  • 1. Data: 2004-06-07 18:12:05
    Temat: Karany czy nie karany?
    Od: "Leszek" <l...@i...pl>

    Chłopak w wieku 16 lat za wybryk huligański dostaje kuratora. Teraz ma 21
    lat. Czy na pytanie o to czy był karany ma odpowiedzieć, że był karany czy,
    że nie ?

    Pozdr
    Leszek

  • 2. Data: 2004-06-07 21:34:08
    Temat: Re: Karany czy nie karany?
    Od: "Soldier" <s...@s...pl>

    Leszek <l...@i...pl> wrote:
    : Chłopak w wieku 16 lat za wybryk huligański dostaje kuratora. Teraz
    : ma 21 lat. Czy na pytanie o to czy był karany ma odpowiedzieć, że był
    : karany czy, że nie ?

    W obecnej kodyfikacji karnej nie istnieje takie pojecie jak "wybryk
    huliganski", poza tym wg. KK odpowiada sie po ukonczeniu 17 lat ( za
    wyjatkiem art 10 par. 2 KK) - Nieletni ponizej 17 roku zycia odpowiadaja
    na podstawie ustawy o postepowaniu w sprawach nieletnich. wobec sprawcy
    wiec nieletniego, ktory nie odpowiada z mocy KK nie stosuje sie
    przepisow o zatarciu skazania, bowiem srodki wobech takowych sprawcow
    stosowane nie sa odnotowywane wkrajowym rejestrze karnym.

    --Sol.
    "standing in the rain...twisted and insane.
    we...are...holding onto nothing."

  • 3. Data: 2004-06-08 14:25:06
    Od: "Leszek" <l...@i...pl>

    Użytkownik "Soldier" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > : karany czy, że nie ?
    >

    > bowiem srodki wobech takowych sprawcow
    > stosowane nie sa odnotowywane w krajowym rejestrze karnym.

    Czyli na pytanie: karny? Odpowiedź: nie karany, jest zgodne z prawdą?

    Pozdr
    Leszek

  • 4. Data: 2004-06-08 14:56:42
    Od: "Soldier" <s...@s...pl>

    Leszek <l...@i...pl> wrote:
    : Czyli na pytanie: karny? Odpowiedź: nie karany, jest zgodne z prawdą?

    Tak, jest to odpowiedz zgodna z prawda.

    --
    --Sol. WPiA

  • 5. Data: 2004-06-08 17:00:54
    Od: "Leszek" <l...@i...pl>

    > Tak, jest to odpowiedz zgodna z prawda.

    Dziękuję za jasną odpowiedź.

    Pozdr
    Leszek

  • 6. Data: 2004-06-08 18:47:23
    Od: "Soldier" <s...@s...pl>

    Leszek <l...@i...pl> wrote:
    : Dziękuję za jasną odpowiedź.
    [...]

    W moim pierwszym poscie chcialem umotywowac swoje stanowisko, widocznie
    wyszedl mi akademicko-prawniczy belkot za co przepraszam ;)

  • 7. Data: 2004-06-08 19:06:47
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Soldier wrote:
    > W moim pierwszym poscie chcialem umotywowac swoje stanowisko, widocznie
    > wyszedl mi akademicko-prawniczy belkot za co przepraszam ;)

    A ja przyczepię się do czegoś innego - srodki stosowane wobec nieletnich
    są wpisywane do KRK (art.1 odpowiedniej ustawy).

    KG

  • 8. Data: 2004-06-08 19:38:51
    Od: "Soldier" <s...@s...pl>

    kam <X#k...@w...pl.#X> wrote:
    : A ja przyczepię się do czegoś innego - srodki stosowane wobec
    : nieletnich są wpisywane do KRK (art.1 odpowiedniej ustawy).

    Ale ktora ustawe masz na mysli ?
    Poza tym mowa ogolnie jest o wystepku huliganskim - na ten temat sie nie
    wypowiadam, o osobie ktora ukonczyla 16 rok zycia i zastosowano wobec
    niej dozor kuratora hmmm prosze podeprzyj sie jakims konkretnym
    przykladem bo dotychczas zylem w nieswiadomosci, iz do KRK podlegaja
    wpisowi tylko i wylacznie wyroki sadowe i orzeczenie o warunkowym
    umorzeniu postepowania ...poza tym gdzie jest napisane po jakim czasie
    ulegaja zatarciu orzecze srodki stosowane wobec nieletnich ?

  • 9. Data: 2004-06-08 20:02:55
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Soldier wrote:
    > Ale ktora ustawe masz na mysli ?

    ustawę o Krajowym Rejestrze Karnym

    Art. 1. 1. Tworzy się Krajowy Rejestr Karny, zwany dalej "Rejestrem".
    2. W Rejestrze gromadzi się dane o osobach:
    ) prawomocnie skazanych za przestępstwa lub przestępstwa skarbowe,
    2) przeciwko którym prawomocnie warunkowo umorzono postępowanie karne w
    sprawach o przestępstwa lub przestępstwa skarbowe,
    3) przeciwko którym prawomocnie umorzono postępowanie karne w sprawach o
    przestępstwa lub przestępstwa skarbowe na podstawie amnestii,
    4) prawomocnie skazanych przez sądy państw obcych, wobec których kara
    lub środek karny wykonywane są w Rzeczypospolitej Polskiej,
    5) wobec których prawomocnie orzeczono środki zabezpieczające w sprawach
    o przestępstwa lub przestępstwa skarbowe,
    6) nieletnich, wobec których prawomocnie orzeczono środki wychowawcze,
    poprawcze lub leczniczo-wychowawcze albo którym wymierzono karę na
    podstawie art. 13 lub art. 94 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o
    postępowaniu w sprawach nieletnich (Dz. U. Nr 35, poz. 228, z 1992 r. Nr
    24, poz. 101, z 1995 r. Nr 89, poz. 443, z 1998 r. Nr 106, poz. 668, z
    1999 r. Nr 83, poz. 931 i z 2000 r. Nr 12, poz. 136), zwanej dalej
    "ustawą o postępowaniu w sprawach nieletnich",
    7) prawomocnie skazanych za wykroczenia na karę aresztu,
    8) poszukiwanych listem gończym,
    9) tymczasowo aresztowanych,
    10) nieletnich umieszczonych w schroniskach dla nieletnich.

    art.14 ust. 2

    KG

  • 10. Data: 2004-06-08 20:13:52
    Od: "Soldier" <s...@s...pl>

    kam <X#k...@w...pl.#X> wrote:
    [...]
    Serdecznie dziekuje za przytoczenie fragmentu ustawy i wyprowadzenie
    mnie z bledu ;)