  • 1. Data: 2005-07-25 08:41:11
    Temat: Jak sie zameldowac w domu ktorego jeszcze nie ma??
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Witam

    Moi tesciowie borykaja sie z takim oto problemem.

    Maja mieszkanie, w ktorym sa zameldowani.
    Oprocz tego od dluzszego czasu buduja dom. Dom jest postawiony, caly dol
    jest wykonczony i po prostu tam mieszkaja, i nadal go wykanczaja (obecnie
    pietro).

    W chwili obecnej zachodzi potrzeba sprzedania mieszkania. I tu jest problem,
    bo twierdza ze nie maja sie gdzie zameldowac, a zameldowani nigdzie nie chca
    byc.
    Twierdza ze w domu nie moga (czyli tam gdzie rzeczywiscie mieszkaja) bo dom
    nie jest jeszcze oddany, czyli tak naprawde jeszcze go nie ma :)

    Co w tej sytuacji zrobic??
    Oddac domu podobno nie moga, poniewaz nie ma od podlaczonej wody z
    wodociagow (narazie woda jest pobierana we wlasnym zakresie agregatem z
    wlasnej studni).
    Nie ma podlaczonych takze innych mediow, procz pradu i telefonu :)

    Czekam na odpowiedzi i rzeczowa dyskusje :)

    Jacek

  • 2. Data: 2005-07-25 08:48:55
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...blumen.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Nie ma podlaczonych takze innych mediow, procz pradu i telefonu :)
    > Czekam na odpowiedzi i rzeczowa dyskusje :)

    e.. a sory .. to jest jakiś wybóg by woda była podłączona z wodociągu i inne
    media też? bo mój dom ma własną studnię i szambo i tylko prąd z konieczności
    pobieram z sieci... i jakoś problemów od 25 lat nie ma

    Piotr Żebrowski
    http://www.otwarte.com.pl

  • 3. Data: 2005-07-25 08:52:01
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Piotr Żebrowski napisał(a):

    > e.. a sory .. to jest jakiś wybóg by woda była podłączona z wodociągu i
    > inne media też? bo mój dom ma własną studnię i szambo i tylko prąd z
    > konieczności pobieram z sieci... i jakoś problemów od 25 lat nie ma

    Przypuszczam, że dużą rolę w rozważaniach może dac informacja, jak to
    jest ujęte w planach budynku i w zezwoleniach, chociażby jeżeli chodzi o
    szambo. WOdę możesz sobie czerpać skądkolwiek, ze ściekami jest nieco
    gorzej.

    M.

  • 4. Data: 2005-07-25 09:22:43
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

> [...]
    > ujęte w planach budynku i w zezwoleniach, chociażby jeżeli chodzi o
    > szambo. WOdę możesz sobie czerpać skądkolwiek, ze ściekami jest nieco

    zgadza sie, podobno w planach budynku jest woda podciagnieta.
    Z szambem nie ma problemow podobno

    I chyba tu jest pies pogrzebany.
    Pytanie teraz jak sie zameldowac w takim nie oddanym domu.

    Przeciez tak naprawde w nim mieszkaja, dluzej niz 3 dni :) czyli zgodnie z
    prawem powinni sie w tym miejscu zameldowac :)

    Jacek

  • 5. Data: 2005-07-25 09:34:27
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    castrol napisał(a):
    > Przeciez tak naprawde w nim mieszkaja, dluzej niz 3 dni :) czyli zgodnie z
    > prawem powinni sie w tym miejscu zameldowac :)
    No wiesz - wcale bym sie nie zdziwil gdyby mozna bylo dostac mandat za
    mieszkanie bez meldunku w budynku w ktorym nie mozna sie zameldowac -
    jeden absurd wiecej czy mniej

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 6. Data: 2005-07-25 20:36:06
    Od: "Piotr Przybysz" <p...@N...gazeta.pl>

    nie można zameldować się w domu, którego budowa nie została jeszcze ukończona.
    stan prawny wygląda tak:
    użytkowanie wybudowanego domu jest prawnie dopuszczalne po zawiadomieniu
    właściwego organu o zakończeniu budowy, jeżeli organ ten, w terminie 21 dni od
    dnia doręczenia zawiadomienia, nie zgłosi sprzeciwu w drodze decyzji (art. 54
    prawa budowlanego). szczególne przypadki zostały wskazane w art. 55 prawa
    budowlanego - należy wówczas uzyskać ostateczną decyzję o pozwoleniu na
    użytkowanie. tak więc jeżeli ktoś chce zamieszkać w budynku, który jeszcze nie
    został całkowicie wykończony, to musi uzyskać pozwolenia na użytkowanie (art.
    55 ptk 3 prawa budowlanego).
    skoro nie można (z prawnego punktu widzenia) zamieszkać w domu, to w
    konsekwencji nie można zameldować się w tym domu.
    użytkowanie obiektu budowlanego bez zawiadomienia o zakończeniu budowy lub bez
    wymaganego pozwolenia na użytkowanie jest wykroczeniem zagrożonym karą grzywny
    (art. 93 pkt 7 prawa budowlanego).