  • 21. Data: 2003-02-26 21:39:00
    Temat: Re: Jakie składki ZUS - praca na umowy o dzieło?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Feb 2003 d...@p...onet.pl wrote:
    [...]
    >+ > Zapomnijmy o wpłacaniu składek w związku z zawartymi umowami - czy mogę je
    >+ > wpłacać bez związku z tymi umowami?
    [...]
    >+ wpłacać? Tajk bardzo wierzysz w nasz system ubezpieczeń ??

    wKF: aczkolwiek "czasy się zmieniły" (kiedyś to podstawą
    emerytury był zarobek z samej końcówki okresu pracy) itp.
    - to z ubezpieczeń dobrowolnych pamiętam opisy pewnej
    sprawy sądowej (nawet było dość sporo w prasie).
    Pewna pani prowadząc (wbrew porządkom socjalistycznym)
    DG w okresie lat 70', postanowiła się dobrowolnie ubezpieczyć
    w ZUS; nie wiem czy to było "tylko" podwyższenie składki
    czy jak tam przepisy stanowiły - w każdym razie płaciła
    składkę dobrowolną.
    No i "w naszych czasach" (ale długo przed "czterema
    reformami") poszła na emeryturę: oczywiście zaczęła się
    upominać o "swoje" dobrowolne składki.
    Wiecie co usłyszała ?
    "nie ma podstawy prawnej żeby w ogóle owe składki wpływały
    na wysokość emerytury"...
    Jak się skończyło - nie wiem, ale sam wstęp...

    >+ pozdrawiam , przemysl to jeszcze :)

    Coś w tym jest :(, niestety.

    pzdr, Gotfryd
    (zastrzegający że sam płaci ZUS nieco wyższy niż ze składki
    minimalnej ! Może nie wykasują... :>)