  • 1. Data: 2019-01-23 15:14:38
    Temat: Sędzia Sądu Rejonowego w Szczytnie wyłudził ponad 42 tys. zł
    Od: u2 <u...@o...pl>

    https://niezalezna.pl/255683-sedzia-przekroczyl-upra
    wnienia-wszczeto-sledztwo-ws-wyludzenia-pieniedzy

    Prokuratura Okręgowa w Olsztynie wszczęła śledztwo w sprawie
    przekroczenia uprawnień przez sędziego Sądu Rejonowego w Szczytnie i
    wyłudzenia przez niego ponad 42 tys. zł. Sędzia co miesiąc składał
    wnioski o zwrot poniesionych kosztów przejazdów do i z pracy na trasie
    Iława - Szczytno. Faktycznie nie mieszkał w Iławie.

    Rzecznik prasowy Prokuratury Okręgowej w Olsztynie Krzysztof Stodolny
    poinformował dziś, że zawiadomienie w tej sprawie w grudniu ub. roku
    złożył prezes Sądu Okręgowego w Olsztynie.

    "Na tej podstawie w Prokuraturze Okręgowej w Olsztynie przeprowadzono
    postępowanie sprawdzające, w toku którego zwrócono się do Prezesa Sądu
    Okręgowego w Olsztynie o nadesłanie akt prowadzonego postępowania
    dyscyplinarnego oraz do Prezesa Sądu Rejonowego w Szczytnie o
    przekazanie dokumentów związanych z przedmiotową sprawą. Ponadto w celu
    uzupełnienia danych zawartych w zawiadomieniu, przesłuchano w
    charakterze świadka Zastępcę Rzecznika Dyscyplinarnego przy Sądzie
    Okręgowym w Olsztynie"

    - podał Stodolny.

    Postępowanie dotyczy Andrzeja J., sędziego ze Szczytna, który 8 maja
    2009 r. otrzymał zgodę prezesa Sądu Okręgowego w Olsztynie na
    zamieszkiwanie w innej miejscowości niż siedziba sądu, w której orzeka.
    Sędzia mieszkał w Iławie, a pracował w Szczytnie. Na takiej podstawie w
    latach 2009-2018 co miesiąc składał do prezesa Sądu Rejonowego w
    Szczytnie wnioski o zwrot poniesionych kosztów przejazdów do i z pracy
    na trasie Iława - Szczytno.

    Prezes Sądu Okręgowego w Olsztynie na początku października 2018 r.
    nabrał wątpliwości co do rzetelności rozliczeń dokonywanych przez
    Andrzeja J. i cofnął mu zgodę na zamieszkiwanie w innej miejscowości niż
    siedziba sądu, w której orzeka. Prezes sądu zwrócił się też do zastępcy
    rzecznika dyscyplinarnego przy Sądzie Okręgowym w Olsztynie o
    przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego w tej sprawie.

    Zastępca rzecznika 10 grudnia 2018 r. wszczął postępowanie dyscyplinarne
    wobec sędziego Andrzeja J. i przedstawił mu zarzut. Rzecznik prasowy
    olsztyńskiego sądu informował wcześniej, że sędzia J. został obwiniony o
    to, że w okresie od co najmniej 1 marca 2010 r. do 15 czerwca 2018 r.
    składał wnioski o zwrot kosztów dojazdu do i z pracy na trasie Iława -
    Szczytno, w których miał poświadczać nieprawdę, gdyż faktycznie w tym
    czasie nie mieszkał w Iławie.

    W ocenie rzecznika dyscyplinarnego Andrzej J. swoim działaniem miał
    uzyskać nienależne świadczenia w wysokości co najmniej 42 tys. 255 zł.
    Tym samym miał uchybić godności sprawowanego urzędu.

    W pisemnych wyjaśnieniach sędzia Andrzej J. nie przyznał się do
    zarzucanego mu czynu. Sąd nie ujawnił szczegółów jego wyjaśnień.

    Prokurator Stodolny podał, że za zarzucany czyn grozi kara do 8 lat
    pozbawienia wolności.

    --
    General Skalski o zydach w UB :

    tworza mowe nienawisci".

    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 2. Data: 2019-01-24 11:13:09
    Od: n...@o...pl

    w <5c4876cc$0$499$65785112@news.neostrada.pl>, u2 <u...@o...pl> napisał(-a):

    > Prokuratura Okręgowa w Olsztynie wszczęła śledztwo w sprawie
    > przekroczenia uprawnień przez sędziego Sądu Rejonowego w Szczytnie i
    > wyłudzenia przez niego ponad 42 tys. zł.

    Tyle to dwórki Glapińskiego zarabiają łącznie w tydzień.

  • 3. Data: 2019-01-24 12:24:13
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 24 Jan 2019 11:13:09 +0100, n...@o...pl napisał(a):

    > Tyle to dwórki Glapińskiego zarabiają łącznie w tydzień.

    Inspiracją mogli być równie dobrze prokuratorzy z Prokuratury Krajowej:

    "Milionowe dodatki dla prokuratorów wiernych Ziobrze. Zapłacono za
    delegacje, których nie było

    Grupa około 30 prokuratorów z Prokuratury Krajowej od dwóch lat pobiera
    nienależne dodatki mieszkaniowe. Nie są oni delegowani do pracy w stolicy,
    a mimo to otrzymywali świadczenia związane z delegacją. Przeznaczono na ten
    cel miliony złotych.

    Chodzi m.in. o ryczałty mieszkaniowe wynoszące ok. 3 tys. zł. Są to
    nieopodatkowane dodatkowe dochody, przyznawane co miesiąc prokuratorom,
    którzy mieszkają poza siedzibą Prokuratury Krajowej. Według "Gazety
    Wyborczej" grupa około 30 prokuratorów pobierała dodatki związane z
    delegacją do stolicy, choć w żadnej delegacji nie byli.

    W 2017 roku, prokuratura ujawniała, że dodatki bierze 29 prokuratorów,
    m.in. sam Bogdan Święczkowski, prokurator krajowy. A także zastępcy
    Zbigniewa Ziobry: Robert Hernand, Marek Pasionek, Krzysztof Sierak oraz
    Przemysław Funiok. Byli wśród nich także Jarosław Duś (dyrektor biura PK),
    Jarosław Hołda (były dyrektor biura kadr PK), Michał Ostrowski (dyrektor
    departamentu do spraw przestępczości gospodarczej) czy Barbara Sworobowicz
    (dyrektorka departamentu postępowania przygotowawczego).

    A to nie koniec dodatkowych pieniędzy dla prokuratorów PK. Tylko w
    pierwszym półroczu 2018 roku, Zbigniew Ziobro rozdał wśród nich prawie
    milion złotych nagród."

    https://natemat.pl/256987,prokuratorzy-wierni-ziobrz
    e-dostali-dodatki-za-delegacje-ktorych-nie-bylo

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 4. Data: 2019-01-28 21:08:06
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 24.01.2019 o 11:13, n...@o...pl pisze:

    > Tyle to dwórki Glapińskiego zarabiają łącznie w tydzień.

    no właśnie, wydaje mi się że to zwykłe roztargnienie, podobne do
    roztargnienia sędziego, który zgarnął 50 zetów na stacji paliwowej:)