  • 1. Data: 2005-07-25 09:00:32
    Temat: Jeszcze trochę o Windowsie OEM
    Od: "Funkcyjny" <f...@o...pl>

    1. Czy mogę zalegalizować posiadanego pirackiego windowsa, poprzez zakup
    oryginału tej samej wersji, ale bez dokonania ponownej instalacji?

    2. Czy piracka płyta windowsa może być uznana za kopię zapasową jej
    oryginalnej wersji, jeśli oba egzemplarze mają różny kod rejestracyjny?

    3. Pytanie dotyczące wersji OEM: Jak wiadomo MS twierdzi, że można jej używać
    jedynie na jednym komputerze (płycie głównej), a przy jego wymianie trzeba
    zakupić nowy system. Czy prawdą są opinie, które znalazłem na usenecie, że
    nawet jak powyższe jest prawdą, to złamanie tych zasad (przeniesienie systemu
    przy wymianie komputera) nie naraża użytkownika na sankcje karne, a jedynie na
    możliwość procesu cywilnego ze strony MS?

    Funkcyjny

  • 2. Data: 2005-07-25 11:29:52
    Temat: Re: Jeszcze trochę o Windowsie OEM
    Od: Audyt IT <g...@w...pl>

    Uruchom Edytor Rejestru (regedit) i po kolei:

    HKEY_LOCAL_MACHINE
    Software
    Microsoft
    Windows
    CurrentVersion

    Usuń klucze:
    ProductKey
    RegisteredOwner
    RegisteredOrganization

    i zrestartuj system. Po restarcie system zapyta o numer seryjny i
    użytkownika. Wpisujesz i masz zmieniony numer rejestracyjny (dotyczy
    windows 98)

  • 3. Data: 2005-07-25 17:56:55
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Funkcyjny napisał(a):

    > 3. Pytanie dotyczące wersji OEM: Jak wiadomo MS twierdzi, że można jej używać
    > jedynie na jednym komputerze (płycie głównej), a przy jego wymianie trzeba
    > zakupić nowy system.

    E-e. PRawnie obowiazuje Cie licencja, czyli jesli kupiles Windowsa z
    myszka i licencja na to zezwala, to masz go uzywac z ta myszka.
    Microsoft w takim wypadku nic nie mowi ze trzeba uzywac z plyta glowna.

> [...]
    > przy wymianie komputera) nie naraża użytkownika na sankcje karne, a jedynie na
    > możliwość procesu cywilnego ze strony MS?

    ALE Windows XP OEM przypisuje sie do plyty glownej i po jej wymianie nie
    odnowisz rejestracji. Dlatego kupujac XP OEM z innym sprzetem niz plyta
    glowna musisz uzywac go z tym sprzetem ktory kupiles (wymog prawny) i
    plyta glowna (wymog dzialania samego windowsa).

    =^;^= [ [xywa][małpa][xywa].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \