  • 11. Data: 2003-02-25 23:01:17
    Temat: Re: Jakie składki ZUS - praca na umowy o dzieło?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Feb 2003, Paweł Niezbecki wrote:

    >+ Paweł Niezbecki <t...@p...neostrada.pl>
    >+ news:b3fchm$n5i$1@atlantis.news.tpi.pl:
    >+
    >+ > Mam pytanie - jaki składki ZUS może/ma obowiazek opłacać osoba uzyskująca
    >+ > przychody wyłącznie z umów o dzieło z różnymi zleceniodawcami?

    Częściowo sam sobie jesteś winien: jak "o dzieło" to nie
    "zleceniodawca" ! "Zamawiający dzieło" może być... :]

    >+ Albo chociaż powiedzcie, gdzie się mogę tego dowiedzieć...

    Załapałeś w końcu że "od dzieła" ZUSu *nie ma* ? Tylko podatek !
    :)
    Jest wyjątek: jeśli u kogoś pracujesz *i* wykonujesz dzieło
    - to ZUS się pojawia. Ale z dzieła "samodzielnie" - nie.

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2003-02-26 07:20:06
    Od: d...@p...onet.pl

    ok, każdy ma prawo się troche w tym zapetlić nieprawda?
    te składki wymienione przeze mnie dotycza umów ZLECENIA

    ale napisłam poniżej że umowa o dzieło jest zwolniona ze składek w całości ,
    niezależnie czy wykonujesz jeszcze inna, prace.
    Chyba że umowę o dzieło zleca ci pracodawca u którego jesteś zatrudniony na
    umowe o pracę, wtedy dochód z tej umowy podlega w całości wszystkim składkom.

  • 13. Data: 2003-02-26 09:15:53
    Od: Paweł Niezbecki <t...@p...neostrada.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    jan.zabrze.pl:

    > Załapałeś w końcu że "od dzieła" ZUSu *nie ma* ? Tylko podatek !

    Namąciliście mi w głowie :), ale chyba już załapałem.:)

    Czy robi to jakąkolwiek różnicę, jeśli jeden-dwóch spośród zamawiających
    będzie zamawiać dzieła w miarę regularnie?

    I jeszcze raz się upewnię - rozumiem, że mogę dobrowolnie opłacać dowolne
    składki emerytalne, zdrowotne, rentowe?

    P.

  • 14. Data: 2003-02-26 09:38:00
    Od: Paweł Niezbecki <t...@p...neostrada.pl>

    > I jeszcze raz się upewnię - rozumiem, że mogę dobrowolnie opłacać dowolne
    > składki emerytalne, zdrowotne, rentowe?

    Czy też nie - zdrowotne w kwocie 7,75% + 0,25%, ale kiedy - jednorazowo w
    rozliczeniu rocznym?

    P.

  • 15. Data: 2003-02-26 09:38:15
    Od: MartaW <m...@p...onet.pl>

    Paweł Niezbecki <t...@p...neostrada.pl> napisal w

> [...]
    >
    > I jeszcze raz się upewnię - rozumiem, że mogę dobrowolnie opłacać
    > dowolne składki emerytalne, zdrowotne, rentowe?

    Wiesz, najlepiej by było, gdybyś teraz trochę poczytał:

    Serwis Prawny Rzeczpospolitej OnLine - Vademecum Rzeczpospolitej:
    Jak zawrzeć umowę: o pracę, zlecenia, o dzieło
    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/Praca/Umowy/s
    pis_tresci.html

    Marta

  • 16. Data: 2003-02-26 09:55:57
    Od: Paweł Niezbecki <t...@p...neostrada.pl>

    MartaW <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Serwis Prawny Rzeczpospolitej OnLine - Vademecum Rzeczpospolitej:
    > Jak zawrzeć umowę: o pracę, zlecenia, o dzieło

    "W związku z tym, jeżeli osiąga ona przychody tylko na podstawie umowy o
    dzieło, nie podlega ubezpieczeniom społecznym i zdrowotnemu."

    Jak mam to interpretować?

    Inaczej mówiąc, czy mogę mimo to dobrowolnie się ubezpieczyć?

    P.

  • 17. Data: 2003-02-26 11:29:29
    Od: d...@p...onet.pl

    > dzieło, nie podlega ubezpieczeniom społecznym i zdrowotnemu."
    >
    > Jak mam to interpretować?
    >
    > Inaczej mówiąc, czy mogę mimo to dobrowolnie się ubezpieczyć?

    NIE MOŻESZ! umowy o dzieło sa zwolnione ze składek zus wszystkich, zdrowotnego
    tez nie płacisz , tylko podatek, dlatego NIE MOŻESZ się dobrwolnie ubezpieczyć
    z tego tytułu. i nie ma tu znaczenia że z którymś ze zleceniodawców bedziesz
    miał regularnie te umowy. Umowa o dzieło - żadnych składek na zus nie ma!

  • 18. Data: 2003-02-26 11:59:04
    Od: Paweł Niezbecki <t...@p...neostrada.pl>

    d...@p...onet.pl <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > dobrwolnie ubezpieczyć z tego tytułu. i nie ma tu znaczenia że z którymś
    > ze zleceniodawców bedziesz miał regularnie te umowy. Umowa o dzieło -

    Nie krzycz!

    Czy to oznacza, że nie mogę się ubezpieczyć korzystając z pieniędzy, które
    uzyskałem wyłącznie z umów o dzieło?? Dziwna dyskryminacja.

    Zapomnijmy o wpłacaniu składek w związku z zawartymi umowami - czy mogę je
    wpłacać bez związku z tymi umowami?

    P.

  • 19. Data: 2003-02-26 13:39:21
    Od: d...@p...onet.pl

> [...]
    > uzyskałem wyłącznie z umów o dzieło?? Dziwna dyskryminacja.
    >
    > Zapomnijmy o wpłacaniu składek w związku z zawartymi umowami - czy mogę je

    jejku, pierwszy raz takiego gorliwca widze .... zawsze wszyscy głobia się żeby
    im mniej zanieść.... jeśli tak bardzo chcesz idx do zusu i zapytaj, pewnie
    chetnie wezma pieniążki , a nie lepiej założyc jakieś dobre konto i tam sobie
    wpłacać? Tajk bardzo wierzysz w nasz system ubezpieczeń ??

    pozdrawiam , przemysl to jeszcze :)

    Danka

  • 20. Data: 2003-02-26 13:45:27
    Od: Paweł Niezbecki <t...@p...neostrada.pl>

    d...@p...onet.pl <d...@p...onet.pl>
> [...]
    > pewnie chetnie wezma pieniążki , a nie lepiej założyc jakieś dobre konto
    > i tam sobie wpłacać? Tajk bardzo wierzysz w nasz system ubezpieczeń ??

    jak już zarobię te miliony na umowach o dzieło, to porzucę nasz system
    emerytalny i zdrowotny, a na razie chyba jeszcze trochę go podreperuję :))

    p.