  • 1. Data: 2004-11-28 17:33:48
    Temat: Regulaminy sportowe a prawo.
    Od: Chrzan <s...@s...pl>

    Witam raz jeszcze dzisiaj.

    Na poczatku dziekuje za odpowiedz na moje wczesniejsze pytanie.
    Mam jednak jeszcze jedna watpliwosc zwiazana z wczesniejszym postem, a
    konkretnie z dalsza czescia historii.
    Klub A jest winny klubowi B okreslona kwote i nie ma zamiaru oddac. Ma
    tez wiele innych dlugow, co sprawia, ze jest postawiony w _stan
    likwidacji_. Nadchodzi okres transferowy. Klub A wystawia na liste
    transferowa zawodnika zadajac za niego pewna kwote (mniejsza niz jej
    dlug wobec B). B podpisuje kontrakt z zawodnikiem i informuje A o
    kompensacie wierzytelnosci (zakladamy, ze obie sa wymagalne). A sie na
    to nie zgadza, wtedy B stwierdza, ze A jest zlikwidowane i zadne
    pieniadze za transfer sie nie naleza. Ta interpretacja jest
    zaakceptowana przez komisje zajmujaca sie ta dyscyplina sportu -
    kontrakt jest wazny, ale placic nie trzeba. (zapewne jest to niezgodne
    z prawem?). Po tym wydarzeniu B wysyla do A wezwanie do zaplaty dlugu.

    Na moj chlopski rozum B ma prawo zadac splaty dlugu przez A, ale A
    powinien zadac od B zaplaty za zawodnika (uznajac decyzje komisji za
    niezgodna z prawem), zgadlem? Wydaje mi sie, ze regulaminy sportowe i
    decyzje w sprawach nieobjetych regulaminem musza byc zgodne z prawem.
    Czy gdzies sie myle?

    Mam nadzieje, ze za bardzo nie zamieszalem. Obiecuje zbyt wiele nie
    smiecic na pl.soc.prawo jesli dostane szybka i dokladna odpowiedz, za
    ktora z gory serdecznie dziekuje. :-)

  • 2. Data: 2004-11-28 22:00:36
    Temat: Re: Regulaminy sportowe a prawo.
    Od: "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Chrzan" <s...@s...pl> napisal w wiadomosci

    Klub sportowy postawiony w stan likwidacji nadal nie jest zlikwidowany. A
    wiec moze zaciagac zobowiazania i miec wierzycieli.

  • 3. Data: 2004-11-28 22:18:58
    Od: Chrzan <s...@s...pl>

    On Sun, 28 Nov 2004 23:00:36 +0100, "Robert Tomasik - praca"
    <r...@p...onet.pl> wrote:

    >Klub sportowy postawiony w stan likwidacji nadal nie jest zlikwidowany. A
    >wiec moze zaciagac zobowiazania i miec wierzycieli.
    Czyli mozna taka decyzje zaskarzyc do sadu i bez problemu (pomijajac
    szczegoly techniczne) wygrac?

  • 4. Data: 2004-11-28 22:32:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Chrzan" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli można taka decyzje zaskarżyć do sadu i bez problemu (pomijając
    > szczegóły techniczne) wygrać?

    Jaką decyzję? Tu trzeba pozywać w procesie cywilnym adwersarza. Decyzja
    jakiegokolwiek gremium nie zmienia prawa cywilnego.

  • 5. Data: 2004-11-28 23:02:44
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > Klub sportowy postawiony w stan likwidacji nadal nie jest zlikwidowany. A
    > wiec moze zaciagac zobowiazania i miec wierzycieli.

    cos mi sie wydaje, ze pytajacy myli likwidacje z upadloscia. a jezeli klub
    (de facto sportowa spolka akcyjna) jest w stanie upadlosci to reguly
    kompensacji sie troche zmieniaja i wchodza w rachube pewne ograniczenia. po
    blizsze informacje odsylam do ustawy prawo upadlosciowe i naprawcze

    konrad