  • 1. Data: 2004-11-09 20:23:57
    Temat: bezpieczne zabezpieczenie wierzytelności przy sprzedaży przez pośrednika - jak?
    Od: "tomasz" <g...@t...pl>

    czesc
    mam zamiar sprzedać pewien korzystając z pośrednictwa osoby prywatnej.
    Istnieje cień cienia szansy, że mogę zostać oszukany przez pośrednika, nie
    otrzymując należnego wynagrodzenia za oddany pośrednikowi towar, ktory on
    sprzeda dalej. W jaki sposób zabezpieczyć się przed taką ewentualnością?
    Jakiego typu umowę spisać z pośrednikiem? Zaznaczam, że nie prowadzimy
    działalności gospodarczej, towar to wysokiej klasy sprzęt hi-fi w ilości
    detalicznej (łącznie 2 sztuki).
    Za wszelkie rady z góry dziękuję
    pozdrawiam
    T.

  • 2. Data: 2004-11-09 20:39:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "tomasz" <g...@t...pl> napisał w wiadomości

    Przed oszustem żadna umowa Cię nie zabezpieczy, bo on jej nie dotrzyma. Albo
    gość da jakieś zabezpieczenie (zastaw). Albo niech ktoś za niego poręczy.
    Innego sensownego rozwiązania nie ma. Każde inne, to tylko pozornie
    zmniejsza szansę oszustwa. Jak gość zniknie z Twoimi pieniędzmi, to jaka by
    ta umowa nie była, to i tak go nie będzie. z kolei każda prawidłowo spisana
    gwarantuje Ci prawo dochodzenia zapłaty.