  • 21. Data: 2019-01-25 10:30:33
    Temat: Re: [K.P.] równoważny system pracy?
    Od: MAX <m...@g...com>

    W dniu piątek, 25 stycznia 2019 00:31:44 UTC+1 użytkownik Kviat napisał:

    > art 178 § 2. Pracownika opiekującego się dzieckiem do ukończenia przez
    > nie 4 roku życia nie wolno bez jego zgody zatrudniać w godzinach
    > nadliczbowych, w porze nocnej, w systemie czasu pracy, o którym mowa w
    > art. 139, jak również delegować poza stałe miejsce pracy.
    >
    > Nie ma wątpliwości, że muszą mieć Twoją zgodę.

    > Nie musisz oświadczać niezgody. Bo niezgoda jest zapisana w prawie.
    > Jedyne co musisz (jeżeli chcesz/masz możliwość), to wyrazić zgodę.

    Panie Piotrze, bardzo dziękuję za Pana wypowiedź, czy nadużyłbym Pana uprzejmości
    gdybym mógł dopytać Pana o najważniejszą rzecz:

    Podpisując umowę o pracę 1 Etat o równoważny czas pracy zgodziłem się do wydłużenie
    dniówki powyżej 40 godzin w tygodniu (pow. 8 godzin na dobę)

    Bardzo proszę o Pana zdanie

    Pozdrawiam
    Maksymilian - Max

  • 22. Data: 2019-01-25 13:57:16
    Od: Kviat

    W dniu 2019-01-25 o 10:30, MAX pisze:

> [...]
    >
    > Podpisując umowę o pracę 1 Etat o równoważny czas pracy zgodziłem się do wydłużenie
    dniówki powyżej 40 godzin w tygodniu (pow. 8 godzin na dobę)

    Moje zdanie na jaki temat?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 23. Data: 2019-01-25 14:54:24
    Od: m...@g...com

    W dniu piątek, 25 stycznia 2019 13:57:22 UTC+1 użytkownik Kviat napisał:

    > Moje zdanie na jaki temat?

    Przepraszam. Jeśli podpisałem umowę z równoważnym systemem muszę oświadczyć że nie
    wyrażam zgodę? Czy pracodawca musi mieć moją zgodę?

    Pozdrawiam Max

  • 24. Data: 2019-01-25 15:06:28
    Od: m...@g...com

    W dniu piątek, 25 stycznia 2019 13:57:22 UTC+1 użytkownik Kviat napisał:

    > Moje zdanie na jaki temat?

    Przepraszam. Jeśli podpisałem umowę z równoważnym systemem muszę oświadczyć że nie
    wyrażam zgody na pracę przez 6 dni? Czy pracodawca musi mieć moją zgodę?

    Pozdrawiam Max

  • 25. Data: 2019-01-25 15:19:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 stycznia 2019 12:00:02 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:

    > Jaki jest cel rownowaznego czasu pracy na stanowisku sprzedawca?

    A co widzisz w tym dziwnego?

  • 26. Data: 2019-01-25 15:45:54
    Od: m...@g...com

    W dniu piątek, 25 stycznia 2019 15:19:33 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > A co widzisz w tym dziwnego?

    Czemu mieliby mi nie zapłacić jeśli przepracuję w miesiącu 168 godzin? I w jaki
    sposób można skrócić okres próbny?

  • 27. Data: 2019-01-25 17:03:29
    Od: Kviat

    W dniu 2019-01-25 o 14:54, m...@g...com pisze:

    > Przepraszam. Jeśli podpisałem umowę z równoważnym systemem muszę oświadczyć że nie
    wyrażam zgodę? Czy pracodawca musi mieć moją zgodę?

    Wróciłem do pierwszego posta:

    "W umowie o pracę mam zapis: ustala się dla Pana czas pracy w wymiarze
    12 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin w pięciodniowym tygodniu pracy
    w okresie rozliczeniowym wynoszącym 3 miesiące."

    oraz KP:
[...]

    Umowa o pracę musi zawierać wymiar etatu, ale nie musi zawierać systemu
    czasu pracy, a skoro zamieścili to w umowie jako jeden z warunków
    zatrudnienia, a Ty się na te warunki zgodziłeś, to mają Twoją zgodę.
    Przecież widziałeś co podpisujesz.
    Jeżeli nie chciałeś pracować 12 godzin na dobę, to dlaczego podpisałeś
    taką umowę?

    Inną kwestią jest to, czy opiekę nad dzieckiem do lat 4 sprawowałeś już
    podczas podpisywania umowy, czy zacząłeś sprawować po podpisaniu (np. w
    takcie zatrudnienia urodziło Ci się dziecko, czy coś...)

    Co innego, gdybyś w umowie miał zawarty tylko wymiar etatu i już jako
    pracownikowi chcieli zmienić Ci system godzinowy, czy kazali pracować w
    nocy, to wtedy musieli by mieć dodatkową zgodę.

    Cofnięcie tej zgody wymusza co najmniej zmianę warunków umowy o pracę
    (aneks?), a w praktyce jej wypowiedzenie.

    Ale to tylko moje zdanie. To grupa dyskusyjna, więc nie traktuj tego co
    wyczytasz na grupach zbyt poważnie. Raczej powinieneś się skonsultować z
    jakimś prawnikiem w realu, przedstaw mu pełny obraz sytuacji i
    dokumenty, bo tutaj możemy sobie jedynie luźno pogadać.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 28. Data: 2019-01-25 20:29:03
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 25.01.2019 o 00:31 <Kviat> pisze:

> [...]
    > art. 139, jak również delegować poza stałe miejsce pracy.
    >
    > Nie ma wątpliwości, że muszą mieć Twoją zgodę.

    Gdzie w art. 139 jest wspomniane coś o równoważnym systemie pracy?

    > Pozdrawiam
    > Piotr

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 29. Data: 2019-01-25 21:21:13
    Od: Kviat

    W dniu 2019-01-25 o 20:29, Kubuś Puchatek pisze:

    > Gdzie w art. 139 jest wspomniane coś o równoważnym systemie pracy?

    Kurcze. Masz rację, równoważny to art 135.
    139 to przerywany.

    Zasugerowałem się... i poleciałem z (zawodnej ;)) pamięci. Dziękuję za
    zwrócenie uwagi.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 30. Data: 2019-01-26 02:09:59
    Od: m...@g...com

    W dniu piątek, 25 stycznia 2019 21:21:15 UTC+1 użytkownik Kviat napisał:

> [...]
    > 139 to przerywany.
    >
    > Zasugerowałem się... i poleciałem z (zawodnej ;)) pamięci. Dziękuję za

    Dziwi mnie to co stwierdził Budzik albowiem:
    " wykonywania pracy w wyższym dobowym wymiarze czasu pracy niż 8 godzin, nawet jeśli
    pracownik ten jest zatrudniony w systemie czasu pracy, w którym praca jest wykonywana
    ponad 8 godzin dobowo (art. 148 pkt 3 Kodeksu pracy), np. w równoważnym systemie
    czasu pracy (za czas nieprzepracowany w związku ze zmniejszeniem wymiaru czasu pracy
    pracownik zachowuje prawo do wynagrodzenia),"

    Czyli prawo do wynagrodzenia zachowuje i ciągłość umowy też. Czemu miałbym nie
    otrzymać wynagrodzenia i dostać wypowiedzenie?

    https://kadry.infor.pl/kadry/indywidualne_prawo_prac
    y/uprawnienia_rodzicielskie/407449,Czy-pracownik-opi
    ekujacy-sie-dzieckiem-do-4-lat-moze-wybrac-sposrod-p
    rzyslugujacych-mu-uprawnien-te-ktore-sa-dla-niego-na
    jdogodniejsze.html

    Pozdrawiam,