  • 31. Data: 2005-09-25 12:19:07
    Temat: Re: Jak zablokowac wejscie sieci internetowej na osiedle?
    Od: poreba <d...@p...com>

    Mithos <f...@a...pl> niebacznie popelnil
    news:dh3q1r$po0$1@news.onet.pl:

    > Mowisz jak pan minister Kalwas, ktorego niestety mialem okazje
    > poznac i ktory to ...
    Znasz gościa? To jesteś Gościu...
    A jaki jest jego ulubiony kolor może wiesz? ;)))

    PS. Tak, wiem co miałeś na myśli. Przepraszam.

    --
    pozdro
    poreba

  • 32. Data: 2005-09-25 14:46:16
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    b...@i...pl wrote:

    > bo nie zaznałeś poprzedniego systemu.
    >
    > Szkoda ze (chyba) nie przeczytales poprzednich postow...

    A ty naucz się cytować.

    > Dla klientow to bedzie jak najbardziej negatywne zjawisko. Po prostu bedzie
    > jedna siec wiecej, przy cenach takich samych, tylko jakosc wszystkich sieci sie
    > pogorszy w zw. z zakloceniami.

    Chyba życia nie znasz. Popatrz co się stało z cenami rozmów
    telefonicznych oraz w innych dziedzinac gdzie uwolniono ceny i rynek.

    > Swietna sprawa dla klienta ! :) Efekt taki, ze w
    > poszukiwaniu jakosci klienci pojda do neostrady, nawet za wyzsze ceny. Ot Twoj
    > wolny rynek.

    Chyba dalej nie rozumiesz zasad wolnego rynku. To TY musisz coś zrobiś
    bo inaczej będzie koniec. Klienci pójdą do neostrady bo będzie oferowała
    im wyższą jakość za wyższą cenę. Wy zbankrutujecie przyjdzie nowa firma
    i zrobi sieć. Jak będzie lepsza to klienci przejdą do niej a jak nie to
    poczekają na innych.

    > Acha - najpierw pewnie bedzie wojna na siekiery co bardziej
    > agresywnych sieci, co juz sie slyszalo nie raz.

    To się sami wykończycie, robiąc miejsce dla innych.

    --
    Filip.----------------------------------------------
    ----------------

  • 33. Data: 2005-09-25 15:29:13
    Od: alka <t...@n...podam>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > To już sprawa URTiP. Od tego są. Co do zasady nie wolno nic emitować
    > na zajętym paśmie. Obowiązek posiadania koncesji nie ma tu nic do
    > rzeczy akurat. Nowy operator musi sobie znaleźć wolną częstotliwość.

    URTiP nie chroni "pasma niechronionego".
    Pozdrowienia.

  • 34. Data: 2005-09-25 15:33:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:dh63jd$fse$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > W pasmach otwartych każdy może nadawać, pod warunkiem, że spełnia
    > warunki techniczne, np. moc emisji, modulację i - co najważniejsze -
    > zastosowanie. Stąd np. w paśmie 27 MHz (CB) można używać fonii w
    bodajże
    > 3 rodzajach modulacji, a nie wolno transmisji danych. Maksymalna
    moc
    > promieniowana też jest określona.

    I powiesz mi, ze URTiP nigdy nikomu nie "zdjął" anteny CB zakłócającej
    komuś telewizję?

    > Poza tym 812.11 b,g i parę innych zostały przewidziane do
    zastosowania
    > przez użytkowników (sieci lokalne), a nie do zastosowań
    operatorskich, w
    > szczególności do dostępu abonenckiego dla dużej liczby odbiorców.

    Co nie znaczy, że mogą być zakłócane. Zresztą ja nie twierdzę, że
    URTiP od razu kogoś zamknie. Ja tylko wskazałem pytającemu właściwą do
    rozstrzygnięcia sporu w tej sprawie instytucję. Nie wykluczam, że
    uznają, iż wszystko jest w porządku.

  • 35. Data: 2005-09-25 15:34:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "alka" <t...@n...podam> napisał w wiadomości

    > URTiP nie chroni "pasma niechronionego".

    URTiP chroni porządek w eterze i jest organem właściwym do
    rozstrzygania sporów w tym zakresie. Nie twierdzę, że nowy operator od
    razu naruszy prawo. Ale od stwierdzenia tego jest właśnie URTiP.

  • 36. Data: 2005-09-25 16:48:38
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Sun, 25 Sep 2005 17:34:54 +0200,
    Robert Tomasik <r...@g...pl> screamed:

    > URTiP chroni porządek w eterze i jest organem właściwym do
    > rozstrzygania sporów w tym zakresie. Nie twierdzę, że nowy operator od
    > razu naruszy prawo. Ale od stwierdzenia tego jest właśnie URTiP.

    Nie naruszy. Zajmować pasmo niechronione może każdy. Czy zmieści się
    w paśmie kolejny nadajnik - to już istotne nie jest. Istotne jest
    by spełniał wszelkie przewidziane normy.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:208B ]
    [ 18:47:17 user up 10745 days, 6:42, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Legally blonde

  • 37. Data: 2005-09-25 17:14:42
    Od: "Yawn" <y...@g...pl>

    > Czy ktos z szanownych niusowcow ma jakis pomysl ? Szukalem w Prawie T.
    > jakis
    > spraw zaklocen, kolizji, ale nic nie ma :(

    Nie blokowac. Swidczyc lepsze uslugi. Wolny rynek - na szczescie dla
    konsumenta.

  • 38. Data: 2005-09-25 20:13:37
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > I powiesz mi, ze URTiP nigdy nikomu nie "zdjął" anteny CB zakłócającej
    > komuś telewizję?

    Jak czyjaś antena CB zakłócała komuś telewizję, to znaczy że nadawała nie w
    paśmie CB tylko w paśmie nieotwartym, na które jakiś nadawca dostał
    licencję. W nielicencjonowanym paśmie CB obowiązuje wolna amerykanka (z
    dokładnością do warunków technicznych).

    > Co nie znaczy, że mogą być zakłócane.

    O zakłócanie można by oskarżyć tylko gdyby ktoś np. nadawał nośną non-stop
    na częstotliwości, której sam nie używa (co można by podciągnąć pod
    nieuczciwe uniemożliwianie działania konkurencji). Jeśli ktoś po prostu
    używa danego pasma, to nic mu zrobić nie można, bo po prostu
    _ma_do_tego_prawo_.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 39. Data: 2005-09-26 11:31:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <dh6g0n$ov3$1@inews.gazeta.pl>, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > bodajże
    > moc
    >>
    > I powiesz mi, ze URTiP nigdy nikomu nie "zdjął" anteny CB zakłócającej

    Zaryzykuję stwierdzenie, że URTiP nigdy nikomu nie "zdjął" anteny CB
    zakłócającej komuś przekaz CB, bo o czymś takim tu mówimy.

    --
    Marcin