  • 1. Data: 2003-01-20 12:54:20
    Temat: Kasa mieszkaniowa - cesja
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Witam,

    jak jest w przypadku cesji pieniedzy gromadzonych w kasie mieszkaniowej na
    rzecz dziecka

    - czy musi ono przeznaczyc pieniadze na takie same cele jakie sa w kasie
    mieszkaniowej?
    - w jakiej formie winna byc zawarta umowa?
    - jaka jest wolna kwota w tym przypadku w podatku od darowizn?
    - czy oszczedzajacy w KM musi zwrocic ulge?
    - czy cesje nalezy zrobic w trakcie czy po okresie oszczedzania?

    z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi

    --
    JaKi

  • 2. Data: 2003-01-20 15:32:59
    Temat: Odp: Kasa mieszkaniowa - cesja
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik JaKi <j...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b0grht$l2g$...@n...gazeta.pl...
> [...]
    > rzecz dziecka
    >
    > - czy musi ono przeznaczyc pieniadze na takie same cele jakie sa w kasie

    masz na myśli dziecko? jeżeli tak to nie ale do tego potrzebna jest zgoda
    sądu rodzinnego...

    > - czy cesje nalezy zrobic w trakcie czy po okresie oszczedzania?

    a to zalezy ...tak czy tak musisz miec zgode na cesje z sądu rodzinnego
    ponieważ to jest majątek dziecka
    nie wiem czy dobrze rozumiem ...czy chodzi o możliwość przeznaczenia tych
    pieniędzy na inny cel?

    Sandra

  • 3. Data: 2003-01-20 15:42:59
    Temat: Re: Kasa mieszkaniowa - cesja
    Od: "Wiesia" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > rzecz dziecka
    > - czy musi ono przeznaczyc pieniadze na takie same cele jakie sa w kasie
    tak
    > - w jakiej formie winna byc zawarta umowa?
    najlepiej w formie aneksu do umowy w banku, gdzie jest założona KM, tam też
    udzielą wszystkich innych wyczerpujących odpowiedzi
    > - jaka jest wolna kwota w tym przypadku w podatku od darowizn?
    taka sama jak w innych przypadkach darowizm, to 1szy krąg pokrewieństwa więc
    dość spora
    > - czy oszczedzajacy w KM musi zwrocic ulge?
    nie
    > - czy cesje nalezy zrobic w trakcie czy po okresie oszczedzania?
    obojętnie

    --
    ---------Wiesława Zaleska---------------------------------------
    *** w...@s...pl * www.ePolisa.republika.pl ***

    // wskazówki nt odczytywania kalkulacji www.ePolisa.republika.pl/pdf.htm

  • 4. Data: 2003-01-20 16:24:44
    Od: j...@p...onet.pl

    > Użytkownik JaKi <j...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:b0grht$l2g$...@n...gazeta.pl...

    > masz na myśli dziecko? jeżeli tak to nie ale do tego potrzebna jest zgoda
    > sądu rodzinnego...

    dziecko w sensie stopnia pokrewienstwa - uszzcegolawiajac - pelnoletni syn

    > nie wiem czy dobrze rozumiem ...czy chodzi o możliwość przeznaczenia tych
    > pieniędzy na inny cel?

    tak

    --
    JaKi

  • 5. Data: 2003-01-20 17:17:51
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:1...@n...onet.pl...
    > tak

    wiec jedynie jest pomocny sąd rodzinny ,który w wydanym orzeczeniu jezeli
    wyrazi zgode na cesje określi w orzeczeniu zgodnie z tym o co będziecie
    wnosili...i orzeczenie pozwoli Wam na załatwienie tej sprawy ....

    Sandra

  • 6. Data: 2003-01-20 17:47:42
    Od: "wanda kwiekowska" <w...@N...gazeta.pl>

    Nieśniało dołączę do pytających
    -czy dorosła córka na którą chcemy zrobić cesję Kasy Mieszkaniowej musi
    zapłacić podatek od darowizny,nawet wtedy gdy nie ma innego mieszkania a
    pieniądze w całości przeznaczy na jego zakup?
    Wanda

  • 7. Data: 2003-01-20 17:53:26
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Wiesia <w...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b0h27e$lsp$...@n...tpi.pl...
    > tak
    > najlepiej w formie aneksu do umowy w banku, gdzie jest założona KM, tam
    też
    > udzielą wszystkich innych wyczerpujących odpowiedzi

    ale chyba mieszacie ...jaką darowizne macie na myśli ? kto komu ma cos
    darować?

    Sandra

  • 8. Data: 2003-01-20 20:11:38
    Od: "wanda kwiekowska" <w...@N...gazeta.pl>

    Ja tak zrozumiałam z poprzedniego wątku,dlatego pytam,
    zbiebałam dla córki przez 3 lata w Kasie Mieszkaniowej w banku, w czwartek
    idziemy zrobić cesję.
    W banku powiedzieli mi że wypełniamy druczek (cesja) i płacimy 15 zł. w
    znaczkach skarbowych i koniec,nic nie wiedziałam do tej pory o opłacie
    (darowiżnie) o której pisze Wiesia, dlatego pytam znawców tematu.
    wanda

  • 9. Data: 2003-01-20 21:34:13
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik wanda kwiekowska <w...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b0hl5q$g6b$...@n...gazeta.pl...

> [...]
    > idziemy zrobić cesję.
    > W banku powiedzieli mi że wypełniamy druczek (cesja) i płacimy 15 zł. w

    Twoja córka jest osobą dorosła i tu jest ta różnica

    nic nie wiedziałam do tej pory o opłacie
    > (darowiżnie) o której pisze Wiesia, dlatego pytam znawców tematu.
    > wanda

    w poprzednim poscie sprawa dot. dziecka jeżeli dorosłe to droga taka sama
    jak Twoja jeżeli jest małoletnia należy sprawę przeprowadzić w sposób dot.
    majątku małoletniego i jego zarządzaniem a to nie jest wtedy darowizna i
    wystarczy orzeczenie zezwalające na cesję z określonym przeznaczeniem
    ...np. poprawa warunków małoletniego , inwestowanie w jego nauke np. no
    różne są wtedy powody które zezwolę na zarząd majątkiem małoletniego ze
    wskazanym przeznaczeniem...
    odn. tego zezwolenia pozwole sobie juz tu dalej poinformowac .ze taki
    wniosek składaja rodzice małoletniego 2 egz. z akt.urodzenia , z
    zaświadczeniem wyliczonych wkładów wraz z % ...jeżeli bank nie będzie chciał
    takiego wydać dopiero po otrzymaniu wezwania z sądu wiec nalezy zlozyc by
    nadac bieg sprawie i po otrzymaniu wezwania z sądu usunąć braki formalne
    wniosku ...dodatkowo by sprawa była szybko i sprawnie załatwiona należałoby
    zaproponować kuratora do reprezentacji maloletniego w osobie jakiegoś
    znajomego lub kogos kto nie ma interesu w sprawie majatku małoletniego
    ...ponieważ w banku czy kasie mieszkaniowej osoba ta bedzie musiała za
    dziecko podpisać dokumenty ...gdy sie tego nie poda sąd ustali kuratora
    sądowego a to ponosi za sobą dodatkowe koszty ....od takiej sprawy pobiera
    sie wpis w wysokosci 30 zł. Dz.U.Nr 96.154.753z późn.zm.

    Sandra