  • 1. Data: 2007-08-08 20:45:26
    Temat: Jak wyegzekwowac zasadzone widzenia z dzieckiem ..
    Od: "Marsjusz" <m...@o...pl>

    Witam,

    Sad zabezpieczył mi widzenia z dzieckiem (raz w miesiacu moge zabrac córkę
    na weekend) na czas odroczonej rozprawy o ustalenie widzeń.
    Jest to efektem miedzy innymi nie stawiania sie na rozprawy matki mojego
    dziecka.
    Sad rowniez wzial po uwage fakt ze córka (3 latka) powinna miec kontakt z
    ojcem, bo matka uniemozliwia mi widzenia juz od lutego, kiedy sie
    wyprowadzila z mojego miasta.

    Problem polega na tym, ze nie moge sie skontaktowac z matką mojego dziecka i
    ustalic terminu zaabrania córki, miasto do ktorego sie wyprowadzila jest
    oddalone o 200 km, nie moge tam jezdzic i czekac az sie pojawi.

    Minal juz czas, w ktorym mogla wniesc zazalenie na postanowienie sadu, wiec
    teraz ruch po mojej stronie.

    Mam zamiar wysłać jej list polecony z proponowanymi terminami odwiedzin na
    kolejne 6 miesiecy, ale pewnie nie odpowie na niego.

    I teraz moje pytanie:

    Co wtedy ??
    Skarga do sądu, ze pozwana nie stosuje sie do postanowien sadu ??
    Co jej grozi, upomnienie, grzywna ??

    Takie kroki moga znowu potrwac, moze nawet kilkanascie tygodni.

    Co zrobić, eby wyegzekwowac postanowienie sadu ??
    Na razie nie chce angazowac policji, chociaz pomyśłem, eby napisać donos do
    jej dzielnicowego, moze jej przetłuaczy.

    dzieki za wszelkie podpowiedzi
    MC

  • 2. Data: 2007-08-08 21:29:35
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marsjusz" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Na razie nie chce angazowac policji, chociaz pomyśłem, eby napisać donos
    > do jej dzielnicowego, moze jej przetłuaczy.

    witam!

    musisz złożyć do sądu wniosek o wykonanie przez matkę dziecka czynności
    niezastępowalnej, tj. umożliwienie kontaktu z dzieckiem, zgodnie z
    postanowieniem o udzieleniu zabezpieczenia; sądem właściwym jest sąd, w
    którego okręgu czynność ma być wykonana - czyli twego miejsca zamieszkania,
    skoro możesz zabierać dziecko do siebie na weekendy; sąd wysłucha strony i
    podejmie decyzję, zagrażając matce twego dziecka, że jeżeli w określonym
    terminie nie wykona czynności, nałoży na nią grzywnę; jeżeli i ten termin
    upłynie bezskutecznie, sąd na twój kolejny wniosek nałoży grzywnę na matkę
    dziecka, wyznaczy jej kolejny termin i zagrozi wyższą grzywną; ostatecznie
    może orzekając grzywnę wskazać, że w razie jej niezapłacenia zostanie
    zamieniona na areszt, przy czym jeden dzień aresztu liczy się od 5 zł do
    150zł grzywny; grzywna w jednym postanowieniu nie może być wyższa niż 1000zł
    (przeposy: art.1050kpc, art.1052kpc, art.1053kpc i nast.)

    niestety taka jest droga;
    wniosek o którym mówię wyżej należy opłacić w sądzie w wysokości 40,00zł

    pzdr

  • 3. Data: 2007-08-08 21:48:42
    Od: "Marsjusz" <m...@o...pl>

    Użytkownik "krzysiek" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:f9dcs0$dfi$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > art.1053kpc i nast.)
    >
    > niestety taka jest droga;
    > wniosek o którym mówię wyżej należy opłacić w sądzie w wysokości 40,00zł

    wlasnie, niestety ta droga,
    na dodatek, jest w ciazy z obecnym partnerem i nie stawi sie bo przysle
    zwolnienie lekarskie,
    min dlatego sad sam wyznaczyl odwiedziny, jako zabezpieczenie, bo nie mozna
    bylo rozpoczac nawet mediacji.

    poszukam na googlach co to takiego "czynnosc niezastepowalna" i chyba nie ma
    co zwlekac, bo czas leci.

    dzieki i pozdr.
    MC

  • 4. Data: 2007-08-09 07:17:25
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > mozna bylo rozpoczac nawet mediacji.
    >
    > poszukam na googlach co to takiego "czynnosc niezastepowalna" i chyba nie

    czynnośc niezastępowalna - to taka czynność do której wykonania zobowiązany
    jest dłużnik, którą tylko on sam może wykonać, nikt inny za niego nie może;
    zatem wydać dziecko na twe żądanie może tylko jego matka, bo jej przysluguje
    władza rodzicielska, nikomu innemu

    pzdr

  • 5. Data: 2007-08-09 14:09:16
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Te p.....e polskie zababione sądy rodzinne...
    JaC

    -----

  • 6. Data: 2007-08-09 22:08:10
    Od: "[POZ]Teddy" <t...@N...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:f9eeqp$p5j$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Marsjusz" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    [ciach]
    > ....zatem wydać dziecko na twe żądanie może tylko jego matka, bo jej
    > przysluguje władza rodzicielska, nikomu innemu

    jezeli nie pozbawiono wladzy rodzicielskiej ojca to jemu tez przysluguje...