trzy grosze.
    W "AU" cię zapiąc i spuścić bez szoli do szybu na 1100 :/

  • 28. Data: 2006-11-22 11:35:46
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Herbi" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Wasze pokolenie o tym nei ma pojęcia - ale tym ludziom obiecywano
    > wiele -
    > dlaczego mają teraz sobie "pogarszać"?

    dlatego ze czasy sie zmienily, a pretensje moga miec do siebie, przeciez
    tak zawziecie walczyli z komuna

    ja tez kiedys robote sobie wybieralem, zmienialem jak chcialem, potem
    czasy sie zmieniyly i robota zmienila mnie, ale jakos sie dostosowalem,
    zmienilem branze i daje rade, jedni moga inni nie chca, jak nie chca, to
    nie widze powodu dla ktorego inni maja do ich lenistwa doplacac

    > Pierdolisz - nei masz pojęcia o czym - albo tylko tyle co ci napiszą we
    > fakcie, czy w innym brukowcu - a co nie wiele ma wspólnego z prawdą.

    wiem to z pierwszej reki, od waszych ziomali ktorzy mieli odwage to
    powiedziec, pewnie ze oficjalnie to kazdy jeden biedny i nie ma co do gara
    wlozyc, ale kase ci co chcieli dostali, a potem zamiast szukac
    alternatywy, wyjechac, zmienic zawod, to przejedli i wrocili do kopalni

    > Oczywiście że wśród takiej armii ludzi pojawili się "lekkoduchy" i kasę
    > "przejedli".

    no wlasnie

    > Ale powiedz tak szczerze - ile czasu jesteś w stanie utrzymać się z
    > ~20tys
    > złotych wraz z rodziną? Dwa lata? Trzy lata?

    a przez te 2, 3 ltata to co, do szkoly pojsc nie mozna bylo, na kurs,
    poszukac szczescia za granica albo poza slaskiem?
    nie, latwiej bylo halby obalac, czekac na koniec kasy i wrocic do kopalni

    > Przy podpisywaniu umów i odbieraniu odpraw, górnicy ci podpisywali umowy
    > że
    > nie wrócą do pracy na kopalni.

    ale, jak widac nie mialo to znaczenia bo powracali

    > Te spółki są li tylko do dojenia kopalń i "wyjazdu na ich grzbiecie"
    > grupki
    > określonych osób. Dowiedz się kto jest właścicielem takich spółek - a
    > więcej tych pierdół pisał nie będziesz.

    a co mnie to obchodzi, pozwoliliscie na to, zamiast demolowac stolice,
    zdemolujcie w protescie kilka spolek, polaczycie przyjemne z pozytecznym

  • 29. Data: 2006-11-22 11:36:50
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 22 lis o godzinie 12:29, na pl.soc.prawo, szerszen napisał(a):

> [...]
    > emerytury pracowac w jednym zawodzie i marudzic ze malo placa, malo placa

    Dlatego masz iloraz inteligencji na poziomie drzewa parkowego - ba - ono ma
    nawet większy, bo w pobliżu IQ=25 - czego o tobie nie można powiedzieć :/

    NIGDY, zaprawde, z tkaim podejśćiem nie będziesz FACHOWCEM w żadnej
    dziedzinie - po prostu chwytasz sto srok za ogon i ch...a wiesz.

    --
    Herbi
    22-11-2006 12:35:54

  • 30. Data: 2006-11-22 11:38:14
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Viking" <jonnyb@no_spam_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > jestes modelowym przykladem czlowieka nowych czasow, takim ktory stoi na
    [ciach]
    > grunt ze ty masz dobrze...

    czytaj ze zrozumieniem

    > obchodzi, ty wolisz powtarzac zaslyszane, niesprawdzone tezy

    tezy ktore glosze, jak juz pisalem sa sprawdzone, gdyz zaslyszane
    bezposrednio od niektorych z tych gornikow, lub od ich dzieci, ktore maja
    wiecej jaj albo rozumu od rodzicow, klada lache na "tradycje" i szukaja
    zajecia poza slaskiem