  • 1. Data: 2005-09-24 09:31:09
    Temat: Wezwanie na świadka
    Od: "MM" <n...@o...pl>

    Witam,
    Chciałbym prosić o pomoc w nastepujacej sprawie,
    sad wysylal nakazy zaplaty na niescisly adres
    na kopercie bylo moje imie i nazwisko oraz kod
    pocztowy i nazwe miejscowosci, bez wskazania
    zadnego numeru budynku i mieszkania (jest to wies i ulic nie ma :).
    Ja nie mieszkam w tej miejscowosci mam meldunek w
    miejscowosci oddalonej o 12 km, jednak poczta jest
    zgodna ze wskazana na kopercie. Pech ze w miejscowosci
    wskazanej na kopercie mieszka moja Mama i listonosz do niej
    zaniosl pismo, Mama nie odebrala mowiac ze ja tam nie jestem zameldowany
    listonosz stwierdzil ze on tego nie wie i pismo wrocilo do sadu
    z adnotacja ze nie zostalo odebrane co zaskutkowalo odebraniem.
    Ja dowiedzialem sie o wszystkim pozniej i zlozylem do sadu
    wniosek o przywrocenie terminu odwolania od nakazu w tym wniosku
    wskazalem Mame jako swiadka, generalnie mialem nadzieje ze sprawa jest
    oczywista i odbedzie sie w trybie niejawnym jednek ku mojemu zdumieniu
    sad chce rozpatrywac przywrocenie terminu w trybie jawnym i
    wezwal Mame na swiadka z adnotacja ze stawiennictwo obowiazkowe i niestawienie
    grozi grzywna.
    Odleglosc Mamy do sadu to 250 km, Mama jest na rencie ma zwyrodnienie
    stawu biodrowego i ciezko jest jej sie poruszac, takze jej przyjazd odpada.
    Ta rozprawa jest jedna z 6 identycznych w kazdej chodzi o jakies 250 zł
    (ktorych nie powinienem płacic ale to juz osobny watek), ale nie chce narazac
    Mamy na podroz, a moze 6, bo jej zdrowie jest wazniejsze.
    Gdzies wyczytalem ze jezeli osoba wezwana mieskza ponad 50km od sadu to mozna
    wnioskowac o przesluchanie w najblizszym sadzie, przy wczesniejszym wezwaniu
    (nie bylo w nim mowy o grzywnie) Mama napisala prosbe o przesluchanie w
    najblizszym sadzie grodzkim oddalonym o 12km od jej miejsca zamieszkanie
    ale po 3 tyg. nie ma odpowiedzi z sadu. Teraz jest wystraszona grzywna.
    Chcalbym sie dowiedziec czy ma tu zastosowanie przepis kpk
    "Art. 177. § 2. Świadka, który nie może się stawić na wezwanie z powodu
    choroby, kalectwa lub innej nie dającej się pokonać przeszkody, można
    przesłuchać w miejscu jego pobytu."
    Jezeli tak to jak to napisac do sadu, jeżeli nie to chciałbym zrezygnować
    wtedy z zeznan Mamy i liczyć na to ze sad zauwazy ze adres wskazany w pozwie
    jest niewlaściwy i tu takze prosze o pomoc czy wystarczy napisac wniosek o
    tresci "Proszę o wylaczenie zeznan ........(tu imie nazwisko Mamy)".

    Z góry wielkie dzięki i pozdrawiam
    Mariusz

  • 2. Data: 2005-09-24 10:17:45
    Temat: Re: Wezwanie na świadka
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    MM napisał(a):
    > ale po 3 tyg. nie ma odpowiedzi z sadu.

    to zadzwoń do sądu, jeśli już zbliża się termin...

    > Teraz jest wystraszona grzywna.

    Jeśli dostatecznie usprawiedliwisz mamę (załączając jakieś zaświadczenie
    lekarskie), to grzywny nie powinno być, nawet jak się nie stawi.

> [...]
    > "Art. 177. § 2. Świadka, który nie może się stawić na wezwanie z powodu
    > choroby, kalectwa lub innej nie dającej się pokonać przeszkody, można

    Nie ma, bo to postępowanie cywilne, cytowany przepis pochodzi z kodeksu
    postępowania karnego.

> [...]
    > jest niewlaściwy i tu takze prosze o pomoc czy wystarczy napisac wniosek o
    > tresci "Proszę o wylaczenie zeznan ........(tu imie nazwisko Mamy)".

    "cofam wniosek o przesłuchanie........."

    KG

  • 3. Data: 2005-09-24 21:05:16
    Od: "MM" <n...@o...pl>

    > KG
    Dzieki :-)

  • 4. Data: 2005-09-24 21:28:39
    Od: "mm" <n...@o...pl>

    > Nie ma, bo to postępowanie cywilne, cytowany przepis pochodzi z kodeksu
    > postępowania karnego.

    wlasnie namierzylem artykuł kpc
    "Art. 263. Przesłuchanie osób dotkniętych chorobą lub kalectwem odbywa się w
    miejscu, gdzie przebywają, jeżeli nie mogą go opuścić."
    moze ten by sie nadał ?