  • 1. Data: 2007-08-08 18:09:25
    Temat: Obietnica nagrody pienieznej?
    Od: "Kit" <k...@d...plwywal.to>

    Czy zamieszczenie ogloszenia, ulotki, reklamy, informacji o przyznaniu
    nagrody za pomoc jest prawnie do czegos zobowiazujaca?

    Mam na mysli np. ten przyklad -
    http://pomorze.naszemiasto.pl/wydarzenia/757395.html
    Usmiechnalem sie pod nosem. Albo facet jest zdesperowany, albo znalazl
    oryginalny sposob na reklame, do czego zreszta poniekad sie teraz
    dolozylem. Z czystej ciekawosci zastanawiam sie czy mozna tak bez
    konsekwencji wywiesic taka informacje? Tzn, o ile znalazlaby sie osoba
    wskazujaca na oczerniajacego plotkarza, a nie otrzymalaby tych pieniedzy -
    ma prawo wowczas zadac ich wyplaty wskazujac na owe 'obwieszczenie'? Czy
    zmienia cos fakt, ze plakat wisi na 'wlasnym plocie'?

  • 2. Data: 2007-08-08 18:29:12
    Temat: Re: Obietnica nagrody pienieznej?
    Od: Pawe Marcisz <p...@g...com>

    On 8 Sie, 20:09, "Kit" <k...@d...plwywal.to> wrote:
    > Czy zamieszczenie ogloszenia, ulotki, reklamy, informacji o przyznaniu
    > nagrody za pomoc jest prawnie do czegos zobowiazujaca?

    Ogloszenie, ulotka, reklama, informacja o przyznaniu nagrody za pomoc
    to cztery rozne rzeczy. Ale poczytaj kodeks cywilny, Tytul XXXVI.
    Przyrzeczenie publiczne.

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel Marcisz

  • 3. Data: 2007-08-08 18:33:05
    Od: "Kit" <k...@d...plwywal.to>

    Pawe Marcisz <p...@g...com> napisał(a):

    > Ogloszenie, ulotka, reklama, informacja o przyznaniu nagrody za pomoc
    > to cztery rozne rzeczy. Ale poczytaj kodeks cywilny, Tytul XXXVI.
    > Przyrzeczenie publiczne.

    Dziekuje, z ciekawosci znalazlem zapis. Czyli mozna traktowac powyzsze jako
    przyrzeczenie? Przepraszam jezeli to banalne, jednak nie jestem prawnikiem
    i terminologia jest mi obca, oraz moge mylic pojecia.

  • 4. Data: 2007-08-08 19:43:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kit" <k...@d...plwywal.to> napisał w wiadomości
    pl...

> [...]
    > prawnikiem
    > i terminologia jest mi obca, oraz moge mylic pojecia.

    Słabym punktem takich akcji jest możliwość, że świadek nic nie widział, a
    jedynie dla kasy wskazuje osobę, która pasuje do układu. taki świadek jest
    przez sąd traktowany z przymrużeniem oka.

  • 5. Data: 2007-08-08 19:48:52
    Od: "Kit" <k...@d...plwywal.to>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał(a):
> [...]
    > jest
    > przez sąd traktowany z przymrużeniem oka.

    Domyslam sie ze jest to malowiarygodne, jednak rozumiem, ze podanie do
    publicznej wiadomosci (nie wiem czy ma tutaj znaczenie ze jest to 'wlasny
    plot') takiej informacji jest wiazace?

  • 6. Data: 2007-08-08 20:06:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kit" <k...@d...plwywal.to> napisał w wiadomości
    pl...

    > Domyślam się ze jest to malowiarygodne, jednak rozumiem, ze podanie do
    > publicznej wiadomosci (nie wiem czy ma tutaj znaczenie ze jest to 'wlasny
    > plot') takiej informacji jest wiazace?

    Jak najbardziej tak. Co więcej w razie odmowy wypłaty wynagrodzenia można
    go spokojnie dochodzić przed sądem cywilnym.

  • 7. Data: 2007-08-09 18:15:55
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Wed, 08 Aug 2007 22:06:42 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Użytkownik "Kit" <k...@d...plwywal.to> napisał w wiadomości
    pl...

    > Jak najbardziej tak. Co więcej w razie odmowy wypłaty wynagrodzenia
    > można go spokojnie dochodzić przed sądem cywilnym.

    Ciekawe czy w razie jakby ogłoszenie było tak sformułowane jak w
    artykule, czy jeżeli pójdę do człowieka i wskażę mu swoją ciotkę jako tą
    roznoszącą plotki, to czy od razu ma mi wypłacić te 10tys zł, czy też
    muszę udowodnić że wskazuję dobrze?

    p. m.

  • 8. Data: 2007-08-09 19:17:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > artykule, czy jeżeli pójdę do człowieka i wskażę mu swoją ciotkę jako tą
    > roznoszącą plotki, to czy od razu ma mi wypłacić te 10tys zł, czy też

    Ciężar dowodu spoczywa na Tobie.

  • 9. Data: 2007-08-09 21:04:11
    Od: "Kit" <k...@d...plwywal.to>

    mvoicem <m...@g...com> napisał(a):
> [...]

    [ciach]

> [...]
    > artykule, czy jeżeli pójdę do człowieka i wskażę mu swoją ciotkę jako tą
    >
    > roznoszącą plotki, to czy od razu ma mi wypłacić te 10tys zł, czy też

    No to juz kwestia sporna, zalezy naile nie lubisz swojej ciotki ;-)
    Pamietaj ze zawsze mozesz sie potargowac ;-)