  • 21. Data: 2010-04-29 09:46:09
    Temat: Re: Jeszcze nikt? Kradzież kompensacyjna
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 29-04-2010 10:59, Gizayer pisze:

    > To nie istotne czy wysłali pismo czy nie wysłali, byłem na urlopie czy
    > nie byłem.

    Jest istotne.
    Wrzeszczysz, że Cię nikt nie uprzedził. A na 100% podęto próbę
    uprzedzenia Cie. Że nie była skuteczna, jest prawie pewne, że to Twoja wina.
    Jedna wizyta w US wyjaśniłaby sprawę i wtedy albo byś miał faktyczne
    powodu do robienia awantury albo bys musiał podkulić ogon, bo dałeś ciała.

    US przejmie przypomina o zaległościach i daje takim zapominalskim 7 dni
    na zapłatę. A jak się zapłaci 7. dnia i rozsądy człowiek zadzwoni do US
    i powie, że puścił przelew to US 8. dnia nie wjedzie na konto, poczeka
    2-3 dni żeby się księgowania zakończyły. US w takich sytuacja idzie na
    rękę podatnikowi.
    Da się nawet dług rozłożyć na raty.

    Ale trzeba wykazać odrobinę dobrej woli. Np. odbierać polecone,
    zatroszczyc się, żeby byle kto nie odbierał korespondencji itp.
    I przedsiębiorca nie wyjeżdża sobie na wakacje zamykając interes na kłódkę.
    Tzn. oczywiście wolno mu. Moze też sobie strzelić w stopę, każdy
    odpowiada za siebie.

    Nie pilnowałeś swoich interesów, ale to tylko Twoja wina.

    > Po prostu wzieli swoje tak samo jak tych pięciu pracowników którzy nie
    > dostali wypłaty.

    Tak samo?

    US ma takie prawa wprost z ustawy, i sam napisałeś "wzięli swoje".
    A tych 5 pracowników wzięło cudze, tego nikt nie kwestionował.
    I nie znaczy to, że każdy takie przypadek pozostanie bez kary.

    Swoją drogą wyrok jest kuriozalny a nie ma informacji czy jest
    prawomocny, a jeżeli nie, to czy okradziony pracodawca będzie apelował.

    Idiotycznych wyroków w pierwszej instancji mamy w Polsce więcej niż
    karaluchów. Dopóki nie będzie prawomocny to nie ma co się podniecać.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 22. Data: 2010-04-29 11:32:33
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 29 Apr 2010 09:19:06 +0200, Maddy napisał(a):

    > US zawsze wysyła wezwanie do zapłaty zanim zajmie konto.
    > Daje 7 dni na wpłatę, i to o daty odbioru listu.

    Nie wysyła. Wysyła info o tym, że konto już zablokowane.

    --
    best regards,
    scream

  • 23. Data: 2010-04-29 11:34:40
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-04-29 13:32, scream pisze:

    > Nie wysyła. Wysyła info o tym, że konto już zablokowane.

    Przeoczyłeś/zlekceważyłeś pierwszy list z US. :(

    --
    spp

  • 24. Data: 2010-04-29 12:33:14
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 29 Apr 2010 13:34:40 +0200, spp napisał(a):

    > Przeoczyłeś/zlekceważyłeś pierwszy list z US. :(

    Nie, po prostu w moim przypadku było takiego listu. U mnie nikt listów nie
    kradnie a listonosza mam nadzwyczaj skrupulatnego i dobrego :) A w US mi
    powiedzieli, że nie musieli mnie pytać o zgodę (w sumie fakt) dlatego od
    razu uderzyli do banku, a mi wysłali tylko kopię decyzji i odpis tytułu
    wykonawczego.

    --
    best regards,
    scream

  • 25. Data: 2010-04-29 13:41:02
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Gizayer napisal:
    > Jak się skapowali to czy wysłali do nas pismo? NIE!!!
    > Weszli z butami na nasze konto i sami sobie wzieli a bank pobrał od nas
    > dodatkowe 50 zł za tą blokadę.

    A nie miałeś tam na druku PIT drobnymi literkami, że jest to
    tytuł wykonawczy?

    > Czym to się różni od tych pięciu śmiałków. Kradzież?

    Tymi drobnymi literkami i prawodawstwem lokalnym.
    OIDP w USA niewypłacenie wynagrodzenia jest kwalifikowane
    jako kradzież.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 26. Data: 2010-04-29 15:37:42
    Od: "Gizayer" <G...@n...pl>

> [...]
    > Jedna wizyta w US wyjaśniłaby sprawę i wtedy albo byś miał faktyczne
    > powodu do robienia awantury albo bys musiał podkulić ogon, bo dałeś ciała.

    Nie wrzeszcze i wcale nie gardłuje, Tobie się wydaje. Po prostu przedstawiam
    swoje zdanie które odbierasz jak jakiś atak
    na Ciebie.
    Czyżbyś był ze skarbówki?

> [...]
    > za siebie.
    > Nie pilnowałeś swoich interesów, ale to tylko Twoja wina.

    Tak się składa że z pocztą mam dobrze zorganizowane,więc nie odebranie
    listów
    raczej nie wchodzi w grę.
    Zresztą tak samo ja mogę się pomylić jak i US jednak bezwzględu czyja to
    wina, JA płacę.
    Więc jak Ty wypominasz mi zaniedbanie tak samo ja.
    "US też mógłby wykazać odrobinę dobrej woli i upewnić się czy wysłał do
    mnie list"
    Ale napewno jakaś Pani z US zapomniała tego zrobić
    więc z jedyną informacją z jaką się spotkałem to blokada konta na 500 zł i
    tyle.

    Pozdr.

  • 27. Data: 2010-04-29 16:07:21
    Od: "Papa5merf" <P...@p...pl>

    Órzytkownik "Maddy" napisał:
    > US w takich sytuacja idzie na rękę podatnikowi.
    > Da się nawet dług rozłożyć na raty.

    pszestań opowiadać takie brednie!!!!
    US nigdy nie idzie na rękę, nie od tego on jest, on ma na celu skutecznie
    utrudniać życie i to skutecznie czyni!!!!
    nawet o jakiś błąd w zaokrągleniu do 0.5zł przyśle ci polecony żebys stawił
    się określonego dnia w US w celu wyjaśnienia sprawy, nie wspominając już o
    takich nic nie znczących błędach jak błąd daty, normalnie paranoja!!!:O(
    natomiast jak się pomylisz i wpłacisz za dużo to jakoś nigdy nie wyślą ci
    zawiadomienia i nie wpłącą nadwyżki spowrotem na konto z odsetkami, jak sam
    się nie kapniesz i nie odliczysz tego w zeznaniu rocznym to ci
    przepadnie!:O(

    > Ale trzeba wykazać odrobinę dobrej woli. Np. odbierać polecone,
    > zatroszczyc się, żeby byle kto nie odbierał korespondencji itp.

    wyobraś sobei że niekturzy (co urzendnikowi pierdzącemu w stołek w US pszez
    7dem godzin od pn do pt, może się wydawać dziwne) pracują, a nie wyczekują
    każdego dnia na poczcie po odbiory listuf!!!!