  • 1. Data: 2007-08-08 18:52:30
    Temat: jak wysokie alimenty może zasądzić sąd
    Od: "sanczes" <j...@w...pl>

    jak w temacie - moja była żona domaga się1000 zł - jakie są zasady
    przyznania przez sąd?
    1000 zł - oznacza dla mnie ruinę i odsiadkę bo skąd

  • 2. Data: 2007-08-08 20:20:27
    Temat: Re: jak wysokie alimenty może zasądzić sąd
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sanczes" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > jak w temacie - moja była żona domaga się1000 zł - jakie są zasady
    > przyznania przez sąd?
    > 1000 zł - oznacza dla mnie ruinę i odsiadkę bo skąd

    witam

    sąd zasądzi alimenty w wysokości, która zaspokoi potrzeby żony (może chodzi
    o dziecko) a jednocześnie będzie leżeć w granicach twoich możliwości
    zarobkowych i majątkowych - art.135 kodeksu rodzinnego i opiekuńczego -
    zakres świadczeń alimentacyjnych zależy od usprawiedliwionych (a zatem
    takich, które są rzeczywiście konieczne w danej chwili) potrzeb uprawnionego
    oraz od zarobkowych i majątkowych możliwości zobowiązanego;
    twoim zadaniem jest przedstawić zaświadczenie z pracy, czy PIT za ostatni
    rok działalności gospod.; sąd ocenia, w oparciu o twoje dokumenty, jak i
    inne przedstawiające twoje comiesięczne wydatki, a także w oparciu o
    dokumenty przedstawione przez twoją żonę, ile ostatecznie tych alimentów
    zasądzić; zasada jest taka, że członkowie rodziny winni funkcjonować na
    podobnej stopie życiowej, a zatem żona otrzyma takie alimenty, aby mogła
    zaspokoić swe usprawiedliwione swą sytuacją majątkową i zarobkową potrzeby,
    z uwzględnieniem twoich możliwości majątkowych i zarobkowych oraz potrzeb;
    jeżeli żąda 1.000,00zł alimentów na miesiąc, to w mojej ocenie sąd jej
    przyzna wówczas, gdy sam masz co najmniej 2.200,00z.ł-2.500,00zł i więcej;

    pzdr