eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJaka jest różnica PRAWNA miedzy antysemityzmem a anty-rusizmem? :-) › Re: Jaka jest różnica PRAWNA miedzy antysemityzmem a anty-rusizmem? :-)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Jaka jest różnica PRAWNA miedzy antysemityzmem a anty-rusizmem? :-)
    Date: Tue, 20 Feb 2024 23:18:38 GMT

    On 2024-02-20, Akarm <a...@w...pl> wrote:

    > Dobrze byłoby, gdybyś zauważył, że to nie jest przymiotnik, tylko
    > rzeczownik.
    >
    > I byś zapamiętał, że wojska ruskie bronią znacznej części Rusi,
    > znajdujących się w granicach Ukrainy, przed rosyjskimi (ja ich zwę
    > putinowkimi) onucami. Najeźdźcy pochodzą z Rosji, a nie z Rusi.

    Nic z tym nie zrobisz. "Ruski" jako pejoratywne określenie Rosjan jest
    mocno zakorzenione i nie da się tego łatwo odkręcić, bo nie ma językowo
    nośnej formy alternatywnej. Jeśli będziesz pisał "wojska ruskie bronią
    znacznej części Rusi" to większość zrozumie, że masz na myśli
    putinowskie onuce i jeszcze na dokładke, wyjdzie, że bronią swoich
    dawnych ziem. Uzycie formy przymiotnikowej niewiele tu zmienia bo
    pejoratywna forma rzeczownikowa jest identyczna i jedynie kontekst
    pozwala wychwycić różnicę. Ruska onuca to nie będzie onuca pochodząca z
    Rusi, a onuca Ruskiego.

    Lepiej pisac jak sugerujesz, putinowska, ale nie ma się co zżymać, jesli
    ktoś użyje zakorzenionej i uniwersalnie w j.polskim rozumianej formy.

    --
    Marcin