  • 21. Data: 2005-09-24 18:22:24
    Temat: Re: Jak zablokowac wejscie sieci internetowej na osiedle?
    Od: Ryszard Rączkowski <w...@p...pl>

    Użytkownik <b...@i...pl> napisał:

    > A nowe radio w okolicy spowoduje tylko spadek jakosci internetu
    > u istniejacych

    Chyba tylko w przypadku tzw. aj uonna bi e prowajder takowy spadek ma
    miejsce. Przy porządnie zrobionych sieciach w licencjonowanym paśmie nic
    takiego nie występuje.

    Serdecznie dziekuję za te superkonkurencyjne/absolutnie najniższe ceny
    gwarantujące siedzenie w stu luda na jednym dslu z tepsy, sieć na
    switchach za 30 złotych, dopałkach marki dopałka, ofertę wraz z limitami
    transferów, blokowaniem portów. Aha, voipofony macie w swojej ofercie?

    Wracając do tematu: 2,4 giga jest pasmem uwolnionym i regulatorowi guzik do
    tego, że na jakimś obszarze działa już tyle amatorskich osiedlówek, co
    skanibalizowały frekwencję. Na szczęście na tym polu jest wolny rynek i
    nikt nie nakłada ilościowych ograniczeń sieci, jakie mają prawo działać w
    danej lokalizacji. BARDZO DOBRZE! Jak się niepodoba bazarowa konkurencja,
    należy kupić pasmo licencjonowane, jak przystało na providera, nie na
    trzepak-net.

    --

    Rico - antysocjalizm i antynacjonalizm gwarantowane.
    "Sukcesem naszych rządów ostatnich czterech lat, jest uratowanie państwa

  • 22. Data: 2005-09-24 18:32:32
    Od: b...@i...pl

    > Dokąd nowy dostawca usług nie będzie zakłócał Waszych urządzeń, dotąd
    > nic zrobić nie można. W sytuacji, gdy zacznie je zakłócać, powiadomcie
    > URTiP. Są od tego, by działać.

    Bedzie od razu zaklocac - nie ma juz wolnych pasm w okolicy. Pytanie tylk czy
    URTiP nie powie: "pasmo wolne, kazdy moze sie bawic".

    >To się nazywa kapitalizm i wolny rynek! Chyba się urodziłeś niedawno,
    bo nie zaznałeś poprzedniego systemu.

    Szkoda ze (chyba) nie przeczytales poprzednich postow...

    >A dla klientów jest to jak najbardziej pozytywne zjawisko, bo jeśli
    chcesz ich utrzymać to musisz inwestować: zamiast radia pociągnij kable,
    zbuduj lepszą infrastrukturę; obniż ceny, podnieś jakość usług. Jak już
    Ci napisano, zawsze możesz zbierać puszki albo sprzedawać pietruszkę.

    Dla klientow to bedzie jak najbardziej negatywne zjawisko. Po prostu bedzie
    jedna siec wiecej, przy cenach takich samych, tylko jakosc wszystkich sieci sie
    pogorszy w zw. z zakloceniami. Swietna sprawa dla klienta ! :) Efekt taki, ze w
    poszukiwaniu jakosci klienci pojda do neostrady, nawet za wyzsze ceny. Ot Twoj
    wolny rynek. Acha - najpierw pewnie bedzie wojna na siekiery co bardziej
    agresywnych sieci, co juz sie slyszalo nie raz.
    Jakosc uslugi w tej chwili jest swietna (dopuki zaklocen nie bedzie), cena
    takze. A na kable nie zgodzi sie nikt na tym osiedlau, ani dla nowej firmy,
    anie dla nas "starych".

    Swiat nie jest zero-jedynkowy. Wbrew pozorom.

  • 23. Data: 2005-09-24 19:29:45
    Od: Miernik <m...@f...org>

    b...@i...pl wrote:
    > Jakosc uslugi w tej chwili jest swietna (dopuki zaklocen nie bedzie),
    > cena takze. A na kable nie zgodzi sie nikt na tym osiedlau,

    Kto ma się nie zgodzić na kable? Przecież przez kable jest najpewniejszy
    Internet, powinno się stopniowo przechodzić na kable, radio jest dobre
    żeby szybko założyć, wiadomo że kable się dłużej kładzie.

    ___________________/_______________________/ mailto:m...@f...org
    Save Europe from Software Patents
    http://www.gnu.org/philosophy/savingeurope.html

  • 24. Data: 2005-09-25 00:45:06
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    b...@i...pl wrote:
    > Sytuacja z jaka ja mam do czynienia jest nastepujaca:

    I pewnych rzeczy tu nie rozumiem.

    > Na osiedlu dzialaja juz 3 sieci o roznej jakosci, cenach itd internetu +
    > standartowi operatorzy tpsa, etc.
    > 2 Z nich uzywaja radia na 5 i 2,4 Ghz, trzecia troche tez, dogadalismy sie
    > miedzy soba, chociaz trudno bylo, zeby jakos te pasma podzielic tak, bysmy
    > nie wchodzili sobie w droge.

    Chyba jest oczywiste, że to porozumienie nie wiąże nikogo oprócz firm, które
    je zawarły?

    > Teraz slyszymy ze kolejna firma chce wejsc na to osiedle takze z siecia
    > radiowa! Nie wiem jak by to mialo wygladac, bo my sie tu ledwo
    > upakowalismy z czestotliwosciami

    Wikipedia twierdzi, że IEEE 802.11a udostępnia 12 niezależnych kanałów. A
    jeszcze jest 11b i 11g. Więc w czym problem?

    > Dlatego: czy jest jakis przepis prawa, nie wiem - cos o wspolzyciu firm ;)
    > ktory moglby byc powodem do zablokowania przymusu (ktore jest w Prawie
    > Telekomunkacyjnym) dania nowej sieci zgody na dzialanie z radiem na
    > terenie tego osiedla ? Jasne ze to jakby poczatek walki, bo trzeba
    > poprosic zarzadce budynkow o nie wpuszczanie nowej firmy,

    "Wpuszczanie" na osiedle? To tak jakbyście się domagali, żeby nie wpuścić na
    osiedle sygnału RMF FM. Z eteru nie da się wykroić samorządnej enklawy na
    terenie osiedla.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 25. Data: 2005-09-25 00:59:10
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Paweł Sakowski napisał(a):

    > Wikipedia twierdzi, że IEEE 802.11a udostępnia 12 niezależnych kanałów. A
    > jeszcze jest 11b i 11g. Więc w czym problem?

    ZTCP 802.11a niespełnia wymogów pewnego rozporządzenia.

    M.

  • 26. Data: 2005-09-25 01:00:09
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Dokąd nowy dostawca usług nie będzie zakłócał Waszych urządzeń, dotąd
    > nic zrobić nie można. W sytuacji, gdy zacznie je zakłócać, powiadomcie
    > URTiP. Są od tego, by działać.

    Nie są. To pasmo, podobnie jak np. cymbał radio, nie gwarantuje niczego.
    Jakość jest taka sama, jak jego cena.

    M.

  • 27. Data: 2005-09-25 01:30:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:dh4sr1$evh$2@atlantis.news.tpi.pl...

    > Nie są. To pasmo, podobnie jak np. cymbał radio, nie gwarantuje
    niczego.
    > Jakość jest taka sama, jak jego cena.

    Są. Bowiem pasmo tu nie ma nic do rzeczy. Nie masz prawa na żadnym
    paśmie zakłócać już działających tam legalnie urządzeń. A URTiP między
    innymi się tym zajmuje.

  • 28. Data: 2005-09-25 02:57:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <dh4uo1$hn6$1@inews.gazeta.pl>, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > Są. Bowiem pasmo tu nie ma nic do rzeczy. Nie masz prawa na żadnym
    > paśmie zakłócać już działających tam legalnie urządzeń. A URTiP między

    Jak to sobie wyobrażasz skoro na te pasma nie potrzeba (ZCW) żadnej
    koncesji? Skąd będzie wiadomo np. kto tu kogo zakłóca?

    --
    Marcin

  • 29. Data: 2005-09-25 10:44:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w
    wiadomości news:fn35hd.1fg.ln@ziutka.router...

    > Jak to sobie wyobrażasz skoro na te pasma nie potrzeba (ZCW) żadnej
    > koncesji? Skąd będzie wiadomo np. kto tu kogo zakłóca?

    To już sprawa URTiP. Od tego są. Co do zasady nie wolno nic emitować
    na zajętym paśmie. Obowiązek posiadania koncesji nie ma tu nic do
    rzeczy akurat. Nowy operator musi sobie znaleźć wolną częstotliwość.

  • 30. Data: 2005-09-25 12:01:17
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > To już sprawa URTiP. Od tego są. Co do zasady nie wolno nic emitować
    > na zajętym paśmie. Obowiązek posiadania koncesji nie ma tu nic do
    > rzeczy akurat. Nowy operator musi sobie znaleźć wolną częstotliwość.

    Nie masz racji, Robercie. Pasmo otwarte nigdy nie jest zajęte ;-)

    W pasmach otwartych każdy może nadawać, pod warunkiem, że spełnia
    warunki techniczne, np. moc emisji, modulację i - co najważniejsze -
    zastosowanie. Stąd np. w pasmie 27 MHz (CB) można używać fonii w bodajże
    3 rodzajach modulacji, a nie wolno transmisji danych. Maksymalna moc
    promieniowana też jest określona.

    Natomiast w przypadku pasm, powszechnie zwanych licencjonowanymi,
    nadawca otrzymuje pozwolenie radiowe, w którym okresla się
    częstotliwości, moce, modulację i - dla służb stałych - lokalizację. W
    przypadku wystapienia zakłóceń w takich pasmach, URTiP z urzędu jest
    zobowiązany do wykrycia i likwidacji ich źródła.

    Poza tym 812.11 b,g i parę innych zostały przewidziane do zastosowania
    przez użytkownikow (sieci lokalne), a nie do zastosowan operatorskich, w
    szczególności do dostępu abonenckiego dladużej liczby odbiorców.

    M.