  • Data: 2007-05-31 08:16:29
    Temat: Re: Kamery w pracy legalne, czy nie?
    Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
    > Regulacje są w kwestii ochrony dóbr osobistych - to wszystko.

    > Ewidentnie nie owszem, ale każdy radca prawny powie Ci, że lepiej będzie
    > jeśli zamieścisz informacje.

    > Moja firma i mogę robić co chcę jeśli nie łamię przyjętych zasad.
    > Chcę zadbać o bezpieczeństwo firmy, chcę pilnować tajemnicy handlowej aby
    > pracownicy nie wynosili próbek danego towaru, wreszcie chcę mieć możliwość
    > zbierania dowodów w kwestiach konfliktowych z pracownikami (nieefektywność,
    > spożywanie alkoholu w pracy, kradzieże) .. Mam dalej wymieniać?

    nie musisz wymieniac. Rzeczywiscie, to Twoja firma i mozesz w niej robic co ci
    sie podoba, ale tylko pod warunkiem, ze wlasciwie poinformowany personel wyrazi
    na to zgode. Jesli nie wyrazi, adieu.

    > Jak już pisałem: pracodawca może wprowadzić monitoring bez zgody
    > pracowników pod warunkiem zachowanie sfery prywatności i nie łamania
    > art.111KP.

    a no wlasnie
    Art. 11(1). Pracodawca jest obowiązany szanować godność i inne dobra osobiste
    pracownika.
    Przy czym jesli nie poinformujesz pracownikow o monitoringu, IMO narazisz sie na
    powazny zarzut lamania m.in. art. 47 konstytucji i szczerze watpie, ze wybronisz
    sie taka marna podstawa prawna jak art. 11(1)kp, a w szczegolnosci, ze
    zainstalowany monitoring "nie narusza godnosci i innych dobr osobistych pracownika".

    napisales:
    > PS. Zgoda pracowników nie jest wymagana, ktoś Ci bzdur naopowiadał.

    co oczywiscie jest nieprawda. Nie pisalem, ze monitoring jest zakazany. Czytaj
    ze zrozumieniem i nie wprowadzaj ludzi w blad.

    pozdrawiam
    d.