  • Data: 2007-05-31 09:26:49
    Temat: Re: Kamery w pracy legalne, czy nie?
    Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > Zgadza się.

    > Może być to np. forma przyjęcia do wiadomości w regulaminie pracy?

    moze byc jakakolwiek, ale to bez znaczenia bo tak naprawde wszystko powinna
    zawierac umowa o prace. Jezeli zakladasz monitoring gdy juz pracownikow masz,
    powinienes ich poinformowac o tym fakcie i uzyskac zgode.

    > Uparcie starasz się wmówić mi coś na co nie ma podstawy a jest oparte tylko
    > na przyjętym zwyczajowo działaniu.

    jak to nie ma podstawy? jeden przepis kp to nie wszystko. Przepisow dotyczacych
    ochrony prywatnosci i dobr osobistych jest przynajmniej kilkadziesiat,
    porozrzucanych po roznych ustawach, z konstytucja rp wlacznie.
    A jezeli szukasz jednego konkretnego przepisu, ktory brzmialby mniej wiecej
    "monitoring miejsca pracy jest zakazany, chyba ze pracownik wyrazi na to zgode"
    to faktycznie, masz racje - takiego przepisu nie ma. Choc mniej wiecej taki
    wlasnie przekaz niesie za soba tresc art. 11(1).

    Powtarzam i zgadzam się z Twoją tezą jak
    > wyżej: zwyczajowo należy umieścić informację o monitoringu w miejscu
    > widocznym i to wszystko.

    no coz, ile ludzi tyle pomyslow.
    Niemniej jednak chcialbym zwrocic uwage na tresc posta pytajacego. Jak sadze
    pytal, bo nie chce miec z powodu zalozenia monitoringu zadnych problemow. Jesli
    zrobi tak ja napisales wyzej, moze je miec - oczywiscie przy zalozeniu ze ma juz
    pracownikow i nagle bez pytania ich o zgode i jej uzyskania - wiesza tabliczke i
    przyczepia kamery.

    pozdrawiam
    d.