  • 1. Data: 2010-04-28 10:14:48
    Temat: Jeszcze nikt? Kradzież kompensacyjna
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dziwne, że nikt jeszcze nie skomentował, bo mamy tu do czynienia z ciekawą
    sytuacją. Jak pisze GP:

    ======

    http://tinyurl.com/2vyrka5

    Pięciu śmiałków pewnej firmy budowlanej z województwa wielkopolskiego, nie
    mogąc doczekać się wypłaty pensji, zabrało właścicielowi zakładu dwie
    spawarki, dwie wiertarki udarowe, kilka szlifierek kątowych, na ogólną
    kwotę 16,5 tys. zł. Komenda powiatowa policji sprawę umorzyła z braku
    dowodów popełnienia przestępstwa. Prokurator rejonowy zatwierdził
    umorzenie. (...) Zdaniem sądu nie ulegało wątpliwości, że podejrzana
    piątka, która po zabraniu narzędzi nie przyszła więcej do pracy, samowolnie
    postanowiła zabezpieczyć swoje roszczenia płacowe, zamiast udać się do sądu
    pracy. Dla sądu nie było to jednak jednoznaczne z popełnieniem kradzieży.
    Do zaboru narzędzi wprawdzie doszło, ale sprawcy nie mieli zamiaru
    przywłaszczenia sobie tych rzeczy - tak zdarzenie podsumował sąd. W ten oto
    sposób kradzież kompensacyjna zatryumfowała nad sprawiedliwością.

    ======

    I co o tym myślicie? Zdanie sądu niewątpliwie jest zgodne z linią
    "sprawiedliwości społecznej", natomiast wg mnie nadal jest to kradzież. Nie
    wiem też na czym sąd oparł swoje zdanie, że nie chcieli przywłaszczyć
    narzędzi tylko zabezpieczyć roszczenia płacowe - wszak narzędzi do tej pory
    nie oddali, a samymi narzędziami rachunków się nie opłaci więc pewnie
    sprzedadzą je niebawem.

    --
    best regards,
    scream

  • 2. Data: 2010-04-28 10:32:57
    Temat: Re: Jeszcze nikt? Kradzież kompensacyjna
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (28.04.2010 12:14), scream wrote:
    > Dziwne, że nikt jeszcze nie skomentował, bo mamy tu do czynienia z ciekawą
    > sytuacją. Jak pisze GP:
    [...]
> [...]
    > narzędzi tylko zabezpieczyć roszczenia płacowe - wszak narzędzi do tej pory
    > nie oddali, a samymi narzędziami rachunków się nie opłaci więc pewnie

    Całkiem niedawno bardzo podobna sytuacja (właściciel sklepu, sklepowa
    bez pensji i wyposażenie) - sklepowa okazała się winna kradzieży.

    Czasem myślę że jednak przydałoby się u nas prawo oparte na precedensach.

    p. m.

  • 3. Data: 2010-04-28 10:35:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mvoicem pisze:

    > Całkiem niedawno bardzo podobna sytuacja (właściciel sklepu, sklepowa
    > bez pensji i wyposażenie) - sklepowa okazała się winna kradzieży.
    >
    > Czasem myślę że jednak przydałoby się u nas prawo oparte na precedensach.

    To by tworzyli debilne precedensy.

    Problemem są niekompetentni/skorumpowani sędziowie - dla których bycie
    sędzią jest nie celem, ale środkiem dla zdobycia kasy, kontaktów i
    "wybicia się" ku "prawdziwej karierze" jakiegoś bardzo skutecznego adwokata.

  • 4. Data: 2010-04-28 10:37:07
    Od: zenek <z...@o...pl>

    scream pisze:
> [...]
    > narzędzi tylko zabezpieczyć roszczenia płacowe - wszak narzędzi do tej pory
    > nie oddali, a samymi narzędziami rachunków się nie opłaci więc pewnie

    Ale to juz jest problem tego ktory im zalega z wyplatami.Oni mu oddadza
    zabezpieczone narzedzia jak on im zaplaci za wykonana prace proste i
    logiczne.

  • 5. Data: 2010-04-28 10:59:32
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (28.04.2010 12:35), Andrzej Lawa wrote:

    > To by tworzyli debilne precedensy.

    Czemu debilne?

    > Problemem są niekompetentni/skorumpowani sędziowie - dla których bycie
    > sędzią jest nie celem, ale środkiem dla zdobycia kasy, kontaktów i
    > "wybicia się" ku "prawdziwej karierze" jakiegoś bardzo skutecznego adwokata.

    e? Jak to się ma do przedmiotowej sprawy?

    p. m.

  • 6. Data: 2010-04-28 11:45:41
    Od: Andrzej <n...@n...cry.com>

    Andrzej Lawa wrote:
    > Problemem są niekompetentni/skorumpowani sędziowie - dla których bycie
    > sędzią jest nie celem, ale środkiem dla zdobycia kasy, kontaktów i
    > "wybicia się" ku "prawdziwej karierze" jakiegoś bardzo skutecznego adwokata.

    Albo do notariatu czy radcostwa. Oj, masz rację, imienniku.

    --
    pzdr, Andrzej

  • 7. Data: 2010-04-28 12:17:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mvoicem pisze:

    > Czemu debilne?

    Patrz niżej.

    > e? Jak to się ma do przedmiotowej sprawy?

    To, że jest to zdecydowanie nieprawidłowy wyrok - przynajmniej o ile
    wszystko wyglądało tak, jak opisano.

    Gdyby to miał być precedens to wyobraź sobie standardową sytuację z
    typowymi windykatorkami faktury sprzed 10 lat, której rzekomo nie
    zapłaciłeś - zwiną coś z posesji a potem się będą tłumaczyć, że to tylko
    zastaw za legalne roszczenie.

  • 8. Data: 2010-04-28 12:28:45
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (28.04.2010 14:17), Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    > typowymi windykatorkami faktury sprzed 10 lat, której rzekomo nie
    > zapłaciłeś - zwiną coś z posesji a potem się będą tłumaczyć, że to tylko

    Jeżeli wyrok jest nieprawidłowy, to ktoś by zawsze to mógł uwalić w
    wyższej instancji.

    A ja mam wrażenie że jest "na dwoje babka wróżyła" i nigdy nie wiesz
    jakie w twoim konkretnym przypadku obowiązują cię przepisy.

    p. m.

  • 9. Data: 2010-04-28 12:36:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mvoicem pisze:

    > Jeżeli wyrok jest nieprawidłowy, to ktoś by zawsze to mógł uwalić w
    > wyższej instancji.

    Teoretycznie.

    > A ja mam wrażenie że jest "na dwoje babka wróżyła" i nigdy nie wiesz
    > jakie w twoim konkretnym przypadku obowiązują cię przepisy.

    Bardziej obowiązuje widzimisię świętych krów.

  • 10. Data: 2010-04-28 12:49:26
    Od: PaPi <...@...3>

    > Całkiem niedawno bardzo podobna sytuacja (właściciel sklepu, sklepowa
    > bez pensji i wyposażenie) - sklepowa okazała się winna kradzieży.

    A to nie jest tak, ze trzeba udowodnic zamiar kradziezy ? Tak samo jak
    zamiar zabojstwa np. ?