    From: Paweł Sakowski <p...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak zablokowac wejscie sieci internetowej na osiedle?
    Date: Sun, 25 Sep 2005 22:13:37 +0200

    Robert Tomasik wrote:

    > I powiesz mi, ze URTiP nigdy nikomu nie "zdjął" anteny CB zakłócającej
    > komuś telewizję?

    Jak czyjaś antena CB zakłócała komuś telewizję, to znaczy że nadawała nie w
    paśmie CB tylko w paśmie nieotwartym, na które jakiś nadawca dostał
    licencję. W nielicencjonowanym paśmie CB obowiązuje wolna amerykanka (z
    dokładnością do warunków technicznych).

    > Co nie znaczy, że mogą być zakłócane.

    O zakłócanie można by oskarżyć tylko gdyby ktoś np. nadawał nośną non-stop
    na częstotliwości, której sam nie używa (co można by podciągnąć pod
    nieuczciwe uniemożliwianie działania konkurencji). Jeśli ktoś po prostu
    używa danego pasma, to nic mu zrobić nie można, bo po prostu
    _ma_do_tego_prawo_.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>