  • 1. Data: 2019-01-23 01:48:59
    Temat: [K.P.] równoważny system pracy?
    Od: maxikey <m...@g...com>

    Dobry wieczór Grupowicze,

    nie mogę rozgryźć znaczenia tego pojęcia.

    W umowie o pracę mam zapis: ustala się dla Pana czas pracy w wymiarze 12 godzin na
    dobę i przeciętnie 40 godzin w pięciodniowym tygodniu pracy w okresie rozliczeniowym
    wynoszącym 3 miesiące.

    Godziny otwarcia zakładu pracy od pn do pt to 9:00 zamknięcia 17:00 a w soboty od
    9:00 do 13:00

    Czy ten przepis oznacza, że muszę zgodzić się na rozpoczęcie świadczenia pracy już od
    8:30 a kończyć o 17:30? (Sprzątanie 8:30 - 9:00 oraz 17:00 o 17:30). Mam wtedy 9
    godzin pracy. W Sobotę 5 godzin za które mogę wziąć wolne w ciągu tygodnia?

    Jeśli tak, to czy:
    1. Po przepracowaniu 9 godzin od Pn do Czwartku, mogę wyjść z pracy w Piątek po 4
    godzinach pracy a za pracę w sobotę (5 godzin) mogę wziąć wolne w tygodniu? Co z tymi
    40 godzinami? Jak powinien wyglądać mój grafik pracy na Styczeń 2019 zgodnie z
    kodeksem pracy?

    Bardzo dziękuję za objaśnienie, życzę przede wszystkim zdrowia!

  • 2. Data: 2019-01-23 08:25:57
    Temat: Re: [K.P.] równoważny system pracy?
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "maxikey" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    > pracy na Styczeń 2019 zgodnie z kodeksem pracy?
    > Bardzo dziękuję za objaśnienie, życzę przede wszystkim zdrowia!

    Napisz co to za zakład pracy i na jakim stanowisku masz pracować bo Kodeks
    Pracy ma dużo wyjątków. Ustalony czas pracy 12 godz to może być od 8.00 do
    20.00 i nie ma nic wspólnego z godzinami otwarcia dla klientów
    zewnętrznych. Jeżeli to jest sklep to po czasie sprzedaży możesz
    rozładowywać tira, układać towar na półkach itp.
    Ogólna zasada jest jedna - umowę o pracę negocjuje się dotąd aż wszystkie
    niewiadome zostają wyjaśnione. Czyli wiesz wszystko co i jak bez czytania
    Kodeksu Pracy i pytania na grupach dyskusyjnych, zanim tą umowę podpiszesz.

    pozdr

  • 3. Data: 2019-01-23 16:48:12
    Od: MAX <m...@g...com>

    W dniu środa, 23 stycznia 2019 08:26:06 UTC+1 użytkownik Danusia napisał:

    > Napisz co to za zakład pracy i na jakim stanowisku masz pracować bo Kodeks
    > Pracy ma dużo wyjątków.

    specjalista ds sprzedaży, operator telekomunikacyjny play

  • 4. Data: 2019-01-23 17:49:58
    Od: MAX <m...@g...com>

    W dniu środa, 23 stycznia 2019 16:48:14 UTC+1 użytkownik MAX napisał:

    > specjalista ds sprzedaży, operator telekomunikacyjny play

    Wychodzi na to, że po 4 dniach pracy po 9 godzin pozostaje mi piątek 4 godziny, a co
    z Sobotą? Nie mogę przecież mieć 6 godzin pracy?

  • 5. Data: 2019-01-23 17:52:09
    Od: m...@g...com

> [...]

    > Kodeksu Pracy i pytania na grupach dyskusyjnych, zanim tą umowę podpiszesz.

    specjalista ds sprzedaży, operator telekomunikacyjny play. Wychodzi na to, że w
    piątek będę pracował 4 godziny a co wtedy z sobotą? Mam mieć 6 dni pracy w tygodniu?!

  • 6. Data: 2019-01-23 17:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik MAX m...@g...com ...

    > specjalista ds sprzedaży, operator telekomunikacyjny play

    I masz siedziec w punkcie obsługując klientów i do tego jest potrzebny
    równoważny czas pracy? ;-D

    --
    Pozdrawia... Budzik
    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin

  • 7. Data: 2019-01-23 18:07:19
    Od: m...@g...com

    W dniu środa, 23 stycznia 2019 17:59:52 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik MAX:

    > I masz siedziec w punkcie obsługując klientów i do tego jest potrzebny
    > równoważny czas pracy? ;-D

    Tak. Mam tę umowę na czas próbny. Jest 3 pracowników, nie licząc mnie.

  • 8. Data: 2019-01-23 18:31:40
    Od: m...@g...com

    W dniu środa, 23 stycznia 2019 17:59:52 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:

    > I masz siedziec w punkcie obsługując klientów i do tego jest potrzebny
    > równoważny czas pracy? ;-D

    Tak. Mam tę umowę na czas próbny. Jest 3 pracowników - sprzedawców, nie licząc mnie.

    Z tego co widzę, to równoważny czas pracy nie zadziała jeśli nie wyrażę na to zgody
    na podstawie sprawowania opieki nad dzieckiem do lat 4 podstawa prawna art. 178 par.
    1 i 2 k.p.

  • 9. Data: 2019-01-23 19:08:15
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-01-23 o 17:52, m...@g...com pisze:

    > specjalista ds sprzedaży, operator telekomunikacyjny play. Wychodzi na to, że w
    piątek będę pracował 4 godziny a co wtedy z sobotą? Mam mieć 6 dni pracy w tygodniu?!

    Ale okres rozliczeniowy to trzy miesiące a nie tydzień.
    Więc po dwu miesiącach z kawałkiem teoretycznie pójdziesz na wolne.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2019-01-23 20:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik m...@g...com ...

    > Tak. Mam tę umowę na czas próbny. Jest 3 pracowników, nie licząc
    > mnie.

    W moim pytaniu była juz odpowiedz.
    Przeciez rownowazny czas pracy nie jest do tego...

    Tak na pierwszy rzut oka - szukaj pracy dalej bo jak pracodawca zaczyna
    od takich kombinacji to potem moze byc tylko gorzej.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Ze wszystkich rzeczy wiecznych - miłośc jest tą, która trwa najkrócej."