  • 1. Data: 2005-09-24 10:49:40
    Temat: Klient nie zaplacil za uslugę reklamową
    Od: "Krzysztof Burzyński" <b...@w...pl>

    Witam.
    Prowadze agencję reklamową od kilku miesięcy. Ostantio facet zamówił u mnie
    dwadzieścia tablic reklamowych dla swojej działalności. Przed wykonaniem
    zamówienia nie spisałem z nim żadnej umowy. Wszystko odbylo się "na gębę".
    Wykonałem tablice, gość odebrał razem z fakturą wystawioną na termin 7 dni
    płatną przekazem pocztowym. Termin płatności minął już cztery tygodnie temu.
    Wysłałem mu wezwanie do zapłaty listem poleconym (posiadam kopię wezwania).
    Zastrzegłem tam, że w razie nie uiszczenia opłaty za usługę w ciągu 7 dni,
    to sprawa bedzie skierowana do sądu. Termin opisany w wezwaniu mija za trzy
    dni.

    Co mam robić w przypadku, gdy gość nie będzie płacił? Czy mam jakieś szanse
    odzyskania pieniędzy na drodze sądowej.
    P.S. Tak wiem ... na przyszłość będe spisywał umowy :/

    Pozdrawiam i proszę o pomoc.

    Krzysztof Burzyński
    PLEXER - Reklama

  • 2. Data: 2005-09-24 11:11:55
    Temat: Re: Klient nie zaplacil za uslugę reklamową
    Od: "Romeq" <r...@p...fm>

    Użytkownik "Krzysztof Burzyński" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zamówienia nie spisałem z nim żadnej umowy. Wszystko odbylo się "na gębę".

    Umowa "na gębę" jest prawomocna... a masz jakiegoś swiadka tej umowy? Ktos
    to slyszal? To moze pomoc. Masz dane do faktury, czyli nie zrobiles "losowo"
    tablic i z zaskoczenia wyslales fakture...

    > Wykonałem tablice, gość odebrał razem z fakturą wystawioną na termin 7 dni
    > płatną przekazem pocztowym. Termin płatności minął już cztery tygodnie
    temu.

    Skoro odebral, to jest to kolejne potwierdzenie zawarcia umowy. Masz kopie
    faktury. A ktos widzial, jak odbiera te tablice? Masz ich zdjecia?

> [...]
    > Zastrzegłem tam, że w razie nie uiszczenia opłaty za usługę w ciągu 7 dni,
    > to sprawa bedzie skierowana do sądu. Termin opisany w wezwaniu mija za

    A potwierdzenie odbioru?

    > Co mam robić w przypadku, gdy gość nie będzie płacił? Czy mam jakieś
    szanse
    > odzyskania pieniędzy na drodze sądowej.

    IMHO masz, tylko przelicz sobie ile kosztuja tablice, ile rozprawa sadowa,
    ile prawnik...

    Pozdrawiam,

    Robert

  • 3. Data: 2005-09-24 16:24:25
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    > IMHO masz, tylko przelicz sobie ile kosztuja tablice, ile rozprawa sadowa,
    > ile prawnik...

    e tam, w trybie upominawczym - szybko i sprawnie. Prawdopodobnie nie
    dojdzie nawet do zarzutów i zwykłej rozprawy, bo facet pewnie przeciąga
    płatność albo cwaniakuje - ale jak dostanie nakaz to zmądrzeje.

    MAc