  • 1. Data: 2003-01-20 12:02:18
    Temat: czy musze dostarczać zaświadczenie? - jestem w ciąży
    Od: s...@p...onet.pl

    Jestem w 7 m-cu ciąży. Pracodawca dostał ode mnie stosowne zaświadczenie już
    dawno. W między czasie pracodawca zlikwidował oddział w moim mieście i w
    związku z tym zwolnił mnie z obowiązku świadczenia pracy.
    Dziś pracodawca zażądał ode mnie żebym co 2 tygodnie dostarczała zaświadczenie
    lokarskie o stanie ciąży lub zwolnienie lekarskie.
    Pytania:
    - czy mogą odemnie żądać zaświadczenia co 2 tygodnie (za każdą wizytę płacę 80
    zł !!)
    - pracodawca chce mnie zmusić do tego żebym wzieła zwolnienie - postarać się o
    nie czy nie (zaznaczam że ciążę znosze dobrze i czuję się dobrze)?

  • 2. Data: 2003-01-20 12:17:15
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:1...@n...onet.pl...
    > - pracodawca chce mnie zmusić do tego żebym wzieła zwolnienie - postarać
    się o
    > nie czy nie (zaznaczam że ciążę znosze dobrze i czuję się dobrze)?

    on Cię może ...daj mu ostatnie i poinformuj go stanowczo,że to jest ostatnia
    twoja informacja przed pójściem na urlop...
    hm faceci niekiedy odpieprza im palma ...

    Sandra

  • 3. Data: 2003-01-21 09:29:46
    Od: "Feanor" <a...@p...onet.pl>

    > on Cię może ...daj mu ostatnie i poinformuj go stanowczo,że to jest
    ostatnia
    > twoja informacja przed pójściem na urlop...
    > hm faceci niekiedy odpieprza im palma ...

    Hmmm gdyby pracodawca zatrudnił mężczyznę to nie miał by dzisiaj problemów ,
    wszak jak dotąd nie ma ani jednego udokumentowanego wypadku mężczyzny w
    ciąży , chociaż eksperymenty ponoć prowadzone są na całym świecie :].
    Dlatego kobiet lepiej nie zatrudniać(bez obrazy) , bo to dość ryzykowne.

    Pozdr.

  • 4. Data: 2003-01-21 09:33:11
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : Dlatego kobiet lepiej nie zatrudniać(bez obrazy) , bo to dość ryzykowne.

    bzdurzysz

  • 5. Data: 2003-01-21 11:47:22
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Sandra" <d...@w...pl> wrote in message

> [...]
    ostatnia
    > twoja informacja przed pójściem na urlop...
    > hm faceci niekiedy odpieprza im palma ...

    Droga Sandro..

    Na jakiej podstawie przypuszczasz, ze ten "pracorawca" tomezczyzna.
    Przeciez wiadomo, ze "Kopernik tez byla kobieta..".

    A przy okazji jedna moja znajoma smallbiznes - woman
    powiedziala NIGDY WIECEJ KOBIET i zatrudnila w sklepie mezczyzne...

    A stalo sie to gdy czwarta z kolei zatrudniona przyniosla zaswiadzenie ze
    jest w ciazy..

    Boguslaw

  • 6. Data: 2003-01-21 15:55:25
    Od: "Feanor" <a...@p...onet.pl>

    > bzdurzysz
    Nie , postawiłem się jedynie w roli pracodawcy.
    Po krótkich kalkulacjach odpowiedż moze być tylko jedna: ZADNYCH KOBIET o
    ile nie jest to konieczne.
    A ewentualna nowa ustawa dotycząca molestowania w pracy(czy jak to sie tam
    nazywa) , tylko bardziej mnie w tym poglądzie utwierdza, niestety :(((

    Pozdr.

  • 7. Data: 2003-01-21 16:12:46
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Boguslaw Szostak <a...@u...agh.edu.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b0jbvb$356$...@g...uci.agh.edu.pl...

    Drogi Bogusławie

    > Na jakiej podstawie przypuszczasz, ze ten "pracorawca" tomezczyzna.

    fakt ale to nie zmienia sytuacji,że taki szef czy szefowa nie ma prawa tak
    postępować

    > A stalo sie to gdy czwarta z kolei zatrudniona przyniosla zaswiadzenie ze
    > jest w ciazy..

    często tak bywa

    Sandra

  • 8. Data: 2003-01-22 06:16:19
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : Nie , postawiłem się jedynie w roli pracodawcy.
    : Po krótkich kalkulacjach odpowiedż moze być tylko jedna: ZADNYCH KOBIET o
    : ile nie jest to konieczne.

    nie zgadzam się,
    miałem sposobnośc pracować z kilkoma kobietami i nie odniosłem wrażenia, że
    pracodawca ponosił straty z tytułu ich zatrudnienia.

    A jedna dostała nawet pozwolenie na zajście w ciążę. :)

    : A ewentualna nowa ustawa dotycząca molestowania w pracy(czy jak to sie tam
    : nazywa) , tylko bardziej mnie w tym poglądzie utwierdza, niestety :(((

    masz może projekt?
    mógłbyś mi podesłać?