  • 1. Data: 2004-11-28 18:35:44
    Temat: Jak wygląda kwestia sprzedaży wierzytelności
    Od: "Janusz" <j...@w...pl>

    Spóldzielnia mieszkaniowa dokonuje sprzedaży wierzytelności innej firmie . I
    jakie wtedy są moje prawa?
    J.

  • 2. Data: 2004-11-28 18:47:29
    Od: Tomasz Waszczyński <w...@w...org>

    Użytkownik "Janusz" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Spóldzielnia mieszkaniowa dokonuje sprzedaży wierzytelności innej firmie .
    > jakie wtedy są moje prawa?

    Takie same jak przed sprzedażą.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 3. Data: 2004-11-28 19:16:46
    Temat: Re: Jak wygl=B1da kwestia sprzeda=BFy wierzytelno=B6ci
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > jakie wtedy s=3F moje prawa?

    Twoim prawem jest splacenie długu ....

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 4. Data: 2004-11-28 20:25:16
    Od: "robek1" <r...@p...onet.pl>

    "Janusz" <j...@w...pl> wrote in message
    > Spóldzielnia mieszkaniowa dokonuje sprzedaży wierzytelności innej firmie .
    > I jakie wtedy są moje prawa?
    > J.

    Zależy kiedy Spółdzielnia dokonała sprzedaży wierzytelności. Ostatnio się
    trochę pozmieniało. Poniżej zamieszczam artykuł z października 2004r.
    opublikowany w www.gazeta.pl

    "Bez zgody dluznika wierzyciel nie moze przekazac jego danych osobowych
    firmie windykacyjnej - stwierdzil we wtorek Naczelny Sad Administracyjny.
    Slowem - sprzedaz wierzytelnosci jest w ogóle niemozliwa

    Wyrok jest prawomocny i nie ma od niego odwolania. - Jestesmy bardzo
    zadowoleni z tego orzeczenia, bo praktyka cesji wierzytelnosci stala sie
    bardzo powszechna, ostatnio stosuja ja nawet banki - powiedziala po
    ogloszeniu wyroku Glówny Inspektor Ochrony Danych Osobowych Ewa Kulesza.

    Pelnomocnicy firmy windykacyjnej P.R.E.S.C.O. która wniosla sprawe do sadu
    nie chcieli komentowac orzeczenia.

    Sprawa byla poklosiem interwencji GIODO w obronie bylego abonenta
    Polkomtela. Mezczyzna zglosil sie do GIODO po tym, jak dowiedzial sie, ze
    operator sprzedal jego dlug P.R.E.S.C.O. Wraz z dlugiem przekazano takze
    dane osobowe abonenta, nie pytajac go o zgode. Inspektor zakazal
    Polkomtelowi przekazywania danych abonenta bez jego zgody, a windykatorowi
    nakazal wykreslenie danych abonenta z bazy, co uniemozliwilo windykacje
    naleznosci. Obie firmy zaskarzyly te decyzje do Wojewódzkiego Sadu
    Administracyjnego, ale ten w marcu oddalil skargi uznajac, ze do przekazania
    danych klienta jest potrzebna jego zgoda w odrebnej umowie. Wyrok wywolal
    oburzenie zarówno w branzy windykacyjnej jak i telekomunikacyjnej.

    Wczoraj NSA oddalil kasacje P.R.E.S.C.O., podzielajac stanowisko sadu
    nizszej instancji. Po marcowym wyroku firmy windykacyjne i przedsiebiorcy
    borykajacy sie z dluznikami zmienily praktyke. Jak dowiedzielismy sie w
    GIODO zamiast cesji wierzytelnosci i przekazania danych dluznika,
    wierzyciele udzielaja firmom windykacyjnym jedynie pelnomocnictw do
    przetwarzania danych. Oznacza to jednak, ze firma windykacyjna nie moze stac
    sie wlascicielem wierzytelnosci"

  • 5. Data: 2004-11-28 23:03:24
    Od: Tomasz Waszczyński <w...@w...org>

    Użytkownik "robek1" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Zależy kiedy Spółdzielnia dokonała sprzedaży wierzytelności. Ostatnio się
    > trochę pozmieniało. Poniżej zamieszczam artykuł z października 2004r.
    > opublikowany w www.gazeta.pl

    No dobra, ale co ten wyrok ma do praw konkretnego dłużnika?? Abstrahuję
    tutaj oczywiście od wątpliwości prawnych związanych z tym orzeczeniem.
    Jak wierzytelność zostanie sprzedana, to zostanie i wyrok w jakiejś innej
    sprawie nie ma związku z taką konkretną sytuacją.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko