  • 1. Data: 2002-05-24 20:48:47
    Temat: Oszukany w serwisie komputerowym
    Od: <s...@p...onet.pl>

    Witam,
    Oszukano mnie w serwisie komputerowym, co moge zrobic?
    1.5 miesiaca temu kupilem komputer. Przed tygodniem sie zepsul, oddalem do
    serwisu (mam gwarancje 2-letnia). Naprawa trwala tydzien.
    Przy odbiorze stwierdzono, ze wszystko juz dziala, ze wymieniono plyte glowna.
    Poprosilem o wlaczenia komputera, wlaczono go, dzialal wiec zaakceptowalem.
    Wieczorem podlaczylem komputer w domu i okazalo sie, ze zostalem oszukany.
    Zamiast procesora AMD XP 1700 dostalem AMD Athlon 1100, a wiec sporo wolniejszy.
    Teraz sprawdzalem, na procesorze nie ma nawet ich nalepek, wiec
    pewnie kiedy tam sie zglosze beda chcieli utrzymywac, ze je zdjalem,
    a procesor wymienilem sam i chce ich naciagnac.
    Jakie kroki moge przedsiewziac aby odzyskac to za co zaplacilem?

    Darek

  • 2. Data: 2002-05-24 21:11:55
    Temat: Re: Oszukany w serwisie komputerowym
    Od: "miab" <m...@s...pl>

    s...@p...onet.pl napisał(a) w wiadomości:
    <0...@n...onet.pl>...
> [...]
    >Wieczorem podlaczylem komputer w domu i okazalo sie, ze zostalem oszukany.
    >Zamiast procesora AMD XP 1700 dostalem AMD Athlon 1100, a wiec sporo

    Przestaw sobie czestotliwosc w BIOS'ie.

    miab

  • 3. Data: 2002-05-24 21:38:49
    Od: <s...@p...onet.pl>

    > Przestaw sobie czestotliwosc w BIOS'ie.
    >
    > miab

    Przestawic sobie moge i w poprzednim procesorze.
    Ja chce odzyskac to za co zaplacilem.
    Co zrobic jesli zaczna sie wypierac, ze oni mi dali wszystko OK,
    a to ja potem cos modyfikowalem?
    Jakie sa moje prawa jako klienta serwisu?

    Darek

  • 4. Data: 2002-05-24 22:24:57
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl>

    >Jakie sa moje prawa jako klienta serwisu?

    IMO w tej chwili zadne - trochę na zasadzie "widzialy galy co braly". Nie
    wiem w jaki sposob mialbys im udowodnic ze podmienili ci procesor. Ty
    powiesz, ze zrobili to w serwisie - oni ze nie, ze Ty zmieniles w domu i
    chcesz ich oszukac. Przyjąles od nich naprawioną rzecz wiec dla nich sprawa
    jest czysta. Musialbys ich zlapac za rękę a na to jest za pózno. Nauczka na
    przyszlosc i radzę unikac zakupów w sklepie oferujacym taki serwis

    HaNkA

    Ps. Czyzby to oslawiona firma Monell?

  • 5. Data: 2002-05-25 05:01:23
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

> [...]
    >a procesor wymienilem sam i chce ich naciagnac.
    >Jakie kroki moge przedsiewziac aby odzyskac to za co zaplacilem?

    To zalezy. Masz jakis dokument w ktorym sa wyszczegolnione podzespoly
    jakie nabyles szczegolnie numery seryjne etc?

    Oddajac sprzet do serwisu zabezpieczam swoje interesy poprzez
    zapisanie numerow seryjnych wszystkich podzespolow - potem sprawdzam
    przy odbiorze. Nigdy nie bylo problemow.

    W sumie to IMHO pomogla by awantura u kierownika tego serwisu - tylko
    wczesniej sprawdz czy na pewno to ich wina.

    januszek

  • 6. Data: 2002-05-25 08:29:27
    Od: <s...@p...onet.pl>

    > HaNkA
    >
    > Ps. Czyzby to oslawiona firma Monell?

    Nie, nie znam tamtej firmy.
    Firma o ktorej pisze to:
    Trio Computers
    Al. Niepodleglosci 19
    Warszawa

  • 7. Data: 2002-05-25 08:32:09
    Od: <s...@p...onet.pl>

    > To zalezy. Masz jakis dokument w ktorym sa wyszczegolnione podzespoly
    > jakie nabyles szczegolnie numery seryjne etc?

    Takiego dokumentu nie mam.
    Mam karte gwarancyjna, gdzie wymienione sa wszystkie komponenty - ale bez
    numerow seryjnych.

    > Oddajac sprzet do serwisu zabezpieczam swoje interesy poprzez
    > zapisanie  numerow seryjnych wszystkich podzespolow - potem sprawdzam
    > przy odbiorze. Nigdy nie bylo problemow.

    Teraz na pewno i ja tak bede robil.
    Brak doswiadczenia widac mocno sie msci.

    > W sumie to IMHO pomogla by awantura u kierownika tego serwisu - tylko
    > wczesniej sprawdz czy na pewno to ich wina.

    Nie ma innej mozliwosci.

    Darek

  • 8. Data: 2002-05-25 11:51:12
    Od: "Piotr Firlej" <e...@s...pl>

> [...]
    > a procesor wymienilem sam i chce ich naciagnac.
    > Jakie kroki moge przedsiewziac aby odzyskac to za co zaplacilem?

    Wlasnie po to sa PLOMBY, sprzedawca wie, ze nie otwierales, czyli tylko on
    tam grzebal...

    P.

    PS. Nie ma plomb, jest problem, nic nie zdzialasz.

  • 9. Data: 2002-05-25 18:54:44
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl.invalid>

    <s...@p...onet.pl> napisał:

    > Przestawic sobie moge i w poprzednim procesorze.
    > Ja chce odzyskac to za co zaplacilem.

    A jestes pweien ze FSB masz ustawione na 266 Mhz ?
    Niektóre płyty maja zwore do ustawienia FSB.
    Zdejmij wiatrak i zobacz, co masz na rdzeniu proca wygrawerowane.
    Nie zapomnij zakladajac wiatrak z powrotem posmarowac lekko rdzeń
    proca pasta przewodzaca ciepło, bo bedzie sie przegrzewał.

    --
    TOM @ HOME
    GSM +48 607 81 83 30 GG 139980 TS635-RIPE

  • 10. Data: 2002-05-25 19:02:23
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Nie odezwales sie, zatem rozumiem ze temat zostal zalatwiony pozytywnie
    i sprawa zamknieta .

    Jacek

    --
    True Shape Self(EGO) Nesting Technology world-wide.
    Inquiries should be e-mailed to: g...@p...onet.pl