  • 11. Data: 2019-01-23 22:08:50
    Temat: Re: [K.P.] równoważny system pracy?
    Od: m...@g...com

    W dniu środa, 23 stycznia 2019 19:09:13 UTC+1 użytkownik RadoslawF napisał:

    > Ale okres rozliczeniowy to trzy miesiące a nie tydzień.
    > Więc po dwu miesiącach z kawałkiem teoretycznie pójdziesz na wolne.

    Panie Radku, ale czy zwrócił Pan uwagę jak to się ma jak sprawuję opiekę nad 3 letnim
    synem?

    Znalazłem w Internecie:

    "Wprowadzając równoważny system czasu pracy należy pamiętać, że niektórzy pracownicy
    są wyłączeni z możliwości wydłużenia im dobowego wymiaru czas pracy (mogą pracować
    jedynie maksymalnie 8 godzin dziennie). Do grupy tej należą:

    (...)
    o osoby sprawujące opiekę nad dzieckiem do lat 4 (Ci pracownicy mogą pracować
    dłużej w ciągu doby, jeśli wyrażą na to pisemną zgodę)."

    podstawa prawna

    art 178 § 2. Pracownika opiekującego się dzieckiem do ukończenia przez nie 4 roku
    życia nie wolno bez jego zgody zatrudniać w godzinach nadliczbowych, w porze nocnej,
    w systemie czasu pracy, o którym mowa w art. 139, jak również delegować poza stałe
    miejsce pracy.

    Jutro wysyłam do kadr oświadczenie o braku zgody na pracę dłuższą niż 8 godzin.

  • 12. Data: 2019-01-24 02:25:49
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-01-23 o 22:08, m...@g...com pisze:

    > Panie Radku, ale czy zwrócił Pan uwagę jak to się ma jak sprawuję opiekę nad 3
    letnim synem?

    Po to się wprowadza system równoważny aby można było pracownika
    zmusić do pracy dłużej niż 8 godzin na dobę. Pracownik nie musi
    się zgodzić na takie warunki. Ale pracodawca może nie chcieć pracownika
    który się nie zgodzi.

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2019-01-24 09:14:29
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    wiadomości news:XnsA9E0D2884CC67budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik m...@g...com ...
    [....]
    > Tak na pierwszy rzut oka - szukaj pracy dalej bo jak pracodawca zaczyna
    > od takich kombinacji to potem moze byc tylko gorzej.
    Z tego co piszesz umowa jest konstruowana tak aby zrobić z Ciebie
    niewolnika. Zrób tak jak wyżej radzi Budzik i jeszcze skróć okres próbny bo
    pewnie Ci za niego nie zapłacą.

    Pozdro

  • 14. Data: 2019-01-24 09:32:28
    Od: Kviat

> [...]

    miejsce pracy.

    > Jutro wysyłam do kadr oświadczenie o braku zgody na pracę dłuższą niż 8 godzin.

    Z tego co zrozumiałem, możesz wyrazić pisemną zgodę, a nie pisemną
    niezgodę...

    Dopóki zgody nie wyrazisz, nie mogą nakazać Ci pracować dłużej.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 15. Data: 2019-01-24 09:44:00
    Od: Kviat

    W dniu 2019-01-24 o 09:32, Kviat pisze:

    > Z tego co zrozumiałem, możesz wyrazić pisemną zgodę, a nie pisemną
    > niezgodę...
    >
    > Dopóki zgody nie wyrazisz, nie mogą nakazać Ci pracować dłużej.

    Jeszcze dopowiem.
    Nie musisz składać oświadczenia, że się nie zgadzasz, bo tracisz
    "elastyczność".
    Może być tak, że w jakimś dniu zechcesz/będziesz mógł robić nadgodziny i
    wtedy wyrazisz zgodę "zgadzam się na pracę w nadgodzinach/w porze nocnej
    w dniu..."

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 16. Data: 2019-01-24 09:51:42
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-01-23 o 20:59, Budzik pisze:
    > Przeciez rownowazny czas pracy nie jest do tego...
    Tak zapytam trochę obok tematu... czy można umieścić w umowie o pracę
    (taka jak w wątku) np. zapis, że niedziele będą wolne? Czy z gruntu
    prawa to zapis nieskuteczny?

    Robert

  • 17. Data: 2019-01-24 09:51:46
    Od: MAX <m...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 stycznia 2019 09:44:00 UTC+1 użytkownik Kviat napisał:

> [...]
    > Może być tak, że w jakimś dniu zechcesz/będziesz mógł robić nadgodziny i
    > wtedy wyrazisz zgodę "zgadzam się na pracę w nadgodzinach/w porze nocnej

    O to mi chodziło. Ale nie jestem pewny co do tego, że oni muszą mieć moją zgodę.
    Wydaje mi się, że powinienem oświadczyć ten stan rzeczy.

    Nie rozumiem jednak swoich przedmówców - dlaczego mieliby mi nie zapłacić skoro
    niektórzy z pracowników są tam od 10 lat i mają normalnie płacone.

  • 18. Data: 2019-01-24 11:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik MAX m...@g...com ...

    > Nie rozumiem jednak swoich przedmówców - dlaczego mieliby mi nie
    > zapłacić skoro niektórzy z pracowników są tam od 10 lat i mają
    > normalnie płacone.

    Jaki jest cel rownowaznego czasu pracy na stanowisku sprzedawca?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach

  • 19. Data: 2019-01-24 12:04:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-01-24 o 11:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik MAX m...@g...com ...

    > Jaki jest cel rownowaznego czasu pracy na stanowisku sprzedawca?

    Aby stosować zmiany dłuższe niż 8 godzin.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2019-01-25 00:31:42
    Od: Kviat

    W dniu 2019-01-24 o 09:51, MAX pisze:

> [...]

    nadliczbowych, w porze nocnej, w systemie czasu pracy, o którym mowa w
    art. 139, jak również delegować poza stałe miejsce pracy.

    Nie ma wątpliwości, że muszą mieć Twoją zgodę.

    > Wydaje mi się, że powinienem oświadczyć ten stan rzeczy.

    Nie musisz oświadczać niezgody. Bo niezgoda jest zapisana w prawie.
    Jedyne co musisz (jeżeli chcesz/masz możliwość), to wyrazić zgodę.

    Pozdrawiam
    Piotr