    From: "Sandra" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: Kasa mieszkaniowa - cesja
    Date: Mon, 20 Jan 2003 22:34:13 +0100

    Użytkownik wanda kwiekowska <w...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b0hl5q$g6b$...@n...gazeta.pl...

    > Ja tak zrozumiałam z poprzedniego wątku,dlatego pytam,
    > zbiebałam dla córki przez 3 lata w Kasie Mieszkaniowej w banku, w czwartek
    > idziemy zrobić cesję.
    > W banku powiedzieli mi że wypełniamy druczek (cesja) i płacimy 15 zł. w
    > znaczkach skarbowych i koniec,

    Twoja córka jest osobą dorosła i tu jest ta różnica

    nic nie wiedziałam do tej pory o opłacie
    > (darowiżnie) o której pisze Wiesia, dlatego pytam znawców tematu.
    > wanda

    w poprzednim poscie sprawa dot. dziecka jeżeli dorosłe to droga taka sama
    jak Twoja jeżeli jest małoletnia należy sprawę przeprowadzić w sposób dot.
    majątku małoletniego i jego zarządzaniem a to nie jest wtedy darowizna i
    wystarczy orzeczenie zezwalające na cesję z określonym przeznaczeniem
    ...np. poprawa warunków małoletniego , inwestowanie w jego nauke np. no
    różne są wtedy powody które zezwolę na zarząd majątkiem małoletniego ze
    wskazanym przeznaczeniem...
    odn. tego zezwolenia pozwole sobie juz tu dalej poinformowac .ze taki
    wniosek składaja rodzice małoletniego 2 egz. z akt.urodzenia , z
    zaświadczeniem wyliczonych wkładów wraz z % ...jeżeli bank nie będzie chciał
    takiego wydać dopiero po otrzymaniu wezwania z sądu wiec nalezy zlozyc by
    nadac bieg sprawie i po otrzymaniu wezwania z sądu usunąć braki formalne
    wniosku ...dodatkowo by sprawa była szybko i sprawnie załatwiona należałoby
    zaproponować kuratora do reprezentacji maloletniego w osobie jakiegoś
    znajomego lub kogos kto nie ma interesu w sprawie majatku małoletniego
    ...ponieważ w banku czy kasie mieszkaniowej osoba ta bedzie musiała za
    dziecko podpisać dokumenty ...gdy sie tego nie poda sąd ustali kuratora
    sądowego a to ponosi za sobą dodatkowe koszty ....od takiej sprawy pobiera
    sie wpis w wysokosci 30 zł. Dz.U.Nr 96.154.753z późn.zm.

    Sandra