  • 1. Data: 2024-02-13 11:39:16
    Temat: Adres podawać
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    Kupuję coś droższego, chcę fakturę, aby udokumentować prawo do
    gwarancji, to chcą adres. Wiem, mogę chcieć paragon, ale często paragon
    staje się nieczytelny po kilku miesiącach.

    Oczywiście nie neguję podawania adresu, gdy biorę udzial w konkursie i
    wygrałam nagrodę, kurier mi nagrodę przyniesie.
    Oczywiście nie neguję podawania adresu, gdy chcę aby urzędnik mi
    doręczył decyzję w sprawie.
    Jednak, już coraz częściej firmy i urzędy wysyłają pisma i decyzje
    emailem, więc jeśli tak, to po co krzyczą o adres?

    Składam wniosek, postulat, sugestię do urzędu, mimo iż robię to emailem,
    to jednak dla ważności chcą adres, bo taki jest przepis. Podziękowania i
    tak wyslą emailem.

    Gdy wejdą e-doręczenia, adres też będzie potrzebny? Przecież każdy
    będzie miał AE:PL7617-098-09182-191

  • 2. Data: 2024-02-13 11:42:41
    Temat: Re: Adres podawać
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 13 Feb 2024 11:39:16 +0100, Monika Głowacka napisał(a):

    > mogę chcieć paragon, ale często paragon
    > staje się nieczytelny po kilku miesiącach

    Dlatego przy grubszych zakupach skanuję paragony.
    Dwa razy przekonałem się, że to dobry pomysł.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    ubóstwie."
    autor nieznany

    https://sites.google.com/view/gtracz

  • 3. Data: 2024-02-13 13:46:19
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    W dniu 13.02.2024 o 11:42, Olin pisze:

    > Dlatego przy grubszych zakupach skanuję paragony.
    > Dwa razy przekonałem się, że to dobry pomysł.

    Pisali, że miały być e-paragony, jeśli chcę to podaję coś kasjerowi nr
    tel czy email, a jak nie chce to nie mam paragonu. Czy ta opcja funkcjonuje?
    Czy to dopiero razem z KSeF wejdzie?

  • 4. Data: 2024-02-13 13:56:10
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 13 Feb 2024 13:46:19 +0100, Krzysztof 'kw1618' napisał(a):

    > Pisali, że miały być e-paragony, jeśli chcę to podaję coś kasjerowi nr
    > tel czy email, a jak nie chce to nie mam paragonu.

    W zeszły piątek kupowałem w OBI wężyk. Skorzystałem z kasy samoobsługowej i
    oprócz potwierdzenia zapłaty kartą dostałem wydrukowany paragon. Z obsługą
    nie zamieniłem ani słowa.
    W spożywczym to samo. Dzisiaj rano robiłem zakupy i paragon jest.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    https://sites.google.com/view/gtracz

  • 5. Data: 2024-02-13 14:10:51
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    W dniu 13.02.2024 o 11:39, Monika Głowacka pisze:
    > Składam wniosek, postulat, sugestię do urzędu, mimo iż robię to emailem,
    > to jednak dla ważności chcą adres, bo taki jest przepis. Podziękowania i
    > tak wyslą emailem.

    Dziennik Ustaw 2002 nr 5 poz. 46
    Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie
    organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
    Rozdział 3
    Rozpatrywanie skarg i wniosków
    § 8. 1. Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz
    adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
    2. Jeżeli z treści skargi lub wniosku nie można należycie ustalić ich
    przedmiotu, wzywa się wnoszącego skargę lub wniosek do złożenia, w
    terminie siedmiu dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub
    uzupełnienia, z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje
    pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania.

  • 6. Data: 2024-02-13 21:44:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > gwarancji, to chcą adres. Wiem, mogę chcieć paragon, ale często paragon
    > staje się nieczytelny po kilku miesiącach.

    Możesz chcieć dowód sprzedaży imienny, a nie fakturę. Żądając faktury
    dajesz do zrozumienia, że jesteś przedsiębiorcą.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 7. Data: 2024-02-15 01:26:53
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    Chcą, bo muszą chcieć.

    > Możesz chcieć dowód sprzedaży imienny,

    Czyli co?

    > a nie fakturę.

    Czyli właśnie fakturę.
    Ten "dowód sprzedaży imienny", to też faktura.
    I też z adresem nabywcy.

    Sprzedawca nie może "nie chcieć" adresu nabywcy jeżeli nabywca chce fakturę.

    > Żądając faktury
    > dajesz do zrozumienia, że jesteś przedsiębiorcą.

    Nie.
    Osoba fizyczna (nieprowadząca działalności gospodarczej) też może
    zażądać faktury.
    A ściślej rzecz ujmując, jeśli nie chce paragonu, to nie może zażądać
    czegoś innego niż faktury (bo przedsiębiorca nie może wystawić czegoś
    innego niż faktura, nawet tzw. "nievatowiec".).

    W skrócie: nie ma czegoś takiego jak "dowód sprzedaży imienny".
    To po prostu faktura, tyle, że bez nipu nabywcy.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr