  • 1. Data: 2003-02-24 22:50:44
    Temat: dluznicy na osiedlu
    Od: "kuba rayski" <k...@M...kalafior.net>

    witam

    opisze problem.
    jestem wspolwlascicielem budynku (oraz gruntu) na osiedlu mieszkaniowym.
    niestety pech chcial, ze developer, ktore je budowal, nie wywiazal sie do
    konca z umow. to zreszta nie jest istotne. wazne jest ze
    udzialowcy-mieszkancy(nie nastapilo jeszcze zniesienie wspolwlasnosci) sami
    postanowili dokonczyc budowe. wlasnym kosztem wykonczyli klatki schodowe,
    kotlownie, dach itp. teraz trzeba zrobic jeszcze kilka prac koniecznych do
    odbioru technicznego budynku. niestety sytuacja jest taka, ze kilka osob nie
    placilo skladek (liczonych od metrazu mieszkania) w zwiazku z tym inni
    musieli wplacac wiecej. teraz jest problem ze sciagnieciem dlugu tamtych
    wspoludzialowcow. im nie zalezy na tym zeby placic, licza byc moze na to ze
    inni dalej beda za nich placic chcac popychac budowe dalej do przodu.
    niestety ludzie juz sa wkurzeni, i nie chca wiecej placic za darmozjadow
    ktorzy przyjda potem na gotowe, za darmo. gdyby sciagnac z nich te dlugi,
    moznaby dokonczyc prace ktore musza byc zrobione. teraz pytanie jak
    wyegzekfowac? czy mozna podac ich do sadu? jako dluznikow? jako osoby
    dzialajace na szkode wspolwlascicieli? wkoncu bez koniecznych remontow, na
    ktore oni nie chca sie skladac, mienie wspolne niszczeje. moze jakis inny
    pomysl?

    prosze o pomoc
    kuba

  • 2. Data: 2003-02-25 17:56:02
    Temat: Re: dluznicy na osiedlu
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

> [...]
    > ktore oni nie chca sie skladac, mienie wspolne niszczeje. moze jakis inny

    Najpierw trzeba mieć jakąś umowę - zgodę wszystkich lokatorów na remonty. Na
    jakiej podstawie rozpoczynaliście wykańczanie budynku. Kto o tym
    zadecydował? Macie stowarzyszenie, radę ?

    Tomek

  • 3. Data: 2003-02-25 23:25:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Feb 2003, Tomek wrote:
    [...komuś...]
    >+ Najpierw trzeba mieć jakąś umowę - zgodę wszystkich lokatorów na remonty.

    1. Lokatorów ??
    2. Wszystkich ??? (przy "dużej" wspólnocie, bo przy "małej" - to
    rzeczywiście "wszystkich" albo decyzja sądu)

    Owszem, pytanie o "podstawę prawną decyzji" jest na miejscu, nie
    podważam :) i ciekawym co autor pytania powie.

    pzdr, Gotfryd