  • 1. Data: 2002-05-25 09:51:26
    Temat: KRS online - jak myślicie
    Od: "tmk" <e...@e...fr.pl>

    Uważam, że zarówno KRS jak i inne jawne rejestry powinny być online (lub
    rozprowadzane na CD)

    Na pewno nie ma przeszkód natury technicznej - skopiowanie już istniejącej
    przecież bazy danych na nośnik wymienialny lub udostępnienie jej poprzez WWW
    to przecież pestka.

    Nie jest to chyba też sprzeczne z samą ideą KRS (i innych tego typu
    rejestrów), który powinien być jawny.

    Niewątpliwie podstawową zaletą takiej koncepcji byłoby zwiększone
    bezpieczeństwo obrotu.gdyż każdy miałby pełny dostęp do informacji o swoich
    kontrachentach.

    Jednym z problemów jest na pewno to, że Państwo zarabia na odpisach i pewnie
    chce by było tak dalej.

  • 2. Data: 2002-05-25 19:55:38
    Temat: Re: KRS online - jak myślicie
    Od: "Xena d. Bazyl" <t...@l...com.pl>

    Użytkownik "tmk" <e...@e...fr.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    swoich
    > kontrachentach.
    >
    > Jednym z problemów jest na pewno to, że Państwo zarabia na odpisach i

    Mam wrażenie, że problem leży troszkę w czymś innym. Ktoś musiałby
    pilnować przez cąły czas, czy jakiś hacker nie zmienił danych jednej
    firmy na pół godziny.

    --
    Pozdrówka
    Tatiana

  • 3. Data: 2002-05-27 09:31:14
    Od: <m...@w...pl>

    Ja uważam tak samo jak ty.
    Z ciekawości wysłałem nawet maila do Ministerstwa Sprawiedliwości i nawet mi
    odpisano, ale odpowiedź nie była raczej zadowalająca:
    "Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 21 grudnia 2000 roku w
    sprawie ustroju i organizacji Centralnej Informacji Krajowego Rejestru
    Sądowego oraz szczegółowych zasad udzielania informacji z Krajowego Rejestru
    Sądowego (Dz. U. z 2000 r, Nr 117 poz. 1238) nie przewiduje możliwości
    składania wniosków drogą elektroniczną."
    Takie założenie mija się z celem prowadzenia elektronicznej bazy danych
    przedsiębiorców. Tak mi się przynajmniej wydaje.

    --
    Kuba
    Użytkownik tmk <e...@e...fr.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:aco

  • 4. Data: 2002-05-27 14:49:35
    Od: "tmk" <e...@e...fr.pl>

    > Mam wrażenie, że problem leży troszkę w czymś innym. Ktoś musiałby
    > pilnować przez cąły czas, czy jakiś hacker nie zmienił danych jednej
> [...]
    Moim zdaniem to o czym mówisz jest jednym z problemów, które należałoby
    rozwiązać wdrażając system. Nie jest to jednak problem, który by
    uniemożliwił istnienie samego systemu.

    Serwer można naprawdę solidnie zabezpieczyć. W taki sposób, że nawet jeżeli
    się ktoś włamie to będzie to natychmiast widoczne.

    System może wyglądać też tak, że wysyłamy zapytanie elektronicznym
    formularzem, a odpowiedź otrzymujemy e-mailem podpisanym elektronicznie.

    Pamiętaj też, że w ważnych, kluczowych dla danej osoby sprawach można by
    było uzyskać odpis w wersji papierowej.

    Ponadto jeżeli chodzi o oszustwa to i w dzisiejszym systemie są one możliwe.

    Jeżeli chcesz więcej pomysłów jak zabezpieczyć KRS przed hakerami mogę je
    podać.