  • 1. Data: 2004-11-09 19:54:13
    Temat: wynajem mieszkania a meldunek stały
    Od: "Radek" <k...@i...pl>

    Wynajmujemy nasze mieszkanko (kawalerkę) pewnemu facetowi, z którym mamy
    spisaną umowę wynajmu. Najemca poprosił o meldunek stały. Czy stały meldunek
    tego pana czymś nam grozi? Czy będziemy go mogli wymeldować w każdej chwili
    na wypadek komplikacji z opłatami itp?
    Z góry dziękuję za wszelkie informacje.

    Radek

  • 2. Data: 2004-11-09 20:14:57
    Temat: Re: wynajem mieszkania a meldunek stały
    Od: "pawelWN" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > meldunek tego pana czymś nam grozi? Czy będziemy go mogli wymeldować w
    > każdej chwili na wypadek komplikacji z opłatami itp?

    No bez jaj, jak to facet poprosil o meldunek staly ?
    Nie jestem do konca pewny, czy nie bylo jakiś zmian, ale jak sie chcialo
    kogos wymeldowac z pobytu stalego to musiala byc jego zgoda.
    Jesli tak to zameldujecie faceta i macie potem z nim problem, jak on sie nie
    bedzie chcial sam wymeldowac.
    Moim zdaniem NIE MELDOWAC NA POBYT STALY. Facet cos kombinuje.

    --
    pozdrawiam
    pawelWN

  • 3. Data: 2004-11-09 20:36:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "pawelWN" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Moim zdaniem NIE MELDOWAC NA POBYT STALY. Facet cos kombinuje.

    Kombinuje bez dwóch zdań. Chciał by mieszkać zgodnie z prawem, bo w Polsce
    mamy obowiązek meldunkowy.

    A odpowiadając na pytanie, to należało by go zameldować co najmniej na
    okres, na jaki jest umowa.

  • 4. Data: 2004-11-09 20:37:23
    Od: "Radek" <k...@i...pl>

    > No bez jaj, jak to facet poprosil o meldunek staly ?

    No zwyczajnie. Zapytał o meldunek stały.

    > Nie jestem do konca pewny, czy nie bylo jakiś zmian, ale jak sie chcialo
    > kogos wymeldowac z pobytu stalego to musiala byc jego zgoda.

    No właśnie ja też nie wiem, czy coś się zmieniło i dlatego pytam na tej
    grupie.

    > Moim zdaniem NIE MELDOWAC NA POBYT STALY. Facet cos kombinuje.
    Może kombinuje a może nie...

  • 5. Data: 2004-11-10 08:21:07
    Od: "Radoslaw Zygmunt" <r...@d...pl>

    > Kombinuje bez dwóch zdań. Chciał by mieszkać zgodnie z prawem, bo w

    Co może kombinować? Jakie mogą być negatywne skutki prawne meldunku
    stałego? Nie będę mógł go wymeldować bez jego zgody???

    > A odpowiadając na pytanie, to należało by go zameldować co najmniej na
    > okres, na jaki jest umowa.

    Podobno nic mu to nie daje, bo chce płacić podatki w tutejszym US.

  • 6. Data: 2004-11-10 11:38:45
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Tue, 9 Nov 2004 21:37:23 +0100, na pl.soc.prawo, Radek napisał(a):

    > No właśnie ja też nie wiem, czy coś się zmieniło i dlatego pytam na tej
    > grupie.
    O ile pamiętam to faktycznie coś się zmieniło, ale w tą strone, że teraz
    meldunek nie daje żadnych praw do mieszkania i jest jedynie zwykłym
    potwierdzeniem pobytu.
    Myślę, że szczegóły znajdziesz w prawie lokalowym. /Chyba to się dalej tak
    nazywa?/
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 7. Data: 2004-11-10 14:43:04
    Od: Dominika Widawska <d...@b...man.szczecin.pl>

    Radoslaw Zygmunt wrote:

    > Podobno nic mu to nie daje, bo chce płacić podatki w tutejszym US.

    Podatki placi sie wg miejsca zamieszkania, a nie zameldowania.
    Kilka lat placilam je wg adresow zameldowania czasowego.

    Dominika

  • 8. Data: 2004-11-10 17:16:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Radoslaw Zygmunt" <r...@d...pl> napisał w wiadomości
    pl...

    > Co może kombinować? Jakie mogą być negatywne skutki prawne meldunku
    > stałego? Nie będę mógł go wymeldować bez jego zgody???

    No mogą być kłopoty przy wymeldowaniu. NIby obecnie zameldowanie żadnych
    parw do pobytu w lokalu nei daje, ale w wypadku późniejszej sprzedaży może
    to być minus. Innych przeciwwskazań prawnych nie widzę.

    > Podobno nic mu to nie daje, bo chce płacić podatki w tutejszym US.

    Zapytaj o to na pl.soc.prawo.podatki, ale z mojej wiedzy wynika, ze gość nie
    ma racji. Właściwym do regulowania zobowiązań podatkowych jest urząd
    właściwy dla miejsca ZAMIESZKANIA, a nie zameldowania stałego. Miejsce
    tymczasowego zameldowania może z całą pewnością zostać uznane za miejsce
    zamieszkania. Tak więc albo lokator jest niedoinformowany, albo coś
    kombinuje.

    Na Twoim miejscu stał bym twardo na stanowisku zameldowania go na czas
    określony jako wynajem w umowie.

  • 9. Data: 2004-11-10 17:27:53
    Od: "Oscar" <o...@w...pl>

    Wymeldowanie osoby z pobytu stałego trwa około 6 miesięcy, trzeba sporo się
    nachodzić, łącznie
    z wizjami lokalnymi przez policję ( potwierdzenie faktu opuszczenia
    lokalu ).
    Sam meldunek nie jest już tak groźny jak do niedawna ale procedury dalej są
    jak za komuny.
    Do płacenia podatku wystarczy pobyt czasowy.

    pozdrawiam

    Jacek

  • 10. Data: 2004-11-10 19:10:23
    Od: lamer <l...@U...gazeta.pl>

    On Wed, 10 Nov 2004 18:27:53 +0100, Oscar wrote:

    > jak za komuny.
    > Do płacenia podatku wystarczy pobyt czasowy.

    A pozostale urzedy, np. celny, Wydzial Komunikacji?
    Tez "czasowy" wystarczy?
    Pozdrawiam
    lamer