  • 71. Data: 2024-02-19 18:04:27
    Temat: Re: Jaka jest różnica PRAWNA miedzy antysemityzmem a anty-rusizmem? :-)
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    alojzy nieborak napisał(a):
    > Twoi fumfle (niektórzy) też potępiają.
    >
    > v. minimalistyczna obrazkowa:
    > https://twitter.com/Rafal_G14/status/172357431138072
    1971

    > v. krótka:
    > https://twitter.com/wszewko/status/17235703977176518
    00

    > v. nieco pełniejsza:
    > cyt.
    > "Potępiam Izrael za przekazywanie katarskich pieniędzy Hamasowi".
    > https://www.cbc.ca/news/politics/netanyahu-israel-ga
    za-hamas-1.7010035

    I kfiat z olinem nabrali wody w usta.
    Jakie wy som przewidywalni. Do bólu.

  • 72. Data: 2024-02-20 00:52:16
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 19.02.2024 o 18:04, alojzy nieborak pisze:

    > I kfiat z olinem nabrali wody w usta.
    > Jakie wy som przewidywalni. Do bólu.

    Spodziewałeś się komentarza do swoich urojeń?
    Jakie wy som przewidywalni. Do bólu.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 73. Data: 2024-02-20 01:24:52
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Kviat napisał(a):

    > Powrotu do zdrowia życzę.
    > Piotr

    cbc kanada nadawca publiczny łosiu.
    Co wyciąłeś magicznie wraca:
    "Potępiam Izrael za przekazywanie katarskich pieniędzy Hamasowi".
    https://www.cbc.ca/news/politics/netanyahu-israel-ga
    za-hamas-1.7010035

    Po co? Wystarczy sięgnąć do historii.

    Casus belli przyczynek/podkładka do wojny.
    Już Jagiełło to to ćwiczył z krzyżakami, spalił własnych swojaków aby mieć
    podkładkę do wojny. Później RU ćwiczyli przed agresją na finlandię i Hitla też.

    A dziś widać jak izraelek pompował kasę w hamasy. Co hamasy
    mogą zrobić izraelowi? Praktycznie nic. Hamasoskie rakiety są prymitywne, "ż" kopuła
    radzi sobie ze setką
    hamasoskich rakiet. Więc pompowanie kasy w hamasy stanowiło nikłe ryzyko,
    zginęło może 20 "ż", tyle co umiera w pół godziny (licząc 30mln społeczność "ż").

    Korzyść dla izraela? Ziemia.

  • 74. Data: 2024-02-20 09:05:37
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 18.02.2024 o 12:50, Kviat pisze:

    > https://wsjp.pl/haslo/podglad/83040/rusek
    > https://sjp.pwn.pl/slowniki/rusek.html
    > https://pl.wiktionary.org/wiki/rusek

    > Nie wydaje mnie się.
    > Bardziej prawdopodobne jest to, że obrońcami Ukrainy są żołnierze
    > ukraińscy.
    >
    > https://www.pap.pl/aktualnosci/ukrainski-deputowany-
    sredni-wiek-ukrainskiego-zolnierza-ponad-40-lat-trwa
    -wojna-na

    > "średni wiek ukraińskiego żołnierza na froncie to ponad 40 lat; armia
    > nie ma kogo mobilizować"
    >
    > Nie znalazłem informacji, że zaczęli mobilizować ruskich.

    Odnoszę wrażenie, że żadna z Rusi nie leży na terenie Rosji. Wojska
    ruskie pochodzą z Rusi (obojętnie, czy Kijowskiej, czy Czerwonej, czy
    Halickiej, czy Czarnej, czy nawet Białej), zaś rosyjskie z Rosji.
    Znaczna część Rusi znajduje się na Ukrainie. Agresorami są Rosjanie, a
    nie Rusini. To armia rosyjska (zwana rosyjskimi onucami) napadła na
    wojska ruskie i cywilnych Rusinów, zamieszkujących Ukrainę.

    --
    -
    Akarm

  • 75. Data: 2024-02-20 09:08:58
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 18-02-2024 o 12:50, Kviat napisał:

> [...]
    > https://pl.wiktionary.org/wiki/rusek

    > Nie wydaje mnie się.
    > Bardziej prawdopodobne jest to, że obrońcami Ukrainy są żołnierze

    Przedpiszca pisał o mieszkańcach Rusi (to Ukraińcy akurat) Jak
    popatrzysz to masz też w definicjach (np w słowniku PWN). To, że u nas o
    tym znaczeniu zapomniano i na siłę idiotycznie chciano np przemianować
    pierogi ruskie (które z Rosją mają niewiele wspólnego) to właśnie
    problem z tym, że niektórzy zapomnieli o pierwotnym znaczeniu słowa "ruski".
    --
    http://zrzeda.pl

  • 76. Data: 2024-02-20 11:36:19
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 20.02.2024 o 01:24, alojzy nieborak pisze:

    > cbc kanada nadawca publiczny łosiu.

    Uroiłeś sobie, że to są moi fumfle. Łosiu.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 77. Data: 2024-02-20 11:55:35
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Przedpiszca pisał o mieszkańcach Rusi (to Ukraińcy akurat) Jak
    > popatrzysz to masz też w definicjach (np w słowniku PWN).

    Jak przedpiszcza chce pisać o mieszkańcach Rusi, to niech sobie pisze.
    Na zdrowie.

    Ja pisałem o ruskich onucach.

    Słownik języka polskiego PWN
    https://sjp.pwn.pl/slowniki/rusek.html

    rusek (lekceważąco o Rosjaninie) -sokiem; -soki, -soków a. Rusek
    ruska (lekceważąco o Rosjance) -sce, -skę; -sek a. Ruska
    ruski (lekceważąco o Rosjaninie) -skiego, -skim; -scy, -skich a. Ruski

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 78. Data: 2024-02-20 19:35:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 20 Feb 2024 09:08:58 +0100, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > Przedpiszca pisał o mieszkańcach Rusi (to Ukraińcy akurat) Jak

    I Rosjanie rosyjscy?

    > popatrzysz to masz też w definicjach (np w słowniku PWN). To, że u nas o
    > tym znaczeniu zapomniano i na siłę idiotycznie chciano np przemianować
    > pierogi ruskie (które z Rosją mają niewiele wspólnego) to właśnie

    Z Ukrainką gadałem, to mowi, ze u nich są pierogi z serem, albo z
    ziemniakami, ale nie z mieszanką.

    > problem z tym, że niektórzy zapomnieli o pierwotnym znaczeniu słowa "ruski".

    Ale oprócz tego masz jeszcze Rosjan.
    Onoici powiedzą "russkij jazyk", czy "ja russkij".

    Nawiasem mówiąc - rosyjski
    https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D1%83%D1%81%D1%
    81%D0%BA%D0%B8%D0%B9_%D1%8F%D0%B7%D1%8B%D0%BA
    ??????? ????

    ukrainski
    https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D0%BE%D1%81%D1%
    96%D0%B9%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0_%D0%BC%D0%BE%D0%B2%
    D0%B0
    ????????? ????

    J.

  • 79. Data: 2024-02-20 21:53:35
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 20.02.2024 o 11:55, Kviat pisze:

    > ruski (lekceważąco o Rosjaninie) -skiego, -skim; -scy, -skich a. Ruski

    Dobrze byłoby, gdybyś zauważył, że to nie jest przymiotnik, tylko
    rzeczownik.

    I byś zapamiętał, że wojska ruskie bronią znacznej części Rusi,
    znajdujących się w granicach Ukrainy, przed rosyjskimi (ja ich zwę
    putinowkimi) onucami. Najeźdźcy pochodzą z Rosji, a nie z Rusi.

    --
    -
    Akarm

  • 80. Data: 2024-02-21 00:18:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-02-20, Akarm <a...@w...pl> wrote:

> [...]
    > znajdujących się w granicach Ukrainy, przed rosyjskimi (ja ich zwę
    > putinowkimi) onucami. Najeźdźcy pochodzą z Rosji, a nie z Rusi.

    Nic z tym nie zrobisz. "Ruski" jako pejoratywne określenie Rosjan jest
    mocno zakorzenione i nie da się tego łatwo odkręcić, bo nie ma językowo
    nośnej formy alternatywnej. Jeśli będziesz pisał "wojska ruskie bronią
    znacznej części Rusi" to większość zrozumie, że masz na myśli
    putinowskie onuce i jeszcze na dokładke, wyjdzie, że bronią swoich
    dawnych ziem. Uzycie formy przymiotnikowej niewiele tu zmienia bo
    pejoratywna forma rzeczownikowa jest identyczna i jedynie kontekst
    pozwala wychwycić różnicę. Ruska onuca to nie będzie onuca pochodząca z
    Rusi, a onuca Ruskiego.

    Lepiej pisac jak sugerujesz, putinowska, ale nie ma się co zżymać, jesli
    ktoś użyje zakorzenionej i uniwersalnie w j.polskim rozumianej formy.

    --
    Marcin