1. Data: 2004-11-09 19:54:13
Temat:wynajem mieszkania a meldunek stały
Od:"Radek" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wynajmujemy nasze mieszkanko (kawalerkę) pewnemu facetowi, z którym mamy
spisaną umowę wynajmu. Najemca poprosił o meldunek stały. Czy stały meldunek
tego pana czymś nam grozi? Czy będziemy go mogli wymeldować w każdej chwili
na wypadek komplikacji z opłatami itp?
Z góry dziękuję za wszelkie informacje.

Radek

2. Data: 2004-11-09 20:14:57
Temat:Re: wynajem mieszkania a meldunek stały
Od:"pawelWN" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> meldunek tego pana czymś nam grozi? Czy będziemy go mogli wymeldować w
> każdej chwili na wypadek komplikacji z opłatami itp?

No bez jaj, jak to facet poprosil o meldunek staly ?
Nie jestem do konca pewny, czy nie bylo jakiś zmian, ale jak sie chcialo
kogos wymeldowac z pobytu stalego to musiala byc jego zgoda.
Jesli tak to zameldujecie faceta i macie potem z nim problem, jak on sie nie
bedzie chcial sam wymeldowac.
Moim zdaniem NIE MELDOWAC NA POBYT STALY. Facet cos kombinuje.

pawelWN

3. Data: 2004-11-09 20:36:35
Od:"Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pawelWN" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Moim zdaniem NIE MELDOWAC NA POBYT STALY. Facet cos kombinuje.

Kombinuje bez dwóch zdań. Chciał by mieszkać zgodnie z prawem, bo w Polsce
mamy obowiązek meldunkowy.

A odpowiadając na pytanie, to należało by go zameldować co najmniej na
okres, na jaki jest umowa.

4. Data: 2004-11-09 20:37:23
Od:"Radek" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No bez jaj, jak to facet poprosil o meldunek staly ?

No zwyczajnie. Zapytał o meldunek stały.

> Nie jestem do konca pewny, czy nie bylo jakiś zmian, ale jak sie chcialo
> kogos wymeldowac z pobytu stalego to musiala byc jego zgoda.

No właśnie ja też nie wiem, czy coś się zmieniło i dlatego pytam na tej
grupie.

> Moim zdaniem NIE MELDOWAC NA POBYT STALY. Facet cos kombinuje.
Może kombinuje a może nie...

5. Data: 2004-11-10 08:21:07
Od:"Radoslaw Zygmunt" <r...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kombinuje bez dwóch zdań. Chciał by mieszkać zgodnie z prawem, bo w

Co może kombinować? Jakie mogą być negatywne skutki prawne meldunku
stałego? Nie będę mógł go wymeldować bez jego zgody???

> A odpowiadając na pytanie, to należało by go zameldować co najmniej na
> okres, na jaki jest umowa.

Podobno nic mu to nie daje, bo chce płacić podatki w tutejszym US.

6. Data: 2004-11-10 11:38:45
Od:MEva <x...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 9 Nov 2004 21:37:23 +0100, na pl.soc.prawo, Radek napisał(a):

> No właśnie ja też nie wiem, czy coś się zmieniło i dlatego pytam na tej
> grupie.
O ile pamiętam to faktycznie coś się zmieniło, ale w tą strone, że teraz
meldunek nie daje żadnych praw do mieszkania i jest jedynie zwykłym
potwierdzeniem pobytu.
Myślę, że szczegóły znajdziesz w prawie lokalowym. /Chyba to się dalej tak
nazywa?/
MEva :-)

7. Data: 2004-11-10 14:43:04
Od:Dominika Widawska <d...@b...man.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Radoslaw Zygmunt wrote:

> Podobno nic mu to nie daje, bo chce płacić podatki w tutejszym US.

Podatki placi sie wg miejsca zamieszkania, a nie zameldowania.
Kilka lat placilam je wg adresow zameldowania czasowego.

Dominika

8. Data: 2004-11-10 17:16:55
Od:"Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Radoslaw Zygmunt" <r...@d...pl> napisał w wiadomości
pl...

> Co może kombinować? Jakie mogą być negatywne skutki prawne meldunku
> stałego? Nie będę mógł go wymeldować bez jego zgody???

No mogą być kłopoty przy wymeldowaniu. NIby obecnie zameldowanie żadnych
parw do pobytu w lokalu nei daje, ale w wypadku późniejszej sprzedaży może
to być minus. Innych przeciwwskazań prawnych nie widzę.

> Podobno nic mu to nie daje, bo chce płacić podatki w tutejszym US.

Zapytaj o to na pl.soc.prawo.podatki, ale z mojej wiedzy wynika, ze gość nie
ma racji. Właściwym do regulowania zobowiązań podatkowych jest urząd
właściwy dla miejsca ZAMIESZKANIA, a nie zameldowania stałego. Miejsce
tymczasowego zameldowania może z całą pewnością zostać uznane za miejsce
zamieszkania. Tak więc albo lokator jest niedoinformowany, albo coś
kombinuje.

Na Twoim miejscu stał bym twardo na stanowisku zameldowania go na czas
określony jako wynajem w umowie.

9. Data: 2004-11-10 17:27:53
Od:"Oscar" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wymeldowanie osoby z pobytu stałego trwa około 6 miesięcy, trzeba sporo się
nachodzić, łącznie
z wizjami lokalnymi przez policję ( potwierdzenie faktu opuszczenia
lokalu ).
Sam meldunek nie jest już tak groźny jak do niedawna ale procedury dalej są
jak za komuny.
Do płacenia podatku wystarczy pobyt czasowy.

pozdrawiam

Jacek

10. Data: 2004-11-10 19:10:23
Od:lamer <l...@U...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 10 Nov 2004 18:27:53 +0100, Oscar wrote:

> jak za komuny.
> Do płacenia podatku wystarczy pobyt czasowy.

A pozostale urzedy, np. celny, Wydzial Komunikacji?
Tez "czasowy" wystarczy?
Pozdrawiam
lamer