  • 1. Data: 2004-11-09 20:30:24
    Temat: Re: Jak zerwac Umowe o Prace gdy ....
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Onek" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:74533410.0411091237.339d908b@posting.google.com

    Informatyk, a ja widzę krzaczki zamiast polskich liter.:-)

    No ale do rzeczy. W podpiętym linku jest normalna zwykła umowa o pracę.
    Umowę taka możesz wypowiedzieć w każdym czasie za wypowiedzeniem.
    Podejrzewam, że poza tą umową jeszcze podpisałeś inną, opiewającą
    finansowanie nauki i o tę chodzi. No ale tej już nam nie pokazałeś. Więc jak
    tu radzić?

  • 2. Data: 2004-11-09 20:37:18
    Temat: Jak zerwac Umowe o Prace gdy ....
    Od: o...@g...pl (Onek)

    DANE:
    wiek: 24 lata, m??czyzna,
    stanowisko: referent d/s obs?ugi sal konferencyjnych,
    informatyk-administrator sieci,
    wynagrodzenie: ok. 640 z?. netto
    Student US Szczecin.

    OPIS PROBLEMU:

    Od 2000 do 2003 umowy na czas okre?lony. Od grudnia 2003 umowa o prace
    na czas nieokre?lony. Jednoczenie pracuje i studiuje zaocznie. W 2002
    roku nie radzi?em sobie ze op?atami za czesne a ci za tym idzie
    grozi?o mi skre?lenie z listy studentów. Zwróci?em si? z pro?ba do
    firmy o dofinansowanie z funduszu socjalnego. Wówczas zosta?a mi
    podsuni?ta umowa do podpisania (umowa
    http://www.motopsycho.pl/~onek/umowa2.jpg) jako zdesperowany m?ody i
    niedo?wiadczony podpisa?em, poniewa? studia by?y dla mnie priorytetem.
    To by? mój b??d poniewa? w chwili obecnej pracuje za tzw. "grosze"
    (640 PLN netto)za które nie jestem wstanie ponownie op?aci? czesnego
    (1550 PLN + ok. 800 PLN dojazdy i noclegi w Szczecinie)nie mówi?c o
    zak?adaniu rodziny. Ponownie poniewa? w kwietniu b.r. zdoby?em tytu?
    licencjata a od pa?dziernika b.r. kontynuuje nauk? na tej samej
    uczelni i tym samym kierunku tyle, i? s? to juz uzupe?niaj?ce studia
    magisterskie. Wg pracodawcy nie s? to studia, które b?d? op?acane
    przez niego o czym zosta?em poinformowany pisemnie - tj. ?e op?acanie
    50% czesnego dot. tylko studiów licencjackich.

    PYTANIA:
    W chwili obecnej my?l? nad zerwaniem umowy i rozpocz?ciem szukania
    nowej ale umowa ...
    Problem polega na tym czy umowa która podpisa?em jest dobrze prawnie
    skonstruowana? Je?li tak to co mi faktycznie grozi za zerwanie tego
    typu umowy? Lub te? jak umiej?tnie zerwa? ta umow?, lub co zrobi? abym
    poniós? jak najmniejsze konsekwencje?

    Ugoda nie wchodzi w gr?.
    Nie posiadam funduszy aby i?? do radcy prawnego z ta sprawa, zreszt?
    musia?bym zrobi? to w innym miesicie bo gdy kto? s?yszy nazwisko
    mojego prezesa od razu ... Osoba o bardzo du?ych wp?ywach :( :( wielu
    kr?gach politycznych i przedsi?biorców.
    (umowa o prace która mam podpisan? obecnie -
    http://www.motopsycho.pl/~onek/umowa.jpg)

    G?ównie chodzi o to abym móg? spokojnie zacz?? szuka? nowej pracy ...
    bo pracowanie za 640 PLN przez kolejne 5 lat to nie jest zbyt dobra
    przysz?o??.

  • 3. Data: 2004-11-09 22:23:47
    Od: "Grzegorz Gawlik" <g...@p...onet.pl>

    > No ale tej już nam nie pokazałeś.

    http://www.motopsycho.pl/~onek/umowa2.jpg - napisał przecież.

    Pozdrawiam,
    Grzegorz Gawlik

  • 4. Data: 2004-11-10 03:01:01
    Od: "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Gawlik" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:cmrg2g$pp0$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > http://www.motopsycho.pl/~onek/umowa2.jpg - napisał przecież.

    Ślepota ze mnie.

    Ad rem, to po przeczytaniu tej umwoy uważam, że ponieważ nie określono w
    niej, że dotyczy to jedynie licencjackich studiów, to powinni dopłacić i do
    magisterskich. Byle na tej uczelni. Pomysłu na obalenie tej umowy w chwili
    obecnej nie mam. Można zastosować wybieg i uznać na przyka ld jakąś podwyżkę
    za zmianę warunków pracy i rozwiązać umowę za wypowiedzeniem przez
    pracodawcę.

  • 5. Data: 2004-11-10 08:09:39
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:cms04v$rap$5@news.onet.pl...

    > Ad rem, to po przeczytaniu tej umwoy uważam, że ponieważ nie określono w
    > niej, że dotyczy to jedynie licencjackich studiów, to powinni dopłacić i
    > do
    > magisterskich.

    a jak dla mnie mowa o kontrynuowaniu nauki bez skierowania wyraznie swiadczy
    o tym ze zgoda byla tylko na licencjackie, a teraz sie miksuja

    jedno jest pewne, zrobili chlopaka w ch.., a on pierdola niestety, nie
    wczytal sie w umowe, w zyciu nie podpisal bym umowy po pierwsze na 5 lat, po
    drugie na 4 krotnosc, a po trzecie na termin "po zakonczeniu nauki", w 3
    miejscach zrobili go w trabe niestety, kawal sukinsyna ten pracodawca

    jedyne co trzeba kombinowac to rozwiazac umowe z winy pracodawcy, lub za
    porozumieniem stron, zmiana siedziby firmy byla by idealnym rozwiazaniem ale
    zapewne niemozliwym, jakies zmiany regulaminow wewnetrznych, wszystko to co
    wymago kolejnego podpisania umowy, a zmiany robi pracodawca

  • 6. Data: 2004-11-10 08:22:34
    Od: "Schwester" <j...@c...com>

> [...]
    co
    > wymago kolejnego podpisania umowy, a zmiany robi pracodawca

    A może pracodawca nie płaci terminowo pensji albo zusu?

    --
    pozdrawiam
    Schwester

  • 7. Data: 2004-11-10 08:44:45
    Od: o...@g...pl (Onek)

> [...]
    > obecnej nie mam. Można zastosować wybieg i uznać na przyka ld jakąś podwyżkę
    > za zmianę warunków pracy i rozwiązać umowę za wypowiedzeniem przez

    Właśnie byli na tyle sprytni a raczej są że mogą mi podsunąć do
    podpisania różne pisma takie jak właśnie informujące że umowa o której
    mowa wyżej dot. tylko i wyłacznie studiów licencjackich. A dlaczego
    mogą bo wg nich każde niepodpisanie wiąże się odmową pracy - tak jak
    to było w przypadku innych pracowników - jednych zwolniono
    dyscyplinarnie odrazu drugich przeniesiono na inne Gorsze stanowiska
    pracy.

  • 8. Data: 2004-11-10 09:28:21
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

> [...]
    > to było w przypadku innych pracowników - jednych zwolniono
    > dyscyplinarnie odrazu drugich przeniesiono na inne Gorsze stanowiska

    panie kolego :) to jest wlasnie twoje wyjscie :)
    to co oni mysla jest o kant dupy potluc
    pracownik nie ma zadnego obowiazku podpisywac kazdego papierka jaki mu
    podsuna, co wiecej, jesli podsuwaja mu do podpisania jakis papierek, wiazacy
    sie ze mianami warunkow pracy i pracownikowi on nie pasuje, to rozwiazanie
    umowy o prace nastepuje z winy pracodawcy, bo pracownik podpisujac umowe
    godzil sie na ine warunki pracy niz chce mu pracodawca teraz zrobic

    jesli ci dadza cokolwiek teraz do podpisywania w tym kontekscie, to nic nie
    podpisuj, powiedz ze sie nie zgadzasz i juz, kazdy sad pracy przyzna ci
    racje :) a ty bedziesz mial rozwiazanie umowy i nie bedziesz musial bulic im
    kasy za szkole

  • 9. Data: 2004-11-10 17:21:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Dokładnie jest tak, jak piszesz. Onek, jak podeślą jakiś papierek, to po
    prostu weź go (w razie konieczności "na siłę" i na piśmie im odpisz, że
    zgody na zmianę warunków pracy nie wyrażasz. Sprawdzone w praktyce i działa.
    Nawet przy podwyżce :-)