  • 1. Data: 2003-02-25 09:22:10
    Temat: Jakie składki ZUS - praca na umowy o dzieło?
    Od: Paweł Niezbecki <t...@p...neostrada.pl>

    Mam pytanie - jaki składki ZUS może/ma obowiazek opłacać osoba uzyskująca
    przychody wyłącznie z umów o dzieło z różnymi zleceniodawcami?

    P.

  • 2. Data: 2003-02-25 09:38:56
    Temat: Re: Jakie składki ZUS - praca na umowy o dzieło?
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Paweł Niezbecki" <t...@p...neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:b3fchm$n5i$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Mam pytanie - jaki składki ZUS może/ma obowiazek opłacać osoba uzyskująca
    > przychody wyłącznie z umów o dzieło z różnymi zleceniodawcami?

    Społeczne, jeżeli twój dochód miesięczny nie przekracza minimalnego
    wynagrodzenia i zdrowotne.
    Czyli z części umów US zapłacisz, a z części nie.

  • 3. Data: 2003-02-25 09:39:41
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

> [...]
    > Mam pytanie - jaki składki ZUS może/ma obowiazek opłacać osoba uzyskująca
    > przychody wyłącznie z umów o dzieło z różnymi zleceniodawcami?

    tylko dobrowolne

  • 4. Data: 2003-02-25 09:40:16
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Paweł Niezbecki" <t...@p...neostrada.pl> napisał w
    > wiadomości news:b3fchm$n5i$1@atlantis.news.tpi.pl...
    >
    > tylko dobrowolne

    na pewno?

  • 5. Data: 2003-02-25 09:41:57
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    Użytkownik "KK" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wynagrodzenia i zdrowotne.
    > Czyli z części umów US zapłacisz, a z części nie.

    Sorry, nie doczytałem do końca i poleciałem z umów zleceń.

  • 6. Data: 2003-02-25 09:57:23
    Od: Paweł Niezbecki <t...@p...neostrada.pl>

    KK <p...@g...pl>

    > Użytkownik "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

    > na pewno?

    No właśnie :)

    P.

  • 7. Data: 2003-02-25 13:48:33
    Od: Paweł Niezbecki <t...@p...neostrada.pl>

    Paweł Niezbecki <t...@p...neostrada.pl>

    > Mam pytanie - jaki składki ZUS może/ma obowiazek opłacać osoba uzyskująca
    > przychody wyłącznie z umów o dzieło z różnymi zleceniodawcami?

    Albo chociaż powiedzcie, gdzie się mogę tego dowiedzieć...

    P.

  • 8. Data: 2003-02-25 13:49:06
    Od: d...@p...onet.pl

    Jesli uzyskujesz dochody tylko i wyłacznie z tych umów jesteś zobowiązany
    pałcić ubezpieczenie emerytalne(19,52%podstawy wymiaru) rentowe (13%podstawy
    wymiaru) oraz jeśli praca wykonywana jest w siedzibie zleceniodawcy - wypadkowe
    (to jest już ustalane)

    Zleceniodawca jest zobowiazany połowę tych składek zapłacić ze swoich
    pieniędzy, druga połowa jest pokrywanba przez Ciebie, czyli odjeta jest od
    kwoty brutto Twojej umowy.
    Oczywiście jeszcze oprócz tego zdrowotne - ale to od podatku, chyba wiesz w
    wysokosci 7,75%, zaś 0,25% od Twojego netto.
    W ten sposób obliczone zosytać powinny wszystkie twoje umowy. Umowa o dzieło
    jest zwolniona ze składek zus w całości.

    Gdybys był jednocześnie zatrudniony na umowie o pracę, wtedy byłbys zwolniony z
    tych składek.

  • 9. Data: 2003-02-25 14:14:34
    Od: Paweł Niezbecki <t...@p...neostrada.pl>

    d...@p...onet.pl <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > (13%podstawy wymiaru) oraz jeśli praca wykonywana jest w siedzibie
    > zleceniodawcy - wypadkowe (to jest już ustalane)
    [cut]

    Powiedz mi jeszcze, w jakim akcie prawnym jest to określone?

    I jeszcze jedno - być może to było oczywiste, ale naturalnie chodzi o
    hipotetyczną sytuację, gdy nie prowadzę działalności gospodarczej.

    P.

  • 10. Data: 2003-02-25 20:41:35
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 25-02-2003 14:49, Użytkownik d...@p...onet.pl napisał:
> [...]
    > wymiaru) oraz jeśli praca wykonywana jest w siedzibie zleceniodawcy - wypadkowe

    A to nowość! To jakas straszna rewolucja w przepisach ZUSowskich mnie
    omineła wczoraj w nocy!
    Jeszcze nie tak dawno od umów o dzieło nie odprowadzało się zadnych
    obowiązkowych składek. Żadnych. Nawet zdrowotnego.
    Masz Ci los, czlowiek sobie jedna nockę prześpi a tu takie zmiany...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl