  • 1. Data: 2007-08-08 20:19:57
    Temat: Wezwanie do zaplaty od osoby fizycznej
    Od: WOJSAL <w...@g...pl>

    Czy osoba fizyczna moze wysatwic wezwanie do zaplaty firmie,
    instytucji?

    Przyklad.
    Gazownia/elektrownia/urzad skarbowy/inne zyczy sobie bym przekazal
    dowod wplaty za cos tam. Wplata byla dokonana w terminie. Tak
    wiec z powodu balaganu u nich musze udowodnic, ze jestem w porzadku.
    Jednak pobranie dowodu wplaty wiaze sie z pobraniem wyciagu bankowego,
    co z kolei wiaze sie z kosztami (symbolicznymi ale zawsze) - koszt
    pobrania wyciagu, czas stracony na stanie w kolejce, koszt dojazdu do
    banku itp
    Czy w takiej sytuacji osoba fizyczna moze zazadac zwrotu kosztow?
    Czy moze wystawic wezwanie do zaplaty?

    --
    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 2. Data: 2007-08-08 21:15:08
    Temat: Re: Wezwanie do zaplaty od osoby fizycznej
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "WOJSAL" <w...@g...pl> napisal w wiadomosci

    Jak najbardziej tak. Swego czasu pewien sad zamiast zapytac mnie czy
    zaplacilem za czynnosc sadowa (a zaplacilem przelewem) wyslal od razu
    postanowienie z terminem 7 dni na odwolanie. Odwolalem sie zadajac wyplaty
    5 zl za wyciag. By nie mysleli, ze jestem chytry, kazalem te 5 zl wplacic
    na PCK. Jedyny problem jaki z tym byl, to ze sad nie wiedzial, z jakiego
    konta to wyplacic. Racje mi przyznali bez dwóch zdan. Prezes Sadu ofiarowal
    sie, ze sam z wlasnej kieszeni wysle te pieniadze i osobiscie w tym celu do
    mnie dzwonil. odpuscilem, bo mi juz zlosc na nich przeszla. Ale codo zasady
    swoimi dzialaniami spowodowali u Ciebie szkode.

  • 3. Data: 2007-08-08 21:41:44
    Od: WOJSAL <w...@g...pl>

    Uz.ytkownik Robert Tomasik napisa?:
    > Jak najbardziej tak.

    Jakie sa zasady tworzenia takiego wezwania?
    Mam na mysli termin, odsteki karne. Czy takie
    parametry sa gdzies opisane? Czy moge sam ustalac termin
    i odsetki?
    Jakie sa zasady, warunki kierowania takiego wniosku do windykacji?

    > postanowienie z terminem 7 dni na odwolanie. Odwolalem sie zadajac
    > wyplaty 5 zl za wyciag. By nie mysleli, ze jestem chytry, kazalem te 5
    > zl wplacic na PCK.

    Gratulujac skutecznosci, mysle ze niepotrzebne sa chyba takie skrupuly.
    Poniosles strate, wiec maja Tobie zaplacic. Ale to tak na marginesie.

    --
    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 4. Data: 2007-08-08 22:09:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jakie sa zasady tworzenia takiego wezwania?

    Zadnych zasad tu nie ma. Przesylajac dowód uregulowania naleznosci wzywasz
    ich do dobrowolnej zaplaty kwoty. Z tym, ze prawda jest taka, ze sensu
    sadzenia sie o to nie ma zadnego.

    > Gratulujac skutecznosci, mysle ze niepotrzebne sa chyba takie skrupuly.
    > Poniosles strate, wiec maja Tobie zaplacic. Ale to tak na marginesie.

    Ale nie chcialo mi sie pieniaczyc. Jak sie odwolywalem, to zadanie sie samo
    napisalo :-) Potem mi przeszlo.

  • 5. Data: 2007-08-09 06:00:05
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

> [...]
    > Jakie sa zasady tworzenia takiego wezwania?
    > Mam na mysli termin, odsteki karne. Czy takie
    > parametry sa gdzies opisane? Czy moge sam ustalac termin
    Spójrz na mój watek "Reklamacja nie rozpatrzona w terminie" z dnia 8 lipca br.
    Po 30 dniach od zlozenia reklamacji, gdy nie otrzymalem odpowiedzi na nia - a
    tym samym reklamacja z mocy prawa zostala uznana za przyjeta, wyslalem wezwanie
    do zaplaty. Opisalem w nim, kogo i do czego wzywam, na jakiej podstawie
    (przekroczenie terminu na rozpatrzenie reklamacji). W wezwaniu domagalem sie
    zwrotu postulowanej w reklamacji kwoty oraz kosztów samego wezwania. Konkretne
    przepisy znajdziesz we wspomnianym watku :)