  • 1. Data: 2003-02-25 09:30:45
    Temat: UE coraz bliżej?
    Od: "mer" <b...@i...pl>

    O wstapieniu do UE gadamy również tutaj coraz więcej, ale nie zauważyłem, aby ktoś
    krytykując lub
    chwaląc opierał sie na konkretach. Wszyscy tylko piszą o swoich odczuciach nie
    patrząc w konkretny
    przepis.
    A swoja drogą tyle tu osób co się certyfikatami z angielskiego chwaliły- ile z was
    przeczytało tą
    umowe akcesyjną w oryginale, aby wyłapać haki?

    Ciekaw jestem bardzo opinii o przystąpieniu do UE, ale popartych konkretami

    mer

  • 2. Data: 2003-02-25 19:31:02
    Temat: Re: UE coraz bliżej?
    Od: Jastra <j...@g...sprint.pl>

    On Tue, 25 Feb 2003, mer wrote:

> [...]
    > umowe akcesyjną w oryginale, aby wyłapać haki?
    >
    > Ciekaw jestem bardzo opinii o przystąpieniu do UE, ale popartych konkretami

    Uwaga, to cross-post, mam nadzieje, ze nie bedzie wojny, jak
    przedswiateczna z mordplikiem ;-)

    Co tu o konkretach...

    Nie ma listy przepisow, ktore beda obowiazywac
    Nie ma listy przepisow, ktore nie beda obowiazywac

    Wyobraz sobie, przychodzi do Ciebie Portugalczyk i chce karac za jakas
    dyrektywe czy norme, ktorej nie przestrzegasz, a o ktorej nie masz
    pojecia.
    Czy wezwiesz policje?

    Jesli chodzi o unijny dialekt jezyka angielskiego w rozmiarze 6000 lub
    1000 stron, to ja dziekuje.

    Kiedys tlumaczylam (pieniaczylam sie z wadliwym tlumaczeniem) konwencji
    Rady Europy. Ten dialekt jest nie do przejscia w rozmiarze ponad 5 stron
    dziennie dla normalnego czlowieka. Jak zobaczymy tlumaczenie tego ukladu,
    to sie jeszcze bardziej zdziwimy niz na widok oryginalu. Nasza debilna
    ustawa o jezyku polskim stawia tekst przetlumaczony na polski ponad tekst
    oryginalny. Ja sie pieniaczylam przed jej wejsciem w zycie, bo wtedy tekst
    oryginalny byl wazny, a tekst polski byl tylko tlumaczeniem. Obecnie
    najwazniejsze, to dogadac sie z tlumaczem.

    Pozdrowienia
    Basia Glowacka

  • 3. Data: 2003-02-25 21:29:10
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Jastra" <j...@g...sprint.pl> wrote in message
    gdansk.sprint.pl...

    > Uwaga, to cross-post, mam nadzieje, ze nie bedzie wojny, jak
    > przedswiateczna z mordplikiem ;-)

    Ten juz nie - nie wiem, czy czytasz ta liste, ale ja tamtych nie.

    > Co tu o konkretach...
    >
    > Nie ma listy przepisow, ktore beda obowiazywac

    Jak to nie ma? Nazywa sie aquis communautaire.

    > Nie ma listy przepisow, ktore nie beda obowiazywac

    He he - jak sobie to wyobrazasz? Chcesz liste nieistniejacych przepisów?

    > Kiedys tlumaczylam (pieniaczylam sie z wadliwym tlumaczeniem) konwencji
    > Rady Europy. Ten dialekt jest nie do przejscia w rozmiarze ponad 5 stron
    > dziennie dla normalnego czlowieka.

    Nie wiem jak z dialektem Rady Europy która z Unia nie ma nic wspólnego, ale
    "dialekt" angielskiego uzwyany w Unii jest doskonaly i recze, ze
    wielopkrotnie czytywalem dziesiatki stron orzeczen, opinii Adwokatów
    Generalnych i innych stricte prawniczych wywodów i wchodzily jak zloto.
    Lepsze od nich pod wzgledem precyzji i elegancji jezyka sa oczywiscie
    orzeczenia Izby Lordów, ale to chyba oczywiste.

    Depi.

  • 4. Data: 2003-02-25 23:09:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Feb 2003, Marcin Olender wrote:

    >+ "Jastra" <j...@g...sprint.pl> wrote [...]
    >+ > Nie ma listy przepisow, ktore nie beda obowiazywac
    >+ >
    >+ He he - jak sobie to wyobrazasz? Chcesz liste nieistniejacych przepisów?

    Hm... Ja sobie wyobrażam możliwość istnienia listy przepisów
    unijnych które nie będą obowiązywać w Polsce (zdaje się że słyszałem
    o żądaniach z zakresu światopoglądu - czy dobrze słyszałem że
    ma być zapis iż "przepisy unijne nie moga naruszać prymatu
    polskiego prawa w zakresie..." ??), takoż mieści mi się
    w głowie lista przepisów polskich które nie będą obowiązywać
    w unii ;> - ale to może przez dyskusję o zastosowaniu
    matematyki w podatkach (w innym wątku .podatki), znaczy: głowa
    spuchła i dużo wejdzie :)
    [...]
    >+ Pozdrawiam

    Wzajemnie :) - Gotfryd

  • 5. Data: 2003-02-26 09:59:19
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    jan.zabrze.pl...

> [...]
    > o żądaniach z zakresu światopoglądu - czy dobrze słyszałem że
    > ma być zapis iż "przepisy unijne nie moga naruszać prymatu

    Faktycznie gdzies taka deklaracje wcisnęli ( moralność i ochrona życia ),
    tyle, że jej prawna skuteczność jest nieznana, a Unia wystosowała
    kontrdeklarację, że zaden kraj nie może jednostronnie wyłaczyć stosowania
    ustawodawstwa unijnego w jakims zakresie ( i słusznie ). To raz. Dwa, to
    Sejm pichci swoją uchwałę na ten sam temat, której prawna skuteczność jest
    de facto zerowa, za to propagandowe dozynki jak się patrzy. Trzy : i tak
    Unia jak dotąd nie ingeruje w te regulacje i nic się na razie nie zanosi, że
    zacznie. Choć pewne standardy muszą być przestrzegane w zakresie prawa
    człowieka i np. przypwrócenie kary śmierci myślę stanowiłoby poważny
    problem. Tak na marginesie ciekawym przypadkiem hipokryzji są dupki z PiSu,
    dla których życie jest świetę w macicy, ale poza nim to już by zabijali z
    miła chęcia w formie kary śmierci. Ciekawe, nie?

> [...]
    > w unii ;> - ale to może przez dyskusję o zastosowaniu
    > matematyki w podatkach (w innym wątku .podatki), znaczy: głowa

    Sytuacja bedzie troche dziwna przez jakiś czas, bo polskie przepisy beda jak
    najbardziej obowiązywały. Obowiązywało będzie też aquis ( poza tymi
    fragmentami, na które zapewnilismy sobie okresy przejsciowe ). Moga one być
    sprzeczne i dopiero sądy będą elimininowały te sprzeczności w praktyce.
    Ergo - po wejsciu obowiązują wszystkie przepisy Unijne, część z nich jest
    'zawieszona' na czas okresów przejsciowych i obowiązuja wszystkie
    dotychczasowe przepisy polskie, tylko w razie kolizji stosujemy unijne. Any
    more questions ? ;-)

    Depi.

  • 6. Data: 2003-02-26 21:19:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Feb 2003, Marcin Olender wrote:

> [...]
    >+ Faktycznie gdzies taka deklaracje wcisnęli ( moralność i ochrona życia ),
    >+ tyle, że jej prawna skuteczność jest nieznana,

    Owszem, ale to może oznaczać zarówno "zerowa" jak i "wysoka" :)

    >+ a Unia wystosowała kontrdeklarację,

    No to mamy ładny pasztet pt. "możliwość uchwalenia przepisów które są":
    - niezgodne z UE
    - niezgodne z Konstytucją
    - niezgodne ze sobą
    ...razem (z "prawidłowymi") - 8 kombinacji,

    a *jednocześnie*:
    - dopuszczone do bycia niezgodnymi z UE
    - niedopuszczone j.w.

    ...czyli 16 odmian :>, z czego jakieś 12 istotnych.
    [...]
> [...]
    >+ 'zawieszona' na czas okresów przejsciowych i obowiązuja wszystkie
    >+ dotychczasowe przepisy polskie, tylko w razie kolizji stosujemy unijne. Any

    Starczy, nie tylko owoce marchwi będą do strawienia ;) !

    >+ Pozdrawiam

    wzjm, Gotfryd